» آرشیو اخبار » مرج و اتریوم 2 چه تاثیری بر اتریوم اثبات کار خواهد گذاشت؟
مرج و اتریوم 2

مرج و اتریوم 2 چه تاثیری بر اتریوم اثبات کار خواهد گذاشت؟

16 شهریور 1401 2

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، تنها چند روز دیگر با مرج و اتریوم 2 فاصله داریم. این انتقال که بسیار منتظر آن بودیم، مکانیزم اجماع شبکه را از زنجیره اثبات کار (POW) به اثبات سهام (POS) تغییر خواهد داد.

مرج و اتریوم 2 اتفاقی است که پروتکل شبکه اصلی اثبات کار کنونی اتریوم را با سیستم بلاکچین اثبات سهام بیکن چین (Beacon Chain) تلفیق می‌کند و پس از آن این رمزارز با مکانیزم اثبات سهام به کار خود ادامه می‌دهد.

حال سوال اینجاست که تغییر زنجیره‌های اتریوم که یکی از بزرگترین رویدادها در تاریخ رمزارز است، چه تاثیری بر اتریوم های اثبات کار خواهد گذاشت؟

تبلیغات جام جهانی قطر

 

تاثیر مرج و اتریوم 2 بر اتریوم اثبات کار

اگر شما اتر های اثبات کار خودتان را در صرافی‌هایی که از این انتقال به اثبات سهام پشتیبانی می‌کنند هولد کرده‌اید، دیگر نیازی به نگرانی راجع به اینکه چه اتفاقی بعد از این رویداد برای آنها رخ خواهد داد، ندارید. تمام اتر های شما پس از اتمام مرج در کیف پولتان نمایش داده خواهد شد. بنیاد اتریوم به هولدرهای این رمزارز گفته است که با وجود تعویض اثبات کار در هنگام مرج، تمام تاریخچه اتریوم از زمان پیدایش پس از انتقال به اثبات سهام دست نخورده و بدون تغییر باقی می‌ماند. صرافی‌ها به کاربران این اطمینان را داده‌اند که اتر های آنها در این دوره ایمن و امن خواهد ماند. علاوه بر این پس از تکمیل مرج، تمام اتر هایی که در کیف پول‌های صرافی هولد کرده‌اید، در دسترس شما قرار می گیرد.

 

آیا توکنی به نام ETH 2.0 وجود دارد؟

به دارندگان توکن های اصلی اتریوم هشدار داده شده است که هیچ توکنی به نام ETH 2.0 وجود ندارد و بنابراین ارتقاء توکنی نیز وجود نخواهد داشت. مراقب کلاهبردارانی باشید که از شما می خواهند اتر خود را برای ارتقا به ETH 2.0 برای آنها ارسال کنید. ضمنا نیاز به هیچ اقدامی از سوی هولدرهای اتر وجود ندارد زیرا صرافی‌ها به طور خودکار توکن‌ها را پس از مرج منتقل می‌کنند. اگر به توکن ETH 2.0 برخورد کردید در جریان باشید که آن توکن توسط صرافی‌ها تنظیم شده است زیرا اتریوم در قبل، حین یا بعد از مرج توکن‌های جدیدی صادر نمی‌کند.

 

چه اتفاقی برای اتر های استیک شده خواهد افتاد؟

موجودی‌های اتر های استیک شده (ETH2) در زمان مرج آزاد نمی شود یا تا زمانی که ارتقای پروتکل اتریوم تکمیل نشود، برای معامله یا انتقال در دسترس نخواهند بود. پیش‌بینی می شود که این ارتقا تا اوایل سال 2023 تکمیل بشود. هرچند اتریوم اعلام کرده است که استیک کنندگانی که نودهای جداگانه خود را پیاده می‌کنند، باید، هم یک کلاینت لایه توافقی و هم یک کلاینت لایه اجرا را نیز پیاده کنند.

