» ارز دیجیتال » تحلیل » تحلیل تکنیکال دوج کوین بعد از انباشت نهنگ‌ها در 8 آذر
داج کوین

تحلیل تکنیکال دوج کوین بعد از انباشت نهنگ‌ها در 8 آذر

9 آذر 1401 9

دوج کوین شاهد دو رالی عظیم با جهش قیمت 17 درصدی در 48 ساعت گذشته بود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، دوج کوین شاهد دو رالی عظیم با جهش قیمت 17 درصدی در 48 ساعت گذشته بود. قیمت دوج به طور ناگهانی در روز یکشنبه (6 آذر) با 10درصد رشد از 0.090 دلار به 0.099 دلار رسید. با این حال، قیمت دوباره به 0.094 دلار کاهش یافت و سطح حمایت را تشکیل داد. در روز سه‌شنبه، قیمت این رمزارز دوباره با بیش از 10 درصد رشد از پایین‌ترین عدد 0.093 دلار به 0.104 دلار افزایش یافت. جالب اینجاست که این پامپ قیمت با حجم کم معاملات همراه بود. بر اساس داده‌های وب سایت تحلیلی داده های آنچین Lookonchain، نهنگ‌ها که محرک‌های بازار محسوب می شوند، در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها در مورد افزایش صعودی آینده در حال انباشت دوج کوین هستند.

یک نهنگ برتر 300 میلیون دوج به ارزش تقریباً 30 میلیون دلار را از کیف پول کارگزاری رابین‌هود (Robinhood) منتقل کرد.

آدرس کیف پول یک نهنگ
آدرس کیف پول یک نهنگ

 

تبلیغات جام جهانی قطر
رسید انتقال داج کوین
رسید انتقال دوج کوین

در نتیجه این تراکنش، وب سایت ویل الرت (Whale Alert) تراکنش چندین نهنگ را ثبت کرد که میلیون‌ها دوج کوین را منتقل کردند. این منجر به افزایش بیش از 10 درصدی میم‌کوین برتر بازار شد.

اخیراً، ایلان ماسک طرح‌های توییتر 2.0 در مورد معرفی پرداخت‌ها به توییتر را مطرح کرده است. کریپتو توییتر حدس زد که ماسک دوج کوین مورد علاقه خود را با توییتر ادغام خواهد کرد، که این باعث یک حرکت صعودی مداوم در 7 روز گذشته شده است. علاوه بر این، جامعه کریپتو اکنون در حال حدس و گمان است که آیا مایکل سیلور از شرکت معروف مایکرواستراتژی (Microstrategy) دوج را خریداری خواهد کرد یا خیر، چرا که در چند وقت اخیر دیده شده که در توییتر با ایلان ماسک تعامل داشته است.

قیمت دوج کوین در انتظار یک مومنتوم عظیم است

قیمت دوج کوین بعد از جهش 10 درصدی در 24 ساعت گذشته و جهش 40 درصدی در یک هفته، در حال حاضر در قیمت 0.106 دلار معامله می شود. پایین ترین و بالاترین قیمت روز  گذشته این رمزارز به ترتیب 0.09360 دلار و 0.1052 دلار است.

یک تراکنش بزرگ دیگر که 200 میلیون دوج به ارزش تقریباً 20 میلیون دلار جابه‌جا کرده است، توسط Whale Alert گزارش شده است. بنابراین به سرمایه گذاران پیشنهاد می شود که از ورود بی محابا به دوج خودداری کنند، زیرا پامپ و دامپ اخیر نوسانات (Volatility) را بسیار افزایش داده است.

تحلیل نمودار دوج کوین

تحلیل در تایم فریم هفتگی

در تایم فریم هفتگی می توان دید که مقاومت داینامیک به سمت بالا شکسته شده و پولبک آن نیز تکمیل شده و حتی به تارگت اول فیبوناچی هم رسیده است. بنابراین در هفته های آتی اگر شرایط کلان اقتصادی مناسب باشد، امکان صعود به تارگت‌های بالاتر فیبوناچی هم مهیا است. تحلیل کامل‌تر را از نمودار مربوطه در تایم فریم روزانه مشاهده کنید.

نمودار داج در تایم هفتگی
نمودار دوج در تایم فریم هفتگی

تحلیل در تایم فریم روزانه

پس از اینکه ایلان ماسک توییتر را خرید، دوباره به پامپ کردن دوج کوین پرداخت. احتمالاً ماسک می خواهد با سود زیاد بفروشد. زیرا در دستکاری های قبلی قیمت این رمزارز، او همه دوج کوین های خود را نفروخته بود. او با همه ترفندهای راست یا دروغ اشاره می کند که دوج به زودی در توییتر ادغام خواهد شد.

به هرحال باید مراقب بود که در ماه های آینده، حتی برای او نیز سازماندهی این پامپ کردن ها و افزایش قیمت دوج کوین تا صدها درصد مانند کاری که سالهای قبل انجام داده بود، بسیار دشوار خواهد بود.

علت این امر آن است که دو منطقه قدرتمند نقدینگی در بالا منتظر ما خواهند بود که مردم بیش از یک سال پیش در آن مناطق خرید کرده‌ بودند، زیرا در آن زمان به ادامه رشد امیدوار بودند، ولی قیمت کاهش یافت و پول آنها تقریباً صفر شد.

حال اگر قرار باشد قیمت دوباره به محدوده های نقدینگی نارنجی و قرمز (شکل زیر) برسد، کسانی که بیش از یک سال را با ضرر فراوان تحمل و سپری کرده اند، تنها برای رهایی از این اسارت، دوج کوین های خود را در نقطه سر به سر می فروشند، چراکه روانشناسی انسان اینگونه عمل می کند.

اما اگر صبور باشید، احتمالاً می توانید دوج کوین را نزدیک به قیمتهای 0.073 تا 0.083 دلار خریداری کرده و در سبد سرمایه گذاری بلندمدت خود قرار دهید. سپس آنقدر صبر کنید تا به نتیجه عالی برسید.

نمودار داج در تایم روزانه
نمودار دوج کوین در تایم روزانه

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: CoinGape

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×