» آرشیو اخبار » بررسی و تحلیل جفت ارز دلار آمریکا به ین ژاپن
دلار به ین ژاپن

بررسی و تحلیل جفت ارز دلار آمریکا به ین ژاپن

15 آذر 1401 2

جفت ارز دلار آمریکا به ین (USD/JPY) روز سه‌شنبه پس از انتشار آمارهایی که نشان می داد بخش خدمات ایالات متحده در ماه نوامبر به طور غیر منتظره ای افزایش یافته، بالا رفت؛ چرا که این گمانه زنی را به وجود آورد که احتمال دارد فدرال رزرو نرخ بهره بالاتر و شدیدتری را در نظر بگیرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، جفت ارز دلار آمریکا به ین ژاپن در حال حاضر، در زمان نگارش این گزارش (ساعت 13:06 روز 6 دسامبر) در نج 136.76 معامله می شود. به نظر می رسد که سرمایه گذاران همچنان تمرکزشان بر روی ادامه سیاست های تهاجمی فدرال رزرو می باشد. گزارش بخش خدمات (ISM) همراه با گزارش حقوق و دستمزد بخش غیر کشاورزی که روز جمعه منتشر شد، شک و تردیدهایی را در مورد اینکه فدرال رزرو چه زمانی و در چه سطحی افزایش نرخ ها را متوقف خواهد کرد، ایجاد کرده است.

بررسی قیمت دلار آمریکا به ین (USD/JPY)

جفت ارز دلار آمریکا به ین (USD/JPY) روز سه‌شنبه پس از انتشار آمارهایی که نشان می داد بخش خدمات ایالات متحده در ماه نوامبر به طور غیر منتظره ای افزایش یافته، بالا رفت. چرا که این گمانه زنی را به وجود آورد که احتمال دارد فدرال رزرو نرخ بهره بالاتر و شدیدتری را در نظر بگیرد.

این بالاتر از آمارهای روز جمعه بود که نشان‌دهنده رشد بالاتر از حد انتظار در حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی ایالات متحده در ماه نوامبر بود که  این گمانه‌زنی‌ها را برانگیخت که بانک مرکزی به مسیر افزایش نرخ‌های تهاجمی خود ادامه خواهد داد.

تبلیغات جام جهانی قطر

در ساعت 07:28 به وقت گرینویچ، جفت دلار آمریکا به ین ژاپن (USD/JPY) در رنج 137.381 معامله می شد که 0.625 یا 0.46 درصد افزایش را نشان داد. سهام صندوق های سرمایه گذاری به 68.19 دلار رسید که 1.27 دلار یا 1.83 درصد کاهش داشت.

عدم قطعیت در مورد سیاست فدرال رزرو

گزارشی از موسسه مدیریت عرضه در روز دوشنبه نشان داد که فعالیت بخش خدمات ایالات متحده به طور غیرمنتظره ای با شتاب بالایی در ماه نوامبر رشد کرده است. موسسه (ISM) که مخفف (Institute for Supply Management) بوده و گزارشی از مدیران خرید (PMI) بیش از 250 کمپانی آمریکا را اعلام می کند، گزارش داده است که این شاخص و خدمات آن از 54.4 در ماه اکتبر به 56.5 در ماه نوامبر رسیده است. مقادیر بالای این شاخص نشان دهند رشد در این بخش است.

اقتصاددانان انتظار داشتند که این شاخص کاهش یافته و به 53.1 برسد، و افزایش آن باعث شگفتی بازار معاملاتی شده است. در اخبار دیگر، گزارش جداگانه‌ای توسط وزارت بازرگانی منتشر شد که نشان داد سفارش‌های جدید برای کالاهای تولیدی ایالات متحده در ماه اکتبر بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

گزارش خدمات ISM همراه با گزارش بالاتر از حد انتظار حقوق و دستمزد غیرکشاورزی روز جمعه، شک و تردیدهایی را در مورد اینکه فدرال رزرو چه زمانی و در چه سطحی افزایش نرخ ها را متوقف خواهد کرد، ایجاد کرده است. با این حال، انتظار نمی‌رود که فدرال رزرو از افزایش 50 واحدی نرخ بهره در جلسه سیاست‌گذاری هفته آینده، دست کشیده و نرخ بهره بالاتر و یا پایین تری را در دستور کار قرار دهد.

این نگرانی ها فروشندگان کوتاه مدت (نوسان گیران) را تشویق می کند تا قبل از تصمیم فدرال رزرو برای نرخ بهره، بیانیه سیاست پولی و پیش بینی های اقتصادی در 14 دسامبر، موقعیت های خود را بازبینی و تثبیت کنند.

دلار آمریکا به ین

افزایش مخارج خانوارهای ژاپن برای پنجمین ماه متوالی

در اخبار داخلی، آمارهای روز سه‌شنبه نشان داد که هزینه‌های خانوار ژاپنی برای پنجمین ماه متوالی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، زیرا کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا باعث شد تا افراد بیشتری از رستوران‌ها خرید کنند.

آمارهای دولت نشان می دهد که مخارج خانوارها در ماه اکتبر نسبت به سال قبل 1.2 درصد رشد داشته است که کمی بهتر از میانگین تخمین 1.0 درصدی اقتصاددانان است. بهبود مخارج مصرف کننده که بیش از نیمی از اقتصاد را تشکیل می دهد، برای رشد اقتصادی کشور حیاتی تلقی می شود. رویترز نوشت: با این حال، شتاