» آرشیو اخبار » نقره در حالت تثبیت؛ پیش بینی هفتگی قیمت نقره
نقره

نقره در حالت تثبیت؛ پیش بینی هفتگی قیمت نقره

5 آذر 1401 7

بازار نقره در شروع جلسه معاملاتی روز جمعه نوسان بالایی داشت. قیمت فلز گرانبها هنوز بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه قرار دارد، و این نشان می دهد که در این محدوده شاهد مقاومت زیادی خواهیم بود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازار نقره در هفته معاملاتی گذشته حالت نوسانی و رفت و برگشتی داشته و دوباره نشانه هایی از تردید را نشان می دهد. در واقع نقره پس از حرکت بزرگی که در چند هفته گذشته انجام داده، به تثبیت خود ادامه می دهد.

بازار نقره در شروع جلسه معاملاتی روز جمعه نوسان بالایی داشت. قیمت فلز گرانبها هنوز بالاتر از میانگین متحرک نمایی 200 روزه قرار دارد، و این نشان می دهد که در این محدوده شاهد مقاومت زیادی خواهیم بود. در حال حاضر و در زمان نگارش این مقاله (26 نوامبر، 5 آذر) در ساعت ساعت 11:47، این فلز گرانبها در رنج بین 21 و 22 دلار (21.453 دلار) نوسان دارد. سطح 22 دلار یک مقاومت کلیدی مهم برای بازار نقره می باشد.

تحلیل تکنیکال هفتگی نقره

نقره در طول هفته معاملاتی مرتباً به عقب و جلو رفته است، زیرا همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدا هستیم. میانگین متحرک نمایی 200 هفته ای (EMA 200) درست در وسط این نوسانات قرار دارد. بنابراین به نظر می‌رسد که ما همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدا خواهیم بود، در حالی که در ناحیه بالاتر از سطح 22 دلار مقاومت قابل توجهی دیده می شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

حمایت اصلی در سطوح زیر 20 دلار دیده می شود. با این وجود، انتظار می رود که نوسانات زیادی مشاهده شده و پس از آن شاهد یک تغییر روند بزرگ باشیم. اگر بتوانیم از سطح 22.50 دلار عبور کنیم، احتمالاً بازار می تواند به سطح 25 دلار و شاید حتی سطح 26 دلار پس از آن برود. از سوی دیگر، اگر بازار به طور قطعی به سطح زیر 20 دلار سقوط کند، ممکن است تا سطح 18 دلار پایین برود. این سطحی است که بیش از یک بار حمایت اصلی بوده است.

بازار نقره

به خاطر داشته باشید که نقره نسبت به بازارهای نرخ بهره بسیار حساس است، بنابراین اگر نرخ ها افزایش یابد، معمولاً نقره کاهش می یابد. علاوه بر این، باید در نظر داشته باشید که نقره یک فلز صنعتی است، و بنابراین نگرانی هایی نیز در رابطه با صنعتی بودن آن وجود دارد. در حال حاضر بازار در یک نقطه عطف قرار داد و به نظر می رسد که معامله گران بر روی تصمیم گیری ها و صحبت های فدرال رزرو متمرکز شده اند.

در حال حاضر و در شرایط کنونی، گزارش تعداد مشاغل در روز جمعه منتشر می شود که تاثیر زیادی بر انتظارات نرخ بهره خواهد داشت. این گزارش می تواند باعث ایجاد سرو صدا و نوسان زیادی در بازار شود. نقره به نرخ های بهره بسیار حساس است، زیرا نرخ بهره بالا همبستگی منفی زیادی با نقره دارد. دلار آمریکا نیز با این بازار همبستگی منفی دارد، بنابراین فکر می‌کنم شرایطی داریم که در آن بازار باید به چندین نمودار به طور همزمان توجه داشته باشد.

هر نوع حرکتی به زیر سطح 20 دلار، برای بازارهای نقره گران تمام شده و راه را برای یک روند نزولی کامل باز می کند. در این شرایط، من فکر می کنم که حرکت اصلی به سمت سطح 18 دلار صورت خواهد گرفت. در این شرایط بهتر است قبل از اینکه به فکر موقعیت های بعدی باشید یا اینکه چه اتفاقی قرار است بیفتد، وضعیت خود را در بازار مورد ارزیابی قرار دهید، زیرا بازارهای نقره در بهترین شرایط بسیار پر سر و صدا بوده، و عوامل موثر بر بازار هم کم نیستند. از نرخ بهره گرفته تا شاخص دلار، گزارش مشاغل، خرده فروشی و… همگی ممکن است به نوبه خود بازار را تحت تاثیر قرار دهند.

واقعیتی که باید با آن روبرو شویم این است که شرایط اقتصادی به هیچ وجه خوب نبوده و هر روز در حال بدتر شدن است. بنابراین باید سنجیده عمل نمایید و سریع وارد فرایند فروش دارایی نشوید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×