» آرشیو اخبار » تاثیر بحران انرژی بر تولید خودرو در اروپا
انرژی

تاثیر بحران انرژی بر تولید خودرو در اروپا

23 مهر 1401 5

مطابق داده‌های بازار، تورم، مسائل زنجیره تامین و بحران انرژی بر تولید خودرو در اروپا تاثیر می‌گذارد.

به گزارش گذارنیوز؛ این هفته گزارش شده که با افزایش سرسام آور قیمت انرژی در اتحادیه اروپا، زمستان سخت پیش رو می‌تواند تولید را در قسمت‌هایی از بخش خودرو متوقف کند. بر اساس گزارشی با این عنوان که زمستان در راه است، رویدادهای ناشی از همه گیری کرونا و جنگ در اوکراین، عرضه خودرو را به ویژه در مورد نیمه رساناها گسترش داده است. در نتیجه، ممکن است این صنعت در ماه‌های آینده با فشار شدید ناشی از هزینه‌های انرژی مواجه شود.

از سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۳، پیش بینی می‌شود تولید سه ماهه کارخانه‌های خودروسازی مستقر در اروپا بین ۴ تا ۴.۵ میلیون دستگاه باشد. با این حال، این گزارش گفت که با محدودیت‌های بالقوه خدمات، این تولید می‌تواند به ۲.۷۵ میلیون واحد در هر دوره سه ماهه کاهش یابد.

با استناد به سهمیه بندی اجباری انرژی برای تولیدکنندگان خودرو در منطقه اروپا، اختلالات قابل توجهی در زنجیره تامین از ماه نوامبر تا بهار پیش بینی شده است. در این بیانیه آمده است: برای صنعتی که در حال حاضر با موجودی پایین وسایل نقلیه در نمایشگاه‌های فروش دست و پنجه نرم می‌کند، بحران اضافی در مقیاس جهانی می‌تواند ناتوان کننده باشد.

تبلیغات جام جهانی قطر

ادوین پوپ، تحلیل گر اصلی اس اند پی گلوبال موبیلیتی در حوزه مواد و سبک‌وزن، خاطرنشان کرد: اگر به زنجیره تأمین نگاه کنید به‌ویژه جایی که ساختار فلزی از طریق فشار، جوشکاری یا اکستروژن شکل می‌گیرد، مقدار زیادی انرژی درگیر است. کل مصرف انرژی در این شرکت‌ها می‌تواند تا یک و نیم برابر چیزی باشد که امروز در مونتاژ خودرو می‌بینیم. ما می‌شنویم که ظرفیت تولید به قدری غیراقتصادی می‌شود که شرکت‌ها به سادگی مغازه‌ها را تعطیل می‌کنند.

منبع: بازار

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×