» آرشیو اخبار » تحلیل فاندامنتال قیمت گاز طبیعی؛ 22 آبان
گاز طبیعی فری پورت

تحلیل فاندامنتال قیمت گاز طبیعی؛ 22 آبان

22 آبان 1401 4

به محض رفع عدم قطعیت فری‌پورت (Freeport) و زمانی که تاریخ رسمی بازگشایی تاسیسات فرآوری اعلام شود، قیمت گاز طبیعی ممکن است افزایش یابد. معاملات آتی گاز طبیعی، روز جمعه به شدت کاهش یافت.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به محض رفع عدم قطعیت فری‌پورت (Freeport) و زمانی که تاریخ رسمی بازگشایی تاسیسات فرآوری اعلام شود، قیمت گاز طبیعی ممکن است افزایش یابد. معاملات آتی گاز طبیعی، روز جمعه به شدت کاهش یافت. بازار در اوایل جلسه معاملاتی مورد حمایت قرار گرفت، چرا که گزارش ها حاکی از احتمال سردتر شدن بیشتر از میزان پیش بینی شده آب و هوا برای اواخر نوامبر بود.

 به گزارش وال استریت ژورنال، بازار در اواخر جلسه، پس از آن که تعدادی از شرکت ها در توییتر قیمت ها را به شدت پایین آوردند و توییت هایی مبنی بر اینکه پایانه صادرات گاز تگزاس که پس از آتش سوزی ژوئن تعطیل شده بود، بیشتر به تعویق خواهد افتاد، به شدت آسیب دید. توییت‌های جعلی بعداً در همان روز توسط مقامات فری‌پورت تکذیب شد، اما آسیب قبلاً وارد شده بود. این شرکت در بیانیه‌ای پس از بسته شدن بازارها گفت: فری‌پورت (Freeport LNG) امروز هیچ اظهارنظر عمومی در مورد راه‌اندازی مجدد تأسیسات مایع‌سازی ارائه نکرده است.

روز جمعه، معاملات آتی گاز طبیعی ژانویه به 6.263 دلار رسید که 0.350 دلار یا 5.29 درصد کاهش داشت. صندوق سرمایه گذاری گاز طبیعی ایالات متحده (UNG) در 19.17 دلار بسته شد که 0.71 دلار یا 3.57 درصد کاهش را نشان می‌داد. معامله گران نسبت به اخبار فری‌پورت، بیش از حد حساس هستند. قیمت گاز طبیعی از زمان انفجار 8 ژوئن در تاسیسات گازی فری‌پورت که مانع از تبدیل 1.2 میلیارد فوت مکعب در روز (bcfd) گاز به LNG شد، به طور پیوسته کاهش یافته است. گازی که قرار بود به تاسیسات برود، به جای آن به انبار فرستاده شد و به رفع کسری عرضه کمک کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، برای هفته‌ها، بازار با گزارش‌هایی مبنی بر اینکه فری پورت نهایتا در ماه نوامبر خدمات دهی خود را شروع خواهد کرد، آشفته شده است. با این حال، منابع آشنا با پرونده‌های گازی فری‌پورت در اواخر پنجشنبه به رویترز گفتند که Freeport هنوز درخواستی برای از سرگیری خدمات به اداره ایمنی خطوط لوله وزارت حمل‌ونقل (PHMSA) ارائه نکرده است. تحلیلگران گلدمن ساکس، بانک سرمایه گذاری، یک شرکت مشاوره انرژی و سایرین گفته اند که عدم درخواست برای از سرگیری خدمات احتمالاً به این معنی است که فری‌پورت تا دسامبر بازگشایی نخواهد شد.

گاز طبیعی

افزایش تقاضا فقط در صورت بازگشایی فری‌پورت امکان پذیر است. هر گونه خبری مبنی بر بازگشایی فری‌پورت باعث افزایش قیمت ها خواهد شد، به خصوص اگر نزدیک به فصل گرمایش زمستانی در ایالات متحده باشد. واکنش بازار تقریبا سریع خواهد بود، زیرا گزارش هایی منتشر خواهد شد، مبنی بر  اینکه کشتی ها برای دریافت LNG صف می‌کشند. حتی همین حالا هم با انتشار گزارش های جعلی، چند کشتی منتظر برداشت از گاز فری‌پورت بودند!

طبق آمارهای منتشر شده، یک کشتی به نام پرایزم برلیانس (Prism Brilliance)، که در خارج از کارخانه فری پورت منتظر بود، اکنون در خارج از تگزاس، جایی که یک کارخانه صادرات گاز طبیعی دارد، منتظر است.

چشم انداز کوتاه مدت گاز طبیعی

ما به دنبال یک سری معاملات محدود در کوتاه مدت هستیم، زیرا انبارهای ذخیره سازی همچنان پر می شوند و کسری عرضه را به میانگین پنج ساله می رسانند. با این حال، با پیشرفت هوای سرد در سراسر کشور، ما انتظار داریم که یک سوگیری صعودی قوی ایجاد شود. قیمت بنزین ممکن است با توجه به این خبر که شرکت مدارک لازم دولتی را برای بازگشایی ارائه کرده است، شروع به افزایش کند. زمانی که شرکت تاریخ بازگشایی رسمی را اعلام کند، قیمت گاز طبیعی ممکن است افزایش یابد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×