» آرشیو اخبار » تحلیل تکنیکال پنج رمزارز مهم هفته اول تیر ماه
رمز ارز

تحلیل تکنیکال پنج رمزارز مهم هفته اول تیر ماه

6 تیر 1401 4

اگرچه بیت کوین در تقلا است تا یک کف قیمتی تشکیل دهد، اما آلت‌کوین‌ها روزهای خوبی را سپری می‌کنند و رمزارزهای UNI، XLM، THETA و HNT ممکن است بیشتری سود را از این روند ببرند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، هفته گذشته بازارهای بورس امریکا شاهد افزایش شدیدی بود و در رأس آنها شاخص بورس نزدک بود که 7/5 درصد رشد کرد. شاخص S&P نیز 6.5 درصد افزایش داشت در حالی که میانگین صنعتی داو جونز رشد 5/4 درصدی را به ثبت رساند.

بازار ارز دیجیتال که همبستگی آن با بازار بورس همچنان بالا است نیز در تلاش برای یک صعود موقتی است. بیت کوین (BTC) شاهد رشد متوسطی ​​بوده است اما برخی از آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته به شدت افزایش یافتند. این نشان می‌دهد که سرمایه گذاران در حال بهره بردن از سقوط شدید قیمت‌ها برای خرید آلت‌کوین‌ها در کف قیمت هستند.

تبلیغات جام جهانی قطر

 

عملکرد روزانه بازار رمزارز. منبع: COIN360

سرمایه گذاران کوچک‌تر از افت قیمت بیت کوین برای خرید حداقل یک واحد BTC استفاده کرده‌اند. داده‌های گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که تعداد آدرس‌های حاوی بیش از یک واحد BTC بین 15 ژوئن تا 25 ژوئن تا 873 عدد افزایش یافته است.

آیا ریکاوری بیت کوین و آلت‌کوین‌ها می‌تواند شتاب بیشتری پیدا کند؟ بیایید نمودار پنج رمزارز مهم بازار که می‌توانند در کوتاه‌مدت سود کسب کنند را بررسی کنیم.

 

BTC/USDT

قیمت بیت کوین با مقاومت سختی در نزدیکی 22 هزار دلار روبرو شده است، همان‌طور که از سایه بلند کندل روزانه 26 ژوئن پیداست. این نشان می‌دهد که فروشنده‌ها حاضر به تسلیم شدن نیستند و در حال فروش در سقف‌های قیمتی هستند.

 

نمودار روزانه BTC/USDT. منبع: TradingView

 

فروشندگان سعی می‌کنند قیمت را تا سمت حمایت کلیدی 20 هزار دلار پایین بکشند. این سطح از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا برگشت قیمت از آن بیانگر آن خواهد بود که خریدارها در تلاش‌اند تا یک کف بالاتر (Higher Low) تشکیل دهند.

این می‌تواند احتمال عبور قیمت از میانگین متحرک نمایی 20 روزه (23هزار و 155 دلار) را افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، جفت ارز BTC/USDT می‌تواند یک تغییر روند بالقوه را تجربه کند. سپس خریدارها سعی خواهند کرد قیمت را تا میانگین متحرک ساده 50 روزه (27424 دلار) افزایش دهند.

اما اگر قیمت پایین بیاید و زیر 20 هزار دلار بسته شود، نشان می‌دهد که فروشنده‌ها کنترل بازار را به دست دارند. سپس فروشنده‌ها سعی می‌کنند قیمت جفت ارز BTC/USDT را تا سطح مهم 17 هزار و 622 دلار کاهش دهند.

 

نمودار 4 ساعته BTC/USD. منبع: TradingView

 

ناکامی خریداران در افزایش قیمت بیت کوین تا سطح 38.2 درصد فیبوناچی در 23024 دلار بیانگر نبود تقاضا در قیمت‌های بالاتر است. خط روند میانگین‌های متحرک صاف شده است و شاخص مقاومت نسبی (RSI) دقیقاً بالای محور میانی قرار دارد که حاکی از نوسان قیمت در یک دامنه محدود در کوتاه‌مدت است.

اگر قیمت به زیر میانگین‌های متحرک شکسته شود، بیت کوین ممکن است تا 20هزار دلار سقوط کند. از دست رفتن این سطح حمایت نشانگر ضعف شدید بیت ‌کوین خواهد بود.

از طرف دیگر، اگر قیمت از میانگین‌های متحرک به بالا برگردد، نشان می‌دهد که گاوها (خریداران) در حال خرید در کف قیمت هستند. سپس آن‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را تا 23.024 دلار افزایش دهند‌. در صورت عبور از این سطح، ایستگاه بعدی می‌تواند سطح 50 درصد فیبوناچی در 24 هزار و 694 دلار باشد.

