» آرشیو اخبار » بیت کوین بعد از مدت‌ها 18 هزار دلار را لمس کرد
بیت کوین

بیت کوین بعد از مدت‌ها 18 هزار دلار را لمس کرد

22 دی 1401 5

طی هفت روز گذشته، قیمت بیت کوین نزدیک به 8 درصد افزایش یافته است. این ارز با جهش 3.89 درصد در تایم فریم روزانه در این لحظه با قیمت 18134دلار معامله می‌شود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین (BTC) پس از پشت سر گذاشتن هشت روز متوالی با افزایش قیمت، برای اولین بار از اواسط دسامبر (اواخر آذر) موفق شد قدم به سطوحی بالاتر از تراز 18 هزار دلار بگذارد. این ارز دیجیتال برتر، از ماه جولای گذشته (تیر و مرداد 1400) یعنی در اوج همه‌گیری کووید-19، تاکنون، چنین سیر پیروزی طولانی مدتی را ثبت نکرده بود.

چارت 7 روزه قیمت بیت کوین
نمودار هفت روزه قیمت بیت کوین. منبع: CoinMarketCap

طی هفت روز گذشته، قیمت بیت کوین نزدیک به 8 درصد افزایش یافته است. طی 24 ساعت گذشته نیز با 3.89 درصد افزایش به این مسیر ادامه داده و در این لحظه با قیمت 18 هزار و 134 دلار معامله می‌شود.

تحلیلگران کوین تلگراف روز 11 ژانویه (21 دی) پیش‌بینی کرده بودند که بیت کوین می‌تواند به زودی تا مرز 18 هزار دلار افزایش یابد و این حرکت صعودی قیمت، آپشن‌های هفتگی با ارزش 275 میلیون دلار که روز 13 ژانویه (23 دی) منقضی شده و روز قیمت 16 هزار و 500 دلار شرط بسته‌اند را با مشکل مواجه می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

لکس مسکوسکی (Lex Moskovski)، مدیر عامل صندوق سرمایه‌گذاری مسکوسکی کپیتال (Moskovski Capital)، روز 11 ژانویه (21 دی) تصویری را در توییتر منتشر کرد که نشان می‌داد پوزیشن‌های شورت بیت کوین با ارزشی در حدود 86 میلیون دلار لیکوئید شده‌اند.

لازم به ذکر است که قیمت بیت‌کوین در طول سال 2022 تقریباً 65 درصد کاهش را تجربه کرد. در همین حال، کل بازار رمزارزها نیز با بادهای مخالفی مواجه شد که در اثر ورشکستگی‌ها و سقوط‌های متعدد در این فضا ایجاد شده بودند. از جمله این تراژدی‌های نابودکننده می‌توان به سقوط دردناک صرافی نام آشنای اف تی ایکس (FTX) اشاره کرد که در زمان ورشکستگی، دومین صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال در این صنعت به شمار می‌رفت.

روز گذشته، اف تی ایکس (FTX) اعلام کرد موفق شده است 5 میلیارد دلار پول نقد و ارزهای رمزپایه را بازیابی کند. این مبالغ احتمالاً به منظور بازپرداخت طلبکاران شرکت مورد استفاده قرار خواهند گرفت. به عقیده برخی، در صورت بازپرداخت بدهی مشتریان اف تی ایکس (FTX) می‌توان انتظار داشت که روایتی صعودی در بازار ایجاد گردد.

سم بنکمن فرید، مدیر عامل سابق اف تی ایکس (FTX) در این باره می‌گوید:

«بله حس من این است که بهترین سناریو، بازیابی وجوه مشتریان بوده و هست. من فکر می کنم محقق شدن این امر حتمی است. فکر می‌کنم احتمالاً چند هفته تا رسیدن به موقعیتی که در ماه نوامبر داشتیم، فاصله داریم. ایالات متحده حلال این مشکل است، باید خسارت همه به طور کامل جبران شود.»

این صرافی تعدادی ارز دیجیتال نیز پیدا کرده است که معتقد است فروش آنها سخت‌تر خواهد بود، زیرا بازار این دارایی‌ها، نقدینگی کافی ندارند.

آیا این رالی بیت کوین قابل اعتماد است؟

با تمام این اوصاف، برخی بر این باورند که باید در این مرحله با احتیاط در مورد قیمت عمل کرد؛ چرا که افزایش قیمت بیت کوین قبل از انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI) امری معمول است.

داده‌های شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده (CPI)  امروز (12 ژانویه) منتشر می‌شود و ظاهراً بسیاری انتظار دارند که نشانه‌هایی از کاهش تورم در آن مشاهده شود و فدرال رزرو سرعت روند افزایش نرخ‌ بهره را تاحدودی کاهش دهد.

به گفته گوگل فایننس (Google Finance)، این احساسات، افزایش قیمت در بازارهای سهام را نیز در پی داشته است، به طوری که شاخص اس‌اندپی 500 (S&P 500) طی پنج روز گذشته 4 درصد افزایش یافته است. بر اساس داده‌های بلومبرگ، بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده نیز اخیراً کاهش جزئی داشته است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×