» آرشیو اخبار » تأثیر دلار قوی بر تقاضای کوتاه مدت نفت خام
نفت خام

تأثیر دلار قوی بر تقاضای کوتاه مدت نفت خام

17 بهمن 1401 5

پیش از انتشار گزارش مشاغل ایالات متحده در روز جمعه، معامله‌گران نفت خام روی دلار ضعیف و اثر آن بر افزایش تقاضا قیمت‌گذاری کرده بودند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پیش از انتشار گزارش مشاغل ایالات متحده در روز جمعه، معامله‌گران نفت خام روی دلار ضعیف و اثر آن بر افزایش تقاضا قیمت‌گذاری کرده بودند.

معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت و همچنین شاخص بین‌المللی نفت خام برنت در روز جمعه به پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای سقوط کرد. این کاهش ناشی از انتشار آمار قوی مشاغل آمریکا بود که نگرانی‌های مربوط به نرخ‌های بهره بالاتر و رکود اقتصادی شدید را برطرف می‌ساخت. همه اینها در حالی است که سرمایه‌گذاران به دنبال شفاف‌سازی بیشتر در مورد تحریم‌های قریب‌الوقوع اتحادیه اروپا علیه روسیه هستند.

روز جمعه، نفت خام WTI تحویل ماه آوریل به 73.74 دلار رسید که 2.46 دلار یا 3.23 درصد کاهش داشت و نفت خام برنت تحویل آوریل با افت 2.23 دلار یا 2.71 درصدی به 79.94 دلار رسید.
به این ترتیب قراردادهای معاملات آتی نفت برنت به پایین‌ترین سطح خود از 11 ژانویه و قرارداد آتی WTI به پایین‌ترین سطح خود از 5 ژانویه رسید.
نفت خام

معامله‌گران نزولی از افزایش تهاجمی نرخ بهره فدرال رزرو و رکود سخت احتمالی می‌ترسند

آمارهای ارائه شده نه تنها به بازار کار فشرده اشاره می‌کند، بلکه از این استدلال حمایت می‌کند که فدرال رزرو ممکن است در آینده تهاجمی باقی بماند.

تبلیغات جام جهانی قطر

در اواسطه جلسه، معامله‌گران احتمال افزایش 25 واحدی نرخ بهره را برای نشست ماه مارس فدرال رزرو افزایش دادند. به این ترتیب، به نظر می‌رسد که نرخ پایانی فدرال رزرو تا ماه ژوئن 2023 به 4.95 درصد برسد. این درحالیست که میزان نرخ بهره پایانی قبلاً 4.88 درصد پیش‌بینی شده بود.

از سوی دیگر معامله‌گران بر این باورند که بازار در معرض رکود شدیدی قرار دارد. که می.تواند آسیب جدی به تقاضای نفت خام وارد نماید.

اتحادیه اروپا بر سر سقف قیمت نفت روسیه به توافق رسید

ریاست سوئد اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کرد که کشورهای اتحادیه اروپا توافق کردند که برای محدود کردن بودجه مسکو برای تهاجم این کشور به اوکراین، سقف قیمتی برای محصولات نفتی پالایش شده روسیه تعیین کنند.

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا گفتند که سقف قیمت‌ها 100 دلار در هر بشکه برای محصولاتی است که با قیمت بالاتری نسبت به نفت خام معامله می‌شوند (عمدتاً گازوئیل). و 45 دلار در هر بشکه برای محصولاتی که با تخفیف معامله می‌شوند، مانند نفت کوره و نفتا. سفرای 27 کشور اتحادیه اروپا با پیشنهاد کمیسیون اروپا موافقت و اعمال آن از روز یکشنبه موافقت کردند.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×