» آرشیو اخبار » بیت کوین به زیر 18هزار و اتریوم به زیر 900 دلار افت کردند

بیت کوین به زیر 18هزار و اتریوم به زیر 900 دلار افت کردند

30 خرداد 1401 4

به گزارش گروه ترجمه گذارنیوز و به نقل از دیکریپت، درست بعد از ساعت 3 صبح شنبه، سرانجام بیت کوین به زیر 20 هزار دلار سقوط کرد. یک ساعت بعد، اتریوم نیز همین روند را پی گرفت و به زیر هزار دلار سقوط کرد. این قیمت‌ها تا پیش از این به عنوان دو سطح حمایت کلیدی و پرقدرت برای دو رمزارز برتر بازار دیده می‌شدند.

اما در ساعت 5:15 دقیقه صبح، هر دو ارز دیجیتال به آرامی صعود کردند و ظاهراً از افت قیمتی‌ای که بسیاری پیش‌بینی‌ می‌کردند در صورت شکسته شدن قیمت 20 هزار دلار و یک هزار دلار اتفاق بیفتد، جلوگیری کردند. برخی نیز امیدوار بودند که 18هزار و 979 دلار و 987 دلار، کف قیمت این روند نزولی باشند.

اوضاع دوباره در حوالی ظهر بدتر شد. بیت کوین و اتریوم یک افت چشم‌گیر را تجربه کردند و BTC روی وبسایت کوین‌مارکت‌کپ در ساعت 4:30 بعدازظهر به 17 هزار و 772 دلار رسید و ETH نیز در ساعت 4:15 بعدازظهر به 898 دلار کاهش پیدا کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

زمستان فعلی بازار رمزارز با اوضاع سال 2018 تفاوت دارد، زیرا رمزارزها این بار همراه با سهام‌های فناوری در حال ریزش هستند و اقتصاد کلان متزلزل است، تورم به شدت بالا بوده و رکود کامل اقتصادی قریب الوقوع به نظر می‌رسد.

از آنجایی که سرمایه‌گذاران در انتظار آن هستند که بازار به کف خود برسد (و برخی منتظر خرید مجدد هستند)، اوضاع ممکن است قبل از بهتر شدن بدتر نیز شود.

گفتنی است که سقوط اخیر بازار رمزارز با یک سری حوادث ناگوار در شرکت‌های ارز دیجیتال و هشدارهای مربوط به ورشکستگی همراه بوده، از جمله تعلیق برداشت‌ها توسط پلتفرم سلسیوس (Celsius) و بابل فایننس (Babel Finance) و خروج سرمایه‌گذاران از پلتفرم تری اروز کپیتال (Three Arrows Capital). صندوق سرمایه‌گذاری GBTC شرکت گری اسکیل (Grayscale) نیز با یک افت قیمت بی سابقه نسبت به قیمت اسپات بیت کوین در حال معامله است.

مدیر بازاریابی صرافی کراکن (Kraken) و اینفلوئنسر بیت کوین در روز شنبه اعلام کرد: «ما در مسیر ضرر حداکثری هستیم.» آنتونی ترانچف (Antoni Trenchev)، بنیان‌گذار پلتفرم وام‌ ارز دیجیتال نکسو (Nexo)، روز جمعه به بلومبرگ گفت که سقوط فعلی «به وضوح، سقوط بانکی سال 1907 را برای من تداعی می‌کند.»

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: decrypt

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×