» آرشیو اخبار » سه دلیل برای بیش فروش شدن حال حاضر بیت کوین
بیت کوین

سه دلیل برای بیش فروش شدن حال حاضر بیت کوین

3 مهر 1401 3

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، قیمت بیت کوین در روز جمعه سطح حمایت ۱۸ هزار دلاری خود را دوباره آزمایش کرد. این سومین بار در یک هفته است که بیت کوین، در نمودار ۵ روزه، نتوانسته از مقاومت ۱۹،۵۰۰ دلاری عبور کند.

قیمت بیت کوین در صرافی‌های رمزارزی مطرح جهان همچنان در حدود ۱۹ هزار دلار تثبیت می‌شود. روند این رمزارز در ماه سپتامبر (شهریور) اینگونه بوده است.

در نمودار شش ماهه، از ابتدای سال تاکنون، بیت کوین عمیقاً در محدوده قرمز قرار داشته است. این سومین کاپیتولاسیون طولانی‌مدت آن در تاریخ است که معامله‌گران قدیمی‌تر آن را «زمستان رمزارزی» می‌نامند.

تبلیغات جام جهانی قطر

کاپیتولاسیون در امور مالی، افزایش چشمگیر فشار فروش در بازار یا اوراق بهادار در حال ریزش را توصیف می‌کند، که نشان‌دهنده تسلیم گسترده سرمایه‌گذاران است. این کاهش چشمگیر قیمت‌ها می‌تواند پایان روند نزولی را نشان دهد، زیرا آنهایی که در طول هراس جمعی دارایی‌های خود را نفروخته‌اند، بعید است که به این زودی‌ها این کار را انجام دهند.

با وجود انجماد گسترده قیمت‌ها، سه ​​دلیل برای چرایی بیش فروش (اشباع فروش) شدنِ حال حاضر بیت کوین وجود دارد.

بیت کوین

هَش‌ رِیت بیت کوین در ماه سپتامبر به بالاترین حد خود رسید

با در نظر داشتن این نکته که قیمت‌ بازار بیت کوین در نهایت از فاندامنتال آن ارزش می‌گیرد، به این نتیجه می‌رسیم که پایه‌های فاندامنتالی شبکه مستحکم هستند. حال با توجه به چیزی که گفتیم، به ثبت رکورد جدیدی برای هَش رِیت شبکه بیت کوین در ماه سپتامبر می‌رسیم.

در ۱۷ سپتامبر (۲۶ شهریور)، هَش رِیت بیت کوین به ۲۳۴ تراهَش در ثانیه (TH/s) افزایش یافت. علاوه بر این، شاهد رشد ۵۵ درصدی هَش رِیت نسبت به ماه جولای (تیر) هم بودیم.

یک تحلیل فاندامنتالی از بیت کوین ممکن است ارزش زیرساخت شبکه در حال کار را در نظر بگیرد. هَش رِیت یک معیار قابل اعتماد و مفید برای آن است. با توجه به اینکه قیمت بیت کوین از ابتدای سال تاکنون کاهش یافته و هَش رِیت آن هم به رکوردهای جدیدی رسیده است، می‌توانیم نتیجه بگیریم که بیت کوین بسیار بیش فروش شده به نظر می‌رسد.

بیت کوین

 

ماینرهای بیت کوین به افزودن واحدهای اِیسیک (ASIC) و تجهیزات ماینینگ ادامه می‌دهند

ASIC (Application Specific Integrated Circuit): مدارهای مجتمع با کاربرد خاص (به اختصار ASIC یا اِیسیک)، مدارهایی هستند که به منظور انجام عملیات خاص، طراحی و بهینه‌سازی شده‌اند.

در همین حال، حتی با وجود هَش رِیت بالا، ماینرها به ایجاد زیرساخت‌های خود ادامه می‌دهند. این اتفاق در چشم‌انداز بلندمدت فوق‌العاده صعودی در نظر گرفته می‌شود.

به عنوان مثال، شرکت ماینینگ کلین‌اِسپارک (CleanSpark)، مستقر در نوادا، اخیراً ۳۳ میلیون دلار برای خرید یک مرکز ماینینگ آماده به کار در سَندِرزویل، جورجیا هزینه کرده است. این شرکت سهامی عام که در بورس نَزدَک با نماد CLSK لیست شده، به سرمایه‌گذاران گفته تا سال ۲۰۲۴، به اضافه کردن ماینرهای اِیسیک به ناوگان خود ادامه دهد.

بیت کوین

سرمایه‌گذاران نهادی عقب‌نشینی نمی‌کنند

یکی دیگر از شاخص‌های پیشرو و قوی برای روند صعودی آینده، علاقه رو به رشد سرمایه‌گذاران نهادی است. به عنوان مثال، نَزدَک از جدیدترین بازارهای تأثیرگذار در وال استریت است که ارائه خدمات نگهداری و کنترل ارزهای دیجیتال را برای سرمایه‌گذاران نهادی آغاز کرده است.

پول سرمایه‌گذاران نهادی هم هوشمندانه است، و هم محافظه کارانه. هر چه صندوق‌های تأمینی ریسک گریز، بانک‌های بزرگ و شرکت‌های مالی سنتی بیشتر به سمت خدمات رمزارزی متمایل شوند، سرمایه‌گذاران هم متوجه روندهای صعودی بلندمدت در بازار خواهند شد.

 

مترجم: امیر ملک پور

منبع: cryptopotato

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×