» آرشیو اخبار » تحلیل هفتگی و روزانه بازار نقره
قیمت نقره

تحلیل هفتگی و روزانه بازار نقره

12 آذر 1401 6

بازارهای نقره در طی هفته روندی صعودی داشته اند. به نظر می رسد که نقره یکی از بزرگترین مقاومت ها را هدف قرار داده و آماده ادامه روند صعودی از این نقطه است. به شکل کلی، نقره از روز جمعه تقریباً 7 درصد افزایش یافته که رقم قابل توجهی است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارهای نقره در طول هفته رشد خوبی داشته و از منطقه حیاتی 22.50 دلار عبور کرده اند.

تحلیل تکنیکال هفتگی نقره

بازارهای نقره در طی هفته روندی صعودی داشته اند. به نظر می رسد که نقره یکی از بزرگترین مقاومت ها را هدف قرار داده و آماده ادامه روند صعودی از این نقطه است. به طور کلی، نقره از روز جمعه تقریباً 7 درصد افزایش یافته که رقم قابل توجهی است. مهمترین تفاوت نقره با طلا، صنعتی بودن آن است. بازارهای نقره سال ها دستکاری شده است، قطعا معاملات بورس و اوراق و… متفاوت از بازارهای فیزیکی است.

در نهایت این بازاری است که سالها توسط جی پی مورگان و سایرین دستکاری شده، و هر چند وقت یکبار که تحت فشار قرار می گیرند، صرفا ملزم به پرداخت جریمه می شوند. جریمه هایی که در برابر سودهای حاصل شده رقم چندان بزرگی به حساب نیامده و با کمال میل پرداخت می شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

اندازه کندل استیک برای هفته نسبتاً چشمگیر است و در نتیجه بازار احتمالاً در آینده شاهد پیشرفت هایی خواهد بود. من در این مرحله هیچ علاقه ای به وارد شدن به بازار پرفروش نقره ندارم، یا بهتر است بگویم حداقل تا زمانی که نقره به سطح 26 دلار نزدیک شود. من فکر می‌کنم که عقب‌نشینی‌های کوتاه‌مدت احتمالاً فرصت‌های خرید را فراهم می‌کنند، زیرا نقره همچنان به عملکرد بهتر از طلا ادامه می‌دهد.

متحرک نمایی 200 هفته ای (EMA200) و متحرک نمایی 50 هفته ای (EMA50) در مجاورت یکسانی قرار می گیرند، و بنابراین فکر می کنم که مقدار قابل توجهی از حمایت و پشتیبانی را در پایین این کندل شاهد خواهیم بود. اگر قیمت به پایین تر از این مقدار حرکت کند، بازار نقره سقوط خواهد کرد، هر چند باید بگوییم که این موضوع به راحتی اتفاق نخواهد افتاد.

به نظر می رسد که حرکت نقره با تکیه بر تقاضای صنعتی تا پایان سال صعودی باشد. باید صبر کنیم تا ببینیم آیا این در واقعیت اتفاق خواهد افتاد یا نه؟. صرف نظر از این، به نظر می رسد که خریداران در حال ورود به بازار هستند، و احتمالا حرکت قیمت به کندل های بالاتر صورت خواهد گرفت.

نمودار هفتگی نقره

تحلیل تکنیکال روزانه بازار نقره

نقره در ابتدا در جلسه معاملاتی روز جمعه عقب نشینی کرد و منطقه 22.50 دلار را هدف قرار داد. از آن زمان به بعد، با تثبیت دلار آمریکا، ما به سمت عقب برگشتیم. البته گزارش تعداد مشاغل بالاتر از حد انتظار نیز تأثیر داشته است، بنابراین باید به خاطر داشته باشید که اگر همچنان شاهد افزایش تورم باشیم، واکنش فلز گرانبها دیدنی خواهد بود.

نگرانی‌های زیادی وجود دارد که فدرال رزرو احتمالا مقدار نرخ بهره را بالاتر از انتظارات تعیین خواهد کرد؛ و این بنابر سخنرانی های این سازمان در رابطه با نرخ بهره ها می باشد. هر چند گویی بازار تصمیم گرفته است که آن را به طور کامل نادیده بگیرد، و این بیشتر یک ریسک به نظر می رسد.

اگر به زیر کندل سقوط کنیم، ممکن است قیمت به سطح 22 دلار کاهش پیدا کند، و این اساساً همان جایی است که شکاف چند روز پیش ایجاد شد. در زیر آن، «میانگین متحرک نمایی 200 روزه» (EMA 200) را داریم، که البته یک شاخص تکنیکال است که به طور گسترده دنبال می شود و بسیاری از مردم معتقدند روند را به طور شفاف مشخص می کند.

از طرفی اگر از مقادیر اوج چند روزه فاصله بگیریم، هیچ مانعی در رسیدن قیمت به سطح 25 دلار وجود ندارد. هر چند ممکن است در این بین شاهد برخی نوسانات و عقب نشینی ها برای تثبیت قیمت هم باشیم. اما به نظر می رسد که در زیر این سطوح خریداران زیادی هستند که آماده ورود به بازار می باشند. اگر سرمایه‌گذار هستید، به طور کلی روند بازار را زیر نظر داشته باشید، چرا که نقره مطمئناً یک دارایی پر ریسک است. نقره نه تنها با دلار آمریکا همبستگی منفی دارد، بلکه با وضعیت نرخ بهره آمریکا هم همبستگی منفی ویژه ای دارد.

نمودار نقره

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxempire ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×