» آرشیو اخبار » تحلیل تکنیکال طلا ؛ مرز 1800 دلار
طلا

تحلیل تکنیکال طلا ؛ مرز 1800 دلار

29 آذر 1401 5

افزایش ناگهانی قیمت طلا را می توان به واکنش قابل توجه بازار به تغییر سیاست غیرمنتظره بانک مرکزی ژاپن (BoJ) نسبت داد. BoJ نرخ ها را تغییر نداد، اما برنامه های خود را برای افزایش خرید اوراق قرضه 10 ساله اعلام کرد و همچنین نرخ بازدهی اوراق قرضه را از 25 واحد به 50 واحد افزایش داد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از دفاع از میانگین متحرک روزانه 200 دلاری (DMA) در 1785 دلار در روز دوشنبه، طلا بار دیگر خریداران تازه‌ای را در نزدیکی این سطح پیدا کرد و در اوایل سه‌شنبه روند صعودی را تجربه کرد. افزایش ناگهانی قیمت طلا را می توان به واکنش قابل توجه بازار به تغییر سیاست غیرمنتظره بانک مرکزی ژاپن (BoJ) نسبت داد. BoJ نرخ ها را تغییر نداد، اما برنامه های خود را برای افزایش خرید اوراق قرضه 10 ساله اعلام کرد و همچنین نرخ بازدهی اوراق قرضه را از 25 واحد به 50 واحد افزایش داد.

تجدید نظر در چارچوب کنترل منحنی بازده (YCC) باعث افزایش شدید 3 درصدی ین ژاپن در برابر دلار آمریکا شد و شاخص دلار آمریکا را به شدت کاهش داد و قیمت طلا را به سمت مرز 1800 دلار سوق داد. گاوهای نر طلا تلاش می کنند روند را صعودی نمایند، زیرا حرکت غیرمنتظره بانک مرکزی آمریکا موج شوک را در بازارهای اوراق قرضه ایجاد کرد و بازدهی را در سطح جهانی افزایش داد. در پاسخ، بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده 3.50٪ تا 4٪ در سراسر منحنی افزایش یافته، و در حال حاضر نرخ های معیار 10 ساله ایالات متحده بالای 3.70٪ است.

طلا

تبلیغات جام جهانی قطر

افزایش بازدهی خزانه داری ایالات متحده به عنوان مانع بزرگی برای رشد طلا عمل می کند. با نگاهی به آینده، سرمایه گذاران حرکت بانک مرکزی ژاپن (BoJ) و اظهارات هاروهیکو کورودا (رئیس بانک مرکزی ژاپن) را برای تأثیر بیشتر بر بازارهای جهانی اوراق قرضه و بازدهی ایالات متحده ارزیابی خواهند کرد.

در روز دوشنبه، قیمت طلا از رشد اولیه خود برگشته و روند کاهشی خود را تا سومین روز متوالی ادامه داد. دلار در بحبوحه ضعف مداوم شاخص‌های وال استریت و ترس از رکود ناشی از چشم‌انداز سیاست‌های تندرو فدرال رزرو تقویت شد. بازارها همچنین از خبر مبنی بر اینکه کووید-19 در بازارهای تجاری پکن در حال گسترش است و به سرعت در مرکز مالی شانگهای گسترش یافته است، ناراضی ماندند. این کشور روز دوشنبه پنج مورد جدید مرگ ناشی از کووید را گزارش کرد. چین بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان است.

تحلیل تکنیکال طلا

 

نمودار طلا اصلی

 

همانطور که در نمودار روزانه مشاهده می شود، «میانگین متحرک جا به جا شده 200 روزه» (200-DMA) توانست در 1785 دلار برای دومین روز متوالی در این سه شنبه از خریداران طلا دفاع کند.

گاوها اکنون مشتاق شکست پایدار بالای مرز 1800 دلار هستند و مقاومت بعدی در اوج 15 دسامبر یعنی 1809 دلار مشاهده می شود.

فرصت های جدید خرید بالاتر از دومی پدیدار خواهد شد و خواستار آزمون بالاترین قیمت 14 دسامبر در 1814 دلار است.

شاخص قدرت نسبی 14 روزه (RSI) بالاتر از خط وسط است که نشان دهنده آخرین افزایش فلز زرد است.

از طرف دیگر، نقض «میانگین متحرک جا به جا شده 200 روزه» (200-DMA) به صورت روزانه، حرکت را به سمت  میانگین متحرک جابه جا شده 21 روزه در 1777 دلار باز می کند.

فشار فروش احتمالاً یک حرکت پایدار به زیر خط کوتاه‌مدت میانگین متحرک جابه جا شده 21 روزه ایجاد کرده و به یک  روند نزویل جدید به سمت سطح روانی 1750 دلار دامن می‌زند.

بیشتر معامله گران نگران تعطیلات طی دو هفته آینده هستند، و نه معاملات. با این حال، اگر به پایین‌ترین حد هفته گذشته برسیم، احتمالاً می‌توانیم به میانگین متحرک نمایی 200 روزه برسیم. در حال حاضر میانگین در سطح 1770 دلار است و می تواند کمی حمایت پویا ارائه دهد.

اگر اینطور باشد، متحرک نمایی 50 روزه می تواند برای رسیدن به میانگین متحرک نمایی 200 روزه و در نهایت از آن عبور کند. اگر این اتفاق بیفتد، «تقاطع طلایی» ایجاد خواهد شد، و بنابراین تحلیل تکنیکال می‌تواند وارد بازی شده و در نتیجه کمی سر و صدا ایجاد کند. این واقعیت که ما در حال از دست دادن نقدینگی هستیم نشان می‌دهد که می‌توانیم از کانال عبور کنیم.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

منبع: fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×