» آرشیو اخبار » تحلیل بیت کوین در ماه حیاتی نوامبر
بیت کوین

تحلیل بیت کوین در ماه حیاتی نوامبر

10 آبان 1401 8

به گزارش تیم تحلیلی گذارنیوز، طبق تصویر زیر، چارت بیت کوین پس از رشد 10 درصدی خود در هفته گذشته، به محدوده مقاومت پرایس اکشنی 21,000 دلار واکنش مناسبی داشت و با توجه به شکست ترند صعودی در تایم فریم 4 ساعته و تشکیل  الگوی کلاسيک سقف دوقلو، احتمال نزول بیشتر تا حدود 20,000 دلار و 19,500 دلار وجود دارد. همچنین در صورت شکست مقاومت 21,000 دلار، گام های بعدی صعودی به ترتیب حدود 21,850 دلار و 22,850 دلار خواهد بود.  

تحلیل بیت کوین در نوامبر 2022
تحلیل نمودار قیمت بیت کوین در 1 نوامبر 2022

با وجود بازار خرسی، همچنان هولدرهای بلند مدت شبکه باور و اطمینان خود نسبت به بیت کوین را حفظ کرده‎ اند. طبق داده های گلسنود (Glassnode) در حال حاضر تقریبا 78% از موجودی در گردش بیت کوین متعلق به هولدرهای بلندمدت شبکه است که بیش از 6 ماه هیچ جابه جایی و فروشی نداشته ‎اند و این بیشترین درصد طی سال‎های اخیر می‎ باشد. به عبارتی تقریبا 15 میلیون بیت کوین در 6 ماه اخیر جابه‌جایی و فروش نداشته ‎اند و این به معنی رفتار هولد از سمت این دسته از معامله‎ گران است.  

هولدرهای بلندمدت بیتکوین
دید مثبت هولدرهای بلندمدت بیتکوین

تحلیل بنیادی بیت کوین در نوامبر

در ایالات متحده در ده روز آتی چه اتفاقاتی خواهد افتاد؟ 4 رویداد بنیادی که معامله گران باید زیر نظر بگیرند 

از نظر بنیادی ده روز اول ماه نوامبر برای ایالات متحده بسیار پر حادثه خواهد بود که شامل جلسه فدرال رزرو، اعلام اعداد شاخص مصرف کننده (CPI) و برگزاری انتخابات میان دوره ای آمریکا است و همگی در این بازه زمانی برگزار می شوند. با توجه به سوابق گذشته این رویدادها در ایالات متحده و تأثیر آنها بر بازار رمزارزها، می توان فرض کرد که به زودی نوسانات زیادی برای این دارایی بوجود خواهد آمد. 

تبلیغات جام جهانی قطر
  1. فدرال رزرو نرخ هدفی را برای نرخ وجوه فدرال تعیین و از عملیات خود برای حفظ نرخ در آن محدوده استفاده می کند. در حال حاضر، نرخ هدف 3% تا 3.25% است و انتظار می‌رود در جلسه روز آینده فدرال رزرو این نرخ با 0.75% افزایش به 3.75% تا 4.00% افزایش یابد. همچنین می توان پیش بینی کرد که فدرال رزرو در ماه دسامبر نیز نرخ بهره را بین 0.5 تا 0.75 درصد افزایش دهد.
  2. تنها دو روز بعد از آن، اداره آمار کار ایالات متحده قرار است آخرین داده های حقوق و دستمزد بجز بخش کشاورزی را برای ماه اکتبر(مهر – آبان) اعلام کند. این آمار تعداد مشاغل جدید ایجاد شده طی ماه گذشته بجز کشاورزی را نشان می دهد، که کاهش این آمار نسبت به عدد پیش بینی شده سیگنال های رکود اقتصادی را تقویت می کند.
  3. همچنین ایالات متحده انتخابات میان دوره ای را در 8 نوامبر(17 آبان) برگزار خواهد کرد که برای حفظ کنترل مجلس نمایندگان و سنا ایالات متحده حیاتی خواهد بود. دموکرات‌ها تا کنون عمدتاً در راس امور بوده‌اند، اما این امر می‌تواند در دو سال آخر دولت بایدن تغییر کند و احتمالاً جمهوری خواهان اکثریت را بدست می گیرند.
  4. در نهایت، اعداد شاخص مصرف کننده CPI برای ماه اکتبر در 10 نوامبر(19 آبان) اعلام خواهند شد. از هم اکنون، اعداد مورد انتظار برای افزایش نرخ تورم سالانه 8.1 درصدی است. تا زمانی که این شاخص رو به کاهش نرود، سیاستهای انقباضی فدرال رزرو ادامه خواهد داشت.

اما این 4 رویداد مهم چه تاثیری بر بیت کوین خواهد داشت؟ 

بیایید به این رویدادها از نظر زمانی و تاریخی نگاهی بیندازیم تا ببینیم که چگونه می توانند بر بیت کوین و کل بازار تأثیر بگذارند.  

  1. جلسات FOMC در سال جاری برای بازارهای مالی بسیار حیاتی بوده است. هر کدام از این جلسات به نوبه خود نوسانات بازارهای مالی را افزایش داده است؛ گاهی اوقات با درصدهای دو رقمی در عرض چند ساعت. حتی در مواردی که افزایش واقعی نرخ بهره دقیقاً همان چیزی بود که انتظار می رفت و کارشناسان هم معتقد بودند که قیمت بازار قبلاً پیشخور شده است، باز هم نوسانات بسیار افزایش داشته است. بنابراین، معامله گران باید در این ابتدای ماه نوامبر برای نوسانات بیشتر قیمت محتاط باشند.
  2. به طور کلی، داده های حقوق و دستمزد باید کمترین تأثیر را داشته باشند. با این وجود، اگر اعداد نهایی بسیار کمتر از حد انتظار باشد، ممکن است مقداری نوسانات افزایش داشته باشد.
  3. انتخابات میان دوره ای نکته تاریک این تحلیل است. دولت بایدن، با تسلط دموکرات‌ها بر صحنه، صنعت کریپتو را تاکنون با چند دستور اجرایی، دستورالعمل‌ها و مقررات پیشنهادی تحت الشعاع خود قرار داده است. با این حال، اگر جمهوری خواهان قدرت را در دست بگیرند، وضعیت ممکن است تغییر کند و از این رو منجر به تغییرات قانونی و بالطبع تغییر قابل توجه قیمت شود.
  4. اعداد CPI، مشابه جلسات فدرال رزرو منجر به واکنش‌های فوری قیمت از سوی بازارهای سهام و ارز دیجیتال شده است. ما در گذشته شاهد بودیم که از دست دادن درصدهای مورد انتظار و پیش بینی شده تا 0.2% می‌تواند منجر به حرکت 1000 دلاری برای قیمت بیت کوین شود.

 

تحلیلگر: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×