» آرشیو اخبار » بلاتکلیفی قانون اطلاعات مالیاتی در نبود تعریفی واحد از بروکر
مالیات

بلاتکلیفی قانون اطلاعات مالیاتی در نبود تعریفی واحد از بروکر

3 دی 1401 5

وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تصمیم گرفته است تا تصویب مجموعه‌ قوانین مربوط به گزارش‌های مالیاتی در حوزه ارزهای دیجیتال را تا اطلاع ثانوی به تعویق بیندازد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده تصمیم گرفته است تا تصویب مجموعه‌ای کلیدی از قوانین مربوط به گزارش‌های مالیاتی در حوزه ارزهای دیجیتال را تا اطلاع ثانوی به تعویق بیندازد. براساس قانون سرمایه گذاری و مشاغل زیرساخت مصوب نوامبر 2021 (آبان 1400)، قرار بود این قوانین در سال مالیاتی 2023 به مرحله اجرا دربیایند.

مالیات در خزانه داری

جزئیات قانون ارائه اطلاعات مالیاتی رمزارزها

تصویب قانون جدید مستلزم آن است که سازمان خدمات درآمدهای داخلی آمریکا (IRS) تعریف استانداردی از یک بروکر یا «کارگزار ارز دیجیتال» ارائه کند، سپس هر کسب‌وکاری که تحت این تعریف قرار می‌گیرد موظف است برای هر مشتری فرم 1099-B صادر کند که سود و زیان‌های آن‌ها از محل این معاملات را توضیح می‌دهد. به‌علاوه، شرکت‌ها موظف خواهند بود که همین اطلاعات را به سازمان خدمات درآمدهای داخلی (IRS) نیز ارائه دهند تا این نهاد از درآمدهای حاصل از معاملات مشتریان آگاه شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

با این حال، بیش از 12 ماه از تصویب قانون لایحه زیرساخت می گذرد، اما سازمان خدمات درآمدهای داخلی هنوز تعریفی دقیق از چیستی یک «کارگزار رمزارز» منتشر نکرده و حتی فرم‌های استانداردیی برای این شرکت‌ها ایجاد ننموده است تا از آنها در تهیه گزارش‌های مربوطه استفاده کنند.

وزارت خزانه‌داری در بیانیه روز 23 دسامبر (2 دی) خود می‌گوید که قصد دارد در اسرع‌وقت چنین قوانینی را وضع کند؛ این وزاتخانه در اطلاعیه خود اظهار داشته است:

«وزارت خزانه‌داری و سازمان خدمات درآمدهای داخلی در نظر دارند با وضع و تصویب مقرراتی که به طور خاص به اعمال و فعالیت‌های بخش‌های 6045 و 6045A در زمینه دارایی‌های دیجیتال و ارائه فرم‌ها و دستورالعمل‌هایی برای گزارش کار یک کارگزاری می‌پردازد، بخش 80603 مربوط به قانون زیرساخت را اجرایی سازد. گفتنی است که مقررات نهایی با درنظر گرفتن کلیه نظرات عمومی دریافت شده و شهادت شهود در جلسه عمومی منتشر خواهد شد.»

در همین حال، این وزارتخانه اذعان داشته است که رعایت مقررات جدید مالیات در حوزه رمزارزها برای کارگزاران الزام‌آور نخواهند بود؛ در این بیانیه آمده است:

«کارگزاران طبق بخش 6045 ملزم به گزارش یا ارائه اطلاعات اضافی در رابطه با واگذاری دارایی‌های دیجیتال، یا طبق بخش 6045A ملزم به صدور بیانیه‌های اضافی، یا طبق بخش 6045A(d) ملزم به ارائه هرگونه اظهارنامه به سازمان خدمات درآمدهای داخلی در مورد انتقال دارایی‌های دیجیتال نیستند تازمانی که مقررات نهایی جدید تحت بخش‌های 6045 و 6045A صادر شوند.»

با این حال، نباید فراموش کرد که مالیات دهندگان (یا همان مشتریان) همچنان ملزم به رعایت مقررات مالیاتی کریپتو خواهند بود.

مقررات مالیات بر دارایی‌های دیجیتال از همان زمانی که برای اولین بار پیشنهاد شد، در صنعت بلاکچین به شدت بحث‌برانگیز بوده است. منتقدان اینگونه استدلال کرده‌اند که تعریف گسترده از یک «کارگزار» طبق قانون می‌تواند زمینه برای حمله به ماینرها یا همان استخراج‌کنندگان بیت‌کوین را فراهم سازد، زیرا احتمالاً آنها نمی‌توانند از مفاد مربوط به گزارش‌دهی پیروی کنند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×