» آرشیو اخبار » بیت کوین پس از جلسه شهادت رییس فدرال رزرو به 20700 دلار افزایش یافت
بیت‌کوین

بیت کوین پس از جلسه شهادت رییس فدرال رزرو به 20700 دلار افزایش یافت

2 تیر 1401 7

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز، داده‌های کوین تلگراف مارکت و تریدینگ ویو نشان می‌دهد که BTC/USD در  22 ژوئن و در روز بازگشایی بازار بورس وال استریت در قیمت 20 هزار و 500 دلار در حال معامله است.

بیت کوین قبل از این افزایش قیمت به زیر 20 هزار دلار کاهش پیدا کرده بود و هنوز هم نسبت به قیمت روز گذشته خود در 21 هزار و 700 دلار پایین‌تر است.

تبلیغات جام جهانی قطر

بازارها نسبت به جلسه شهادت «جروم پاول» رئیس فدرال رزرو به کنگره واکنش مثبت نشان دادند، چراکه پاول نهایتاً هیچ اطلاعات تازه‌ای از رویکرد بانک مرکزی در مهار تورم ارائه نداد.

در شهادت‌نامه پاول که قبل از حضور وی در جلسه منتشر شد، آمده: «ما پیش‌بینی می‌کنیم که افزایش فعلی نرخ بهره مناسب است؛ سرعت این تغییرات (تغییر نرخ) همچنان به داده‌های ورودی و چشم‌انداز در حال تغییر اقتصاد بستگی دارد.»

«ما تصمیمات خود را جلسه به جلسه اتخاذ خواهیم کرد و تا آنجا که ممکن است با شما در رابطه با آنها صحبت خواهیم کرد.»

امروز شاخص S&P500 و شاخص مرکب نزدک هر دو با اندکی افت نسبت به روز قبل باز شدند و شرایط باثباتی را برای بازار ارز دیجیتال رقم زدند.

با این وجود همان‌طور که کوین تلگراف گزارش داد، تحلیلگران همچنان روی قیمت‌های پایین‌تر بیت ‌کوین به خصوص قیمت 16 هزار دلار اجماع دارند.

تریدر بازار رمزارز و کاربر توییتر کریپتو تونی (Crypto Tony) در مورد افزایش شبانه بازار اظهار کرد: «حجم معاملات در این روند صعودی رو به کاهش بود. خیلی وقت است که منتظر یک پولبک ABC هستم. من روی بیت‌کوین لانگ بودم، اما بعد از دیدن این وضعیت از معامله خارج شدم.»

تریدر و تحلیلگر بازار رکت کپیتال (Rekt Capital) نیز همین نگرانی را ابراز کرد و از دنبال کنندگان خود در توییتر خواست که زیاد به این افزایش قیمت دل نبندند.

او نوشت: «حجم معاملات در روند صعودی اخیر بسیار کم و تحت سلطه فروشنده‌ها بود.»

«این آن حجمی نیست که بیت‌کوین در کف بازارهای نزولی خود معمولاً تجربه می‌کند.»

 

نمودار نرخ بهره صندوق‌های فدرال. منبع: فدرال رزرو

 

روزنه‌های امید بیت‌کوین

در عین حال، شرکت معامله‌گری QCP Capital به نیمه پر لیوان نگاه کرده و اظهار کرد که بعد از پس گرفتن سطح 20 هزار دلار در آخر هفته، شرایط نزولی در حال کاهش است.

این شرکت در آخرین تحلیل خود در کانال تلگرام نوشت: «در روز شنبه، با افت قیمت BTC به 17 هزار و 567 دلار و ETH به 879 دلار، سطوح حمایتی شکسته شد. بیت‌کوین 75 درصد و اتریوم نیز 82 درصد پایین‌تر از پیک قیمت تاریخی خود قرار دارد. بحران نقدینگی بازار ارز دیجیتال به اوج خود رسیده است.»

«با این حال، ما از جهش شدید روز یکشنبه و آغاز این هفته که باعث برگشت BTC به بالای 20 هزار دلار و افزایش ETH به یکهزار و 100 دلار شد خوشحالیم.»

این شرکت در ادامه توضیح داد كه کارمزد فاندینگ ریت (Fundingrate) در بازارهای مشتقات در حال حاضر پایدارتر بوده و فشار فروش اخیر بیشتر از سمت ماینرهای بیت‌کوین بوده است.

QCP در خصوص شرایط کلان اقتصادی نیز به بحث پرداخت و به کاهش قیمت نفت به عنوان یک حرکت مثبت در برابر افزایش تورم اشاره کرد.

وی افزود: «برداشت سرمایه از صندوق‌های ارز دیجیتال در سه ماهه پایانی سال، احتمالاً مقداری فشار بر قیمت ها وارد خواهد کرد و احتمالاً شرکت‌های بیشتری با مشکل نقدینگی مواجه خواهند شد.»

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×