 

UNI/USDT

توکن یونی سواپ (UNI) در تاریخ 18 ژوئن بازگشت قدرتمندی را از قیمت 3.33 دلار تجربه کرد و به مقاومت 6.08 دلار افزایش یافت. فروشنده‌ها با قدرت در حال دفاع از این سطح هستند، اما یک نکته مثبت جزئی این است که خریدارها هنوز تسلیم نشده‌اند.

 

نمودار روزانه UNI/USDT. منبع: TradingView

 

میانگین‌های متحرک در حال تکمیل یک تلاقی صعودی هستند و RSI در ناحیه مثبت قرار دارد و این نشان می‌دهد که روند صعودی قدرتمندتر است.

اگر خریداران قیمت را به بالای 6.08 دلار هدایت کنند، شتاب صعودی قیمت ممکن است افزایش پیدا کند و جفت ارز UNI/USDT می‌تواند تا 8 دلار صعود کند. این سطح می‌تواند دوباره به عنوان یک مانع سخت عمل کند اما اگر خریدارها بر آن غلبه کنند، ایستگاه بعدی می‌تواند سطح 10 دلار باشد.

در مقابل، اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و EMA20 (4.90 دلار) را رو به پایین بشکند، نشان می‌دهد که روند قیمت هنوز منفی است و معامله گران در حال فروش در سطوح مقاومتی هستند. آنگاه UNI ممکن است تا قیمت 4 دلار کاهش پیدا کند.

 

نمودار 4 ساعته UNI/USD. منبع: TradingView

 

فروشنده‌ها در تلاش‌اند تا جلوی افزایش قیمت را در سطح مقاومت 6.08 دلار بگیرند، اما روند رو به بالای میانگین‌های متحرک در نمودار چهار ساعته نشان می‌دهد که خریداران در کوتاه‌مدت دست برتر را دارند.

اگر صعود قیمت از 20EMA پایدار باشد، می‌تواند احتمال شکسته شدن مقاومت 6.08 دلار را افزایش دهد. اگر این اتفاق بیفتد، شتاب صعودی UNI افزایش خواهد یافت و این توکن می‌تواند تا سطح 6.66 دلار و پس از آن تا قیمت 7.34 دلار صعود کند.احتمال دیگر این است که قیمت UNI از سطح فعلی کاهش یابد و 20-EMA را رو به پایین بشکند. در این حالت، UNI ممکن است تا SMA50 افت کند. شکسته شدن این سطح حمایتی می‌تواند سناریوی صعودی را بی‌اعتبار کند.

 

XLM/USDT

استلار (XLM) در روند نزولی قدرتمندی قرار داشته است، اما خریدارها در تلاش‌اند تا روند نزولی را در نزدیکی 0.10 دلار متوقف کنند. خریداران در تاریخ 24 ژوئن قیمت را به بالای EMA20 (0.12 دلار) رساندند اما نتوانستند از مقاومت SMA50 (0.13 دلار) عبور کنند.

 

نمودار روزانه XLM/USDT. منبع: TradingView

 

نکته مثبت این است که خریدارها اجازه نداده‌اند که قیمت دوباره به زیر EMA20 (0.12 دلار) برگردد. خط روند EMA20 مسطح شده و RSI در نزدیکی محور میانی قرار دارد که بیانگر آن است که خریدارها در حال تلاش برای افزایش قیمت هستند.اگر خریداران قیمت را به بالای SMA50 (در نمودار روزانه) هدایت کنند، جفت ارز XLM/USDT می‌تواند تا مقاومت 0.15 دلار صعود کند. اگر خریداران بتوانند بر این سطح غلبه کنند، یک حرکت صعودی جدید ممکن است آغاز شود.

اگر قیمت به افت خود ادامه دهد و EMA20 را رو به پایین بشکند، سناریوی صعودی در کوتاه‌مدت باطل خواهد شد. در این صورت XLM ممکن است تا 0.11 دلار سقوط کند.

 

نمودار 4 ساعته XLM/USDT. منبع: TradingView

 

میانگین‌های متحرک در نمودار 4 ساعته صعودی شده‌اند و RSI در ناحیه مثبت قرار دارد و این برتری خریداران را نشان می‌دهد. خریداران باید قیمت را به بالای 0.13 دلار هدایت کنند تا راه را برای صعود احتمالی به 0.14 دلار و سپس 0.15 دلار باز کنند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت به زیر 20-EMA کاهش یابد، XLM ممکن است تا خط روند صعودی خود کاهش یابد. شکسته شدن این روند حمایتی می‌تواند برتری را به فروشنده‌ها بازگرداند. در این صورت XLM ممکن است تا 0.11 دلار سقوط کند.

