» آرشیو اخبار » بیت کوین پرنوسان‌تر است یا داو جونز؟
بیت کوین

بیت کوین پرنوسان‌تر است یا داو جونز؟

17 مهر 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین محدوده معاملاتی بین ۱۸،۹۸۵ تا ۱۹،۶۷۵ دلار را در آخر هفته حفظ کرده است. بیت کوین به تازگی حمایت ۲۰ هزار دلاری خود را از دست داده است. داده های روز یکشنبه کوین‌گکو (Coingecko) نشان می‌دهند که بیت کوین در حال حاضر با قیمت ۱۹،۴۹۹ دلار معامله می‌شود و نسبت به هفته گذشته ۱ درصد افزایش داشته است.

با این حال، چیزی که در وال استریت کمی سروصدا کرده است، این محدوده معاملاتی باریک بیت کوین نیست. نکته جالب توجه این است که بیت کوین در حال حاضر نسبت به میانگین سهام صنعتی داوجونز (the Dow Jones Industrial Average) با نماد DJIA نوسانات کمتری دارد.

در ماه‌های اخیر، معاملات بیت‌کوین با بازار سهام همبستگی بسیاری داشته است. هر دوی این طبقات دارایی بر نیروهای رایج اقتصاد کلان، از جمله افزایش تورم و افزایش نرخ بهره غالب بوده‌اند.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این وجود، به نظر می‌رسد که نوسانات بیت کوین نسبت به سهام سنتی رو به کاهش است، زیرا نشانه‌هایی از استقلال‌طلبی آن نسبت به سهام دیده می‌شود.

بیت کوین

بیت کوین نوسانات خود را نسبت به داو جونز از دست می‌دهد

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط زیروهِج (ZeroHedge)، تا ۷ اکتبر (۱۵ مهر)، شاخص داو جونز نسبت به بیت کوین نوسانات بیشتری داشته است.

ارزش میانگین صنعتی داو جونز با ۲/۱ درصد کاهش (۶۳۰/۱۵ واحد)، به ۲۹ هزار و ۲۹۶ واحد رسید. ارزش شاخص اس‌اند‌پی ۵۰۰ (S&P 500) نیز با ۲/۸ درصد کاهش به ۳ هزار و ۶۳۹ واحد رسیده است. ارزش نزدک کامپوزیت (Nasdaq Composite) نیز با ۳/۷ درصد کاهش به ۱۰ هزار و ۶۵۲ واحد رسیده که تقریباً ۱ درصد از پایین‌ترین سطح سالانه خود بیشتر است.

DJIA یک شاخص در بازار سهام است که ۳۰ شرکت از بزرگترین شرکت‌های سهامی عام در بورس نیویورک و نزدک را دنبال می‌کند و روزانه برآورد می‌شود. داو جونز که اغلب با نام داو ۳۰ (Dow 30) شناخته می‌شود، به افتخار چارلز داو (Charles Dow)، که همراه با ادوارد جونز (Edward Jones) این شاخص را در سال ۱۸۹۶ طراحی کردند، نامگذاری شده است.

بیت کوین

حوزه رمزارزها با بلوغ پایدارتر می‌شود

با افزایش محبوبیت بیت کوین، نوسانات آن کاهش یافته است. جریان‌های سرمایه نهادی نیز به ثبات نسبی این ارز دیجیتال برتر در مقایسه با سال‌های اولیه محبوبیت آن کمک کرده است.

سبدهای سهامی، ارزش خود را از دست داده‌اند و قیمت کالاها و اجناس تولیدی نیز در نتیجه قوی‌تر شدن دلار آمریکا سقوط می‌کنند. با این حال، بیت کوین یکی از دارایی‌هایی بوده که در طول هفته‌های گذشته کاملا ثابت مانده است. رشد ۶/۵ درصدی قیمت این ارز دیجیتال، توجه فعالان بازار، اعم از گاوها و خرس‌ها را به خود جلب کرده است.

بیت کوین

جدیدترین دستاورد بیت کوین، با توجه به نامگذاری آن به عنوان یکی از بی‌ثبات‌ترین دارایی‌ها، ویژگی ترقی‌خواهی آن را نشان می‌دهد. جالب اینجاست که طرفداران رمزارزها ادعا کرده‌اند که با رسیدن بیت کوین به بلوغ، که با افزایش پذیرش آن تعریف می‌شود، پایداری آن بیشتر می‌شود و مشابه با سایر دارایی‌ها معامله خواهد شد.

در همین حال، نوسانات بیت کوین به دلیل قوی‌تر شدن دلار آمریکا کاهش یافته است. این امر باعث شده که ارزهای فیات جهانی ارزش خود را نسبت به دلار آمریکا از دست بدهند. افزایش ارزش دلار و کاهش قیمت کالاها ممکن است روی سبدهای سهامی تاثیر منفی بگذارد.

مترجم: امیر ملک پور
منبع: Bitcoinist

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×