» آرشیو اخبار » تحلیل تکنیکال شاخص فرآورده‌های نفتی
تحلیل تکنیکال شاخص فرآورده‌های نفتی

تحلیل تکنیکال شاخص فرآورده‌های نفتی

17 مهر 1401 2

شاخص فرآورده‌های نفتی در محدوده 50 درصدی فیبوناچی مورد حمایت قرار گرفته است. همچنین در این محدوه و با رسم خط روند میان مدت می‌تواند تقابل سطح 50 فیبو را به همراه خط روند دید که در مجموع این تقابل برای تکنیکالیست‌ها محدوده حمایتی خوبی را تشکیل می‌دهد.

به گزارش گذارنیوز، فرآورده‌های نفتی که رشد قیمتی خود را از اوایل بهمن ماه 1400 در کنار دیگر گروه های بازار سرمایه شروع کرده بودند، کمی زودتر از دیگر صنایع افت را تجربه کردند.

 

تحلیل تکنیکال شاخص فرآورده‌های نفتی

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار شاخص فرآورده های نفتی

از منظر تکنیکالی که به نمودار شاخص فرآورده های نفتی نگاه می‌کنیم، می‌بینم که در بازه زمانی کمی دورتر یک الگوی هارمونیک را تشکیل داده است. الگویی که به عنوان پایه و اساس الگوهای هارمونیک شناخته می‌شود.

تحلیل تکنیکال شاخص فرآورده‌های نفتی

الگوی AB=CD، در اردیبهشت ماه سال جاری و با رسیدن به محدوده نقطه D خود را تکمیل کرده است و پس از آن به دنبال رسیدن به هدف الگو است.

اهدافی که معمولا برای این الگوها مد نظر است 38 درصد فیبوناچی، 61 درصد فیبوناچی است و به دلیل تکراری بودن محدوده 50 درصد فیبوناچی موج قبلی از این محدوده هم استفاده می‌شود.

همانطور که دیده می‌شود شاخص فرآورده‌های نفتی در محدوده 50 درصدی فیبوناچی مورد حمایت قرار گرفته است. همچنین در این محدوه و با رسم خط روند میان مدت می‌تواند تقابل سطح 50 فیبو را به همراه خط روند دید، که در مجموع این تقابل برای تکنیکالیست‌ها محدوده حمایتی خوبی را تشکیل می‌دهد.

شاید بتوان گفت که الگوی هارمونیک ما، هدف 50 فیبو را برای خود انتخاب کرده است و حالا باید در یک کانال صعودی بلندمدت‌تر آن را دید. کانال صعودی که تا اینجا شاخص فرآورده های نفتی واکنش خیلی خوبی به سطوح آن داشته است.

در این گروه، نمادهایی همچون شپنا، شبندر، شاوان و شسپا قرار دارند. که چند روزی است مورد توجه اهالی بازار قرار گرفت است و تقاضاهای خوبی حتی در صف های خرید برای این نمادها ایجاد می‌شود.

تحلیل تکنیکال شاخص فرآورده‌های نفتی

 

منبع: اکوایران

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×