» آرشیو اخبار » تجزیه و تحلیل قیمت ETH, XRP, ADA, BNB, MATIC
تجزیه و تحلیل قیمت

تجزیه و تحلیل قیمت ETH, XRP, ADA, BNB, MATIC

16 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، این هفته نگاه دقیق‌تری به اتریوم، ریپل، کاردانو، بایننس کوین و پالیگان خواهیم داشت.

تجزیه و تحلیل قیمت اتریوم (ETH)

اتریوم با افزایش تنها 1.4 درصدی در هفت روز گذشته، همچنان در یک رنج ثابت به نوسانات خود ادامه می دهد و تریدرها نمی‌توانند قیمت این ارز را فراتر از محدوده فعلی آن ببرند. از اواسط سپتامبر (اواخر شهریور)، اتریوم بین حمایت مهم خود یعنی 1250 دلار و مقاومت خود در 1400دلار حرکت کرده است.

اتریوم آخرین بار مقاومت کلیدی‌اش را در 27 سپتامبر (5مهر) تست کرد و دوباره قیمت به آرامی در حال نزدیک شدن به این سطح است. اندیکاتورها اندکی صعودی شده‌اند و در صورت افزایش حجم، حرکت اتریوم به نفع خریداران خواهد بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

پیش بینی: اگر بازار صعودی باقی بماند، اتریوم ممکن است تلاش کند در هفته آینده به بالای ۱۴۰۰ دلار برسد. تبدیل این سطح کلیدی به سطح حمایتی، باعث بالا رفتن قیمت اتریوم می‌شود و به سمت هدف بعدی خودش یعنی ۱۷۰۰ دلار حرکت خواهد کرد. تثبیت قیمت اتریوم بالای ۱۲۰۰ دلار نشانه صعود است و ممکن است پس از تکمیل این حرکت به یک رالی صعودی قابل توجه دیگر منجر شود.

تجزیه و تحلیل قیمت

تجزیه و تحلیل قیمت ریپل (XRP)

ریپل تلاش خوبی برای شکستن سطح 50 سنت داشت، اما تاکنون سه تلاش آن شکست خورده است. به همین دلیل، قیمت در هفت روز گذشته تنها 1.1 درصد افزایش یافته است. اگر خریداران نتوانند حجم را افزایش دهند، این حرکت قیمت ممکن است به یک روند نزولی تبدیل شود..

تا کنون سطح حمایتی 44 سنت ریپل پس از دوبار تست موفقیت آمیز به خوبی حفظ شده است و این اتفاق به ریپل اجازه داد تا از زمان تجمع اصلی در پایان سپتامبر (8مهر) به خوبی از این سطح دفاع کند. اما به دلیل کاهش حجم، خریداران ممکن است به زودی دچار مشکل شوند که در این صورت خرس‌ها می‌توانند حرکت قیمت را بدست گیرند.

پیش بینی: روند فعلی قیمت ریپل تا حدودی ساید (خنثی) است، اما این روند می‌تواند به سرعت تغییر کند. اندیکاتور MACD و RSI روزانه، هر دو شیب نزولی دارند که قیمت را به سمت روند نزولی سوق می‌دهد. اگر این اتفاق بیفتد، احتمالاً سطح کلیدی 44 سنت مجدداً تست خواهد شد.

تجزیه و تحلیل قیمت

تجزیه و تحلیل قیمت کاردانو (ADA)

کاردانو پس از ناکامی در رالی بالاتر، الان در یک موقعیت حساس است. قیمت در هفت روز گذشته 2.2 درصد کاهش یافت و خریداران در تلاش هستند تا آن را بالای حمایت اصلی 43 سنت نگه دارند. در 2 اکتبر (10 مهر)، خرس‌ها تلاش کردند قیمت آدا را به زیر این حمایت کلیدی ببرند، اما خریداران توانستند جلوی این اتفاق را بگیرند.

از آن زمان، قیمت به بالای این سطح کلیدی بازگشت و هرگونه ضعف گاوها به سرعت توسط خرس‌ها به نفع خودشان عمل کرد. اگر حمایت کلیدی 43 سنت شکسته شود، هدف قیمتی بعدی 38 سنت خواهد بود. تا آن زمان بعید است که خریداران به این ارز خوشبین باشند. این امر فرصت وسیعی را برای فروشندگان ایجاد می‌کند تا قیمت آدا را کاهش دهند.

پیش بینی: کاردانو در مقایسه با ریپل و اتریوم ضعیف‌تر عمل کرده است. انتظار می‌رود نوسانات در هفته آینده بتواند سطح کلیدی 43 سنت این ارز را بشکند. با کاهش حجم، این رمز ارز نتوانست توجه خریداران را در ماه اکتبر (مهر) جذب کند و حرکت قیمتی آن، گواه این اتفاق است.

تجزیه و تحلیل قیمت

تجزیه و تحلیل قیمت بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین 24 ساعت سختی را به دلیل یک رخنه امنیتی قابل توجه سپری کرد. این اتفاق باعث توقف شبکه برای چند ساعت و به خطر افتادن بیش از 100 میلیون دلار شد. قیمت با این خبر بیش از 5 درصد سقوط کرد اما نسبت به هفت روز قبل در همان سطحی که بود، قرار دارد.

این هکر موفق شد 2 میلیون بایننس کوین به ارزش بیش از 500 میلیون دلار ایجاد کند، اما به سرعت از انتقال بیشتر این کوین به خارج از شبکه BNB جلوگیری شد. این اقدام سریع، همچنین باعث شد تا شبکه در زمان نگارش این پست به حالت عادی بازگردد.

پیش بینی: اگر قیمت در روند نزولی باقی بماند، خریداران ممکن است قیمت را به 260 دلار برگردانند که نشان دهنده سطح حمایت کلیدی است. مقاومت 300 دلاری بایننس کوین همچنان پابرجاست و تا کنون، این ارز موفق به شکستن این مقاومت خود نشده است. با توجه به آخرین اخبار، به نظر می رسد که احتمال کمی وجود دارد که بایننس کوین به زودی به 300 دلار بازگردد.

تجزیه و تحلیل قیمت

تجزیه و تحلیل قیمت پالیگان (MATIC)

پالیگان هفته بسیار خوبی را پشت سر گذاشته است و در هفت روز گذشته 10.6 درصد افزایش یافت. این باعث می‌شود ارز متیک بهترین عملکرد را در لیست این هفته داشته باشد. این ارز پس از حمایت قوی در سطح 70 سنت، به نظر می‌رسد مایل به رسیدن به قیمت 1 دلار است که همچنین یک مقاومت کلیدی نیز برایش محسوب می‌شود.

تنها نگرانی موجود، در مورد آخرین عملکرد این ارز است که با وجود افزایش قیمت، حجم آن ثابت بوده است. ممکن است فروشندگان علاقه خود را به متیک از دست داده باشند و خریداران نیز چندان علاقه‌مند نباشند، و حجم این موضوع را نشان می دهد. با این وجود، شاخص‌ها در این حرکت اخیر صعودی شده‌اند و مومنتوم ممکن است بعداً بهبود یابد.

پیش بینی: متیک در یک روند صعودی قرار دارد که قیمت را در مسیر برخورد با مقاومت 1 دلار قرار می دهد. تا کنون، خریداران محتاط به نظر می‌رسند، اما با افزایش قیمت می‌توانند قدرت خود را جمع کنند. روند این ارز صعودی است اما راه رسیدن به 1 دلار اصلا آسان نیست.

تجزیه و تحلیل قیمت

 

مترجم: فائزه پروستان
منبع: CryptoPotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×