» آرشیو اخبار » تحلیل قیمت «بیت کوین» یکشبنه 5 تیرماه
بیت کوین

تحلیل قیمت «بیت کوین» یکشبنه 5 تیرماه

5 تیر 1401 3

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز، روند نزولی بیت کوین پس از سقوط شدید آن تا سطح 17 هزار دلار که پایین سقف قیمت سال 2017 قرار دارد، فعلا متوقف شده است. این محدوده قیمتی یک حمایت تعیین کننده برای این ارز دیجیتال محسوب میشود.

 

نمودار روزانه

تبلیغات جام جهانی قطر

شتاب نزولی بیت کوین پس از سقوط آن  که به تثبیت کوتاه مدت قیت منتهی شد، ضعیف شده است. با این حال، در صورت تشدید احساسات منفی بازار ناشی از عوامل کلان اقتصادی، یک سقوط ناگهانی دیگر ممکن است اتفاق بیفتد و قیمت را تا نزدیکی 15 هزار دلار پایین بیاورد.

 

از طرف دیگر ، خط روند زردرنگ به عنوان یک مقاومت میان مدت برای قیمت عمل کرده است. بیت کوین اخیرا نسبت به این خط روند واکنشی منفی نشان داد که سقوط قیمت تا سطح 17 هزار دلار را در پی داشت. با این وجود ، خط میانی کانال ، میانگین متحرک 50 روزه و خط روند ذکر شده مانع‌های اصلی در مسیر صعود محسوب میشوند است.

 

نمودار 4 ساعته

در بازه زمانی 4 ساعته، واضح است که قیمت در حال تشکیل یک کانال نزولی است. سطح حمایت اولیه روی 20 هزار دلار قرار دارد و کف کانال روند نزولی قیمت را متوقف کرده است.

 

در حال حاضر، قیمت به خط روند زردرنگ و خط میانی کانال رسیده است که مانع اصلی بیت کوین در تایم فریم 4 ساعته  محسوب میشود. در صورت برگشت قیمت از ناحیه فعلی، بیت کوین باید خط روند میانی و خط زردرنگ را به منظور رسیدن به سقف کانال بشکند. در غیر این صورت ، قیمت احتمالاً دوباره ریجکت می شود و برای دومین بار به 17 هزار دلار سقوط میکند.

 

تحلیل بلاکچین

هنگامی که معامله‌‍گران در بازار ضررهای قابل توجهی متحمل می شوند و یک رویداد کاپیتولاسیون (تسیلم بازار و فروش عمده) اتفاق میفتد، بازار معمولاً وارد فاز کف سازی میشود. با توجه به اینکه هولدرهای بلندمدت عمده موجودی بیتکوین را در اختیار دارند، کاپیتولاسیون آنها در بازار بیت کوین از اهمیت زیادی برخوردار است. کاپیتولاسیون هولدرهای بلندمدت برای تشکیل یک کف قیمت چند ساله لازم است.

این نمودار میانگین متحرک نمایی 30 روزه شاخص SOPR و قیمت بیت کوین را نشان میدهد. اندیکاتور SOPR یا (نسبت سود خروجی مصرف شده) نشان می‌دهد که در یک قیمت مشخص، آیا هولدرها سود به‌دست آورده‌اند یا با ضرر از بازار خارج شده‌اند.

واضح است که در بازارهای نزولی قبلی ، یک دوره طولانی مدت از کاپیتولاسیون سرمایه گذاران بلند مدت اتفاق افتاده و آنها ضررهای قابل توجهی را متحمل شدند. کاهش این شاخص به زیر عدد 1 بیانگر فشار فروش از سمت سرمایه گذاران بلند مدت است. این اغلب آخرین فاز بازار نزولی را به دنبال داشته است. با این وجود ، لازم به ذکر است که این فاز ممکن است با چندین ماه نوسانات شدید و ریزش‌های بزرگ  همراه باشد.

 

منبع: کریپتوکوانت

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: کریپتو پوتیتو

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×