مرج و اتریوم 2 چه تاثیری بر اتریوم اثبات کار خواهد گذاشت؟

پس از مرج و اتریوم 2، نقاط پایانی شخص ثالث برای به دست آوردن داده های اجرایی در دسترس نخواهد بود. بعد از آن، آنها باید هر دو لایه اجرا و کلاینت‌های لایه توافق را با یک رمز JWT مشترک تأیید کنند تا بتوانند به طور ایمن ارتباط برقرار کنند. در نهایت آنها باید یک آدرس گیرنده را برای دریافت “کارمزد کسب‌شده تراکنش” موسوم به MEV تعیین کنند. اگر این فرآیندها تکمیل نشوند شبکه اتریوم، نود شما را تا زمانی که هر دو لایه، همگام سازی و احراز هویت شوند به عنوان “آفلاین” در نظر می گیرد. (برای دریافت منابع جهت ارتقا، اینجا را کلیک کنید.)

 

چه اتفاقی برای اتریوم پس از مرج خواهد افتاد؟

یکی از اولین اتفاق‌هایی که بلافاصله پس از مرج و اتریوم 2 انتظار آن را داریم، هاوینگ سه‌گانه یا چیزی نزدیک به 3 هاوینگ بیت کوین است. مرج و اتریوم 2 نرخ تورم ETH را از 4.3 درصد به 0.43 درصد کاهش می دهد؛ پاداش بلوک روزانه نیز به یک دهم کاهش خواهد یافت. پس از مرج و اتریوم 2، وارد یک فرآیند توسعه چهار مرحله‌ای خواهیم شد تا بلاکچین اثبات سهام، خود را مقیاس‌پذیرتر و ایمن‌تر کند. این چهار مرحله عبارتند از:

  • سرج (Surge)
  • ورج (Verge)
  • پرج (Purge)
  • اسپلرج (Splurge)

مرج و اتریوم 2

ویتالیک بوترین، یکی از بنیانگذاران اتریوم، پیش‌بینی کرد که این شبکه در پایان اسپلرج می تواند تا 100 هزار تراکنش در ثانیه را پردازش کند.

 

آیا مرج و اتریوم 2 بر قیمت اتریوم تاثیر خواهد گذاشت؟

شاید این سوال، پرتکرارترین سوال هولدر های اتریوم باشد. تحلیلگران بازار پیش‌بینی کرده‌اند که مرج و اتریوم 2 باعث ایجاد دوره‌ای از نوسانات بالا نه تنها در ETH، بلکه در بازار گسترده‌تر رمزارزها خواهد شد.

مرج و اتریوم 2 چه تاثیری بر اتریوم اثبات کار خواهد گذاشت؟

پیش‌بینی می‌شود که کاهش نرخ تورم اتریوم (هاوینگ سه‌گانه) بر قیمت اتریوم تأثیر مثبتی بگذارد. اگرچه اتریوم در حال حاضر با قیمت یک هزار و 650 دلار معامله می شود، قیمت اتریوم پس از مرج می تواند تا 5 هزار دلار افزایش بیابد.

آن روی سکه: همزمان با مرج و اتریوم 2، گروهی از ماینرها بلاکچین را هاردفورک کرده‌اند تا در بلاکچین اثبات کار باقی بمانند.

چرا باید به مرج اهمیت بدهید؟

در مهاجرت به اتریوم پایدارتر، مقیاس پذیرتر و سازگارتر با محیط زیست، هولدرهای اتریوم (به غیر از استیکرها) نیازی به انجام هیچ عملیاتی ندارند و باید از کلاهبردارانی که مایل به سوء استفاده از این ارتقا هستند، اجتناب کنند.

مترجم: سروش محمدی

منبع: DailyCoin

آیا توکنی به نام ETH 2.0 وجود دارد؟

به دارندگان توکن های اصلی اتریوم هشدار داده شده است که هیچ توکنی به نام ETH 2.0 وجود ندارد و بنابراین ارتقاء توکنی نیز وجود نخواهد داشت.

چه اتفاقی برای اتریوم های استیک شده خواهد افتاد؟

یکی از اولین اتفاق‌هایی که بلافاصله پس از مرج و اتریوم 2 انتظار آن را داریم، هاوینگ سه‌گانه یا چیزی نزدیک به 3 هاوینگ بیت کوین است. مرج و اتریوم 2 نرخ تورم ETH را از 4.3 درصد به 0.43 درصد کاهش می دهد؛ پاداش بلوک روزانه نیز به یک دهم کاهش خواهد یافت.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×