» ارز دیجیتال » تحلیل » تحلیل بلند مدت قیمت بیت کوین با شاخص موجودی در سود
بیت کوین

تحلیل بلند مدت قیمت بیت کوین با شاخص موجودی در سود

15 آذر 1401 8

میانگین متحرک 14 روزه این شاخص موجودی در سود وارد منطقه سبز خرید یعنی زیر 50% شده است. این منطقه سبز معمولاً ناحیه حمایتی بسیار قوی برای بیت کوین بوده و واکنش های خوبی در گذشته داشته است.

به گزارش واحد تحلیل گذارنیوز، درصد موجودی در سود، درصدی از موجودی درگردش بیت کوین است که قیمت آنها در زمان آخرین جابه‌جایی یا انتقال کمتر از قیمت فعلی بوده است. با توجه به نمودار زیر که از وب سایت داده های آنچین گلسنود (glassnode) گرفته شده، مشاهده می شود که میانگین متحرک 14 روزه این شاخص وارد منطقه سبز خرید یعنی زیر 50 درصد شده است. این منطقه سبز معمولاً ناحیه حمایتی بسیار قوی برای بیت کوین بوده و واکنش های خوبی در گذشته داشته است. البته نباید دور از ذهن داشت که وقتی در سپتامبر 2014 این شاخص وارد محدوده سبز شد تا 13 ماه و تا تاریخ 9 اکتبر سال 2015 در این محدوده باقی ماند و قیمت نیز از 390 دلار تا 244 دلار به اندازه 37 درصد کاهش یافت. البته در 4 مرتبه قبلی که این شاخص وارد محدوده سبز شده بود، فقط همین یک مورد بوده که شاخص تا این اندازه در آن اسیر شده بود. از آنجایی که در بازار نزولی سال جاری همه تحلیل های کلان اقتصادی بر وقوع یک رکود اقتصادی در آمریکا در آینده نزدیک دلالت دارد، پس با فرض 13 ماه حضور شاخص و ریزش 37 درصدی در این منطقه و ریزش 85 درصدی نسبت به سقف قیمت چرخه سال 2014، می توانیم چنین تحلیل کنیم:

  1. شاخص “موجودی در سود” با میانگین 14 روزه به مدت 10 روز است که وارد منطقه سبز شده است. در بدترین سناریو اگر فرض کنیم که شاخص 13 ماه در این منطقه بماند و قیمت 37 درصد دیگر نیز مانند چرخه سال 2015 در این محدوده سبز افت کند، آنگاه کف قیمت بیت کوین احتمالاً 10700 دلار خواهد بود و ممکن است تا یکسال دیگر بازار به حالت بول ران بر نگردد.
  2. البته احتمال رخداد سناریو فوق کم است، زیرا قیمت بیت کوین در چرخه نزولی سال‌های 2014 تا اواسط 2015 کلاً دچار 86 درصد ریزش از قیمت ماکزیمم 1150 دلار تا 160 دلار شده بود. در حال حاضر قیمت بیت کوین نسبت به سقف تاریخی خود 77 درصد ریزش داشته است. پس اگر 10 درصد دیگر نیز سقوط کند تا به همان درصد در بازار خرسی 2014 برسد، می توانیم قیمت 15000 دلار را به عنوان کف قیمت بیت کوین در نظر بگیریم.
  3. سناریوی حد وسط قیمتی بین 10700 و 15000 دلار است که معادل 12800 دلار می شود.

نتیجه گیری و استراتژی سرمایه گذاری در بیت کوین

با توجه به تحلیل فوق می توان با استراتژی مارتینگل در اعداد فوق وارد سرمایه گذاری بازار بیت کوین شد تا بعد از خروج شاخص از محدوده سبز به سود زیادی دست یابیم.

برای آگاهی از این استراتژی به مقاله “سرمایه گذاری هدفمند در بیت کوین” مراجعه کنید.

تبلیغات جام جهانی قطر

درصد موجودی در سود

درصد موجودی در سود

تحلیل کوتاه مدت و شکل گیری الگوی سر و شانه

اگر به چارت بیت کوین در تایم فریم 12 ساعته در شکل زیر توجه کنیم، متوجه یک الگوی سر و شانه می شویم که شکل گرفته است. البته کمی زمان ماندن قیمت در منطقه حساس به درازا کشیده است. همچنین قابل یادآوری است که تجربه گذشته، همیشه آینده را تضمین نمی کند .

چارت بیت کوین در تایم فریم 12 ساعته
چارت بیت کوین در تایم فریم 12 ساعته

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

تحلیلگر: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 5.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×