» آرشیو اخبار » به‌روزرسانی بلاتریکس اتریوم باعث نگرانی کاربران شده است
به‌روزرسانی بلاتریکس اتریوم باعث نگرانی کاربران شده است، آیا وضعیت حل خواهد شد؟

به‌روزرسانی بلاتریکس اتریوم باعث نگرانی کاربران شده است

16 شهریور 1401 5

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، به‌روزرسانی بلاتریکس (Bellatrix) آخرین به‌روزرسانی مهم قبل از آپدیت مرج اتریوم بود که مکانیسم اجماع شبکه را به اثبات سهام منتقل می کند.

به‌روزرسانی بلاتریکس که اتریوم را برای ادغام آماده می‌کرد، روز سه‌شنبه با موفقیت فعال شد. با این حال، اکنون نگرانی هایی بابت بلاک‌های از دست رفته (تقریباً یک بلاک از هر ده بلاک در 600 اسلات اخیر) مطرح شده است.

آپدیت بلاتریکس کلاینت‌های لایه اجماع اتریوم را در دوره (Epoch) 144896 بیکن چین   (Beacon Chain قبل از آپدیت مرج که قرار است در هفته آینده اجرا شود، به روزرسانی کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، به گفته مارتین کوپلمن (Martin Köppelmann)، یکی از بنیانگذاران شرکت جیناسیس (Gnosis)، در طول  این هارد فورک 5 درصد از اعتبارسنج ها آفلاین شدند و این باعث از دست رفتن بلاک‌ها با نرخ 9 درصد شد. این امر باعث شد برخی از صاحب نظران آمادگی شبکه برای انتقال بزرگ به اثبات سهام (PoS) را زیر سوال ببرند.

کوپلمن اضافه کرد که این نرخ 9 درصدی 1700 درصد بیشتر از  نرخ 0.5 درصدی تاریخی شبکه است. این مشکل احتمالا مربوط به 25.6 درصد ​​از کلاینت‌هایی است که طبق اعلامیه اترنودز (Ethernodes) برای آپدیت مرج آماده نیستند.

به‌روزرسانی بلاتریکس اتریوم باعث نگرانی کاربران شده است، آیا وضعیت حل خواهد شد؟

درصد کلاینت‌های اتریوم که آماده آپدیت مرج هستند. منبع: Ethernodes.

 

آدام کوکران (Adam Cochran)، از شرکای شرکت سینمهین ونچرز (Cinneamhain Ventures)  گفت که امیدوار است مشکل افزایش شدید بلاک‌های از دست رفته قبل از به روزرسانی مرج رفع شود و افزود: «ما واقعاً دوست نداریم در این مرحله آخر شاهد مشکلات غیرمنتظره باشیم.»

اما، همه نگران این موضوع نسیتند. آنتونی ساسانو  Anthony Sassano))، بنیانگذار دیلی گووی (Daily Gwei) گفت که آفلاین شدن تنها 5 درصد از اعتبارسنجی‌ها در واقع یک «نتیجه شگفت‌انگیز» است و با اطمینان گفت: «در واقع چیز زیادی در رابطه با آپدیت مرج وجود ندارد که به طور فاجعه‌باری اشتباه پیش برود.»:

من می‌توانم بگویم که «بدترین سناریو» این است که زنجیره متوقف شود زیرا در این صورت انتقال از اثبات کار (POW) به اثبات سهام (POS) به قطع انجام نخواهد شد، برای رفع چنین مشکلی در نهایت به نوعی مداخله هماهنگ‌شده انسانی نیاز خواهد بود.»

او افزود: «اگر شاهد خروج اعتبارسنج‌ها از شبکه به دلیل مشکلات پیکربندی (Configuration)، بلاک‌ها/اسلات‌های از دست رفته یا بروز باگ‌های بزرگ باشیم، این جای نگرانی زیادی ندارد، زیرا برطرف کردن آنها نسبتاً آسان است». .

به روزرسانی Bellatrix یکی از آخرین مراحل قبل از Merge است و کلاینت‌های لایه اجماع اتریوم را قادر میسازد تا را روی بیکن چین (Beacon Chain) تراکنش‌ انجام دهند.

آپدیت مرج بلاکجین اتریوم را به مکانیزم اجماع اثبات سهام منتقل می‌کند، مکانیزمی که قرار است شبکه را کارآمدتر و ایمن‌تر کند.

 

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×