 

THETA/USDT

تتا (THETA) طی چند روز گذشته در محدوده باریک بین 1 تا 1.55 دلار در حال تحکیم بوده است. هرچه THETA در این دامنه معاملاتی بیشتر باقی بماند، قیمت با قدرت بیشتری سقف یا کف آن را خواهد شکست.

 

نمودار روزانه Theta/USDT. منبع: TradingView

 

هر دو میانگین متحرک در شرف تکمیل یک تلاقی صعودی بوده و RSI در ناحیه مثبت قرار دارد. این نشان می‌دهد که خریدارها کمی برتری دارند. اگر خریداران قیمت را تا بالای 1.55 دلار افزایش دهند، بیانگر یک حرکت صعودی جدید خواهد بود. پس از آن جفت ارز Theta/USDT می‌تواند به تارگت این الگو در 2.10 دلار صعود کند.

برخلاف این فرض، اگر قیمت از 1.55 دلار کاهش یابد، نشان می‌دهد که خرس‌ها همچنان در حال اعمال فشار قوی در این سطح هستند. این می‌تواند قیمت THETA را برای چند روز دیگر در محدوده معاملاتی نگه دارد.

 

نمودار 4 ساعته Theta/USD. منبع: TradingView

 

نمودار 4 ساعته نشان می‌دهد که قیمت از مقاومت 1.55 دلار کاهش یافته است اما یک نکته مثبت این است که خریدارها در حال دفاع از 20-EMA هستند. این نشان می‌دهد که احساسات تریدرها در حال مثبت شدن است و آن‌ها در حال خرید درکف قیمت هستند.

اگر قیمت از سطح فعلی به بالا برگردد، خریداران دوباره سعی می‌کنند از مقاومت 1.55 دلار عبور کنند. اگر آنها بتوانند بر این سطح غلبه کنند، می‌تواند بیانگر یک روند صعودی جدید باشد. برعکس، اگر قیمت 20-EMA را رو به پایین بشکند، Theta ممکن است تا SMA50 سقوط کند.

 

HNT/USDT

هلیوم (HNT) یک الگوی مثلث متقارن را تشکیل داده است، که نشانگر عدم قطعیت بین خریدارها و فروشنده‌ها است. معمولاً مثلث متقارن به عنوان یک الگوی ادامه‌دهنده عمل می‌کند اما در بعضی موارد نیز با وارونگی روند همراه است.

 

نمودار روزانه HNT/USDT. منبع: TradingView

 

میانگین‌های متحرک یک تلاقی صعودی شکل داده‌اند و RSI در ناحیه مثبت قرار دارد که نشان می‌دهد خریدارها کمی برتری هستند.قیمت در چند روز گذشته بین مقاومت مثلث و EMA20 (10.50 دلار) گیر افتاده است. این یک نشانه مثبت است زیرا حاکی از تغییر استراتژی تریدرها از فروش در سقف به خرید در کف قیمت است.

اگر خریداران قیمت را از خط مقاومت کانال عبور دهند، بیانگر تغییر بالقوه روند خواهد بود. آنگاه جفت ارز HNT/USDT می‌تواند تا قیمت 16.50 دلار و پس از آن تا هدف 18.50 دلار صعود کند.

در صورت کاهش قیمت و شکسته شدن EMA 20، این دیدگاه مثبت در کوتاه‌مدت اعتبار خود را از دست می‌دهد. این می‌تواند راه را برای افت احتمالی HNT تا کف مثلث باز کند.

 

نمودار 4 ساعته HNT/USD. منبع: TradingView

 

خریدارها در تلاش‌اند تا قیمت را بالای سطح 12 دلار حفظ کنند، که نشان می‌دهد فروشنده‌ها با قدرت از ناحیه مقاومتی بین 12.50 دلار و 13.50 دلار دفاع می‌کنند. اگر قیمت به زیر خط روند صعودی کاهش یابد، می‌تواند برتری را به فروشنده‌ها برگرداند.

از طرف دیگر، اگر قیمت از 20-EMA به بالا برگردد، نشان می‌دهد که خریدارها در حال خرید در کف قیمت هستند. سپس آن‌ها یک بار دیگر تلاش خواهند کرد تا از ناحیه مقاومتی بالاسری عبور کنند. اگر آنها در انجام این کار موفق ظاهر شوند، این می‌تواند بیانگر یک حرکت صعودی جدید باشد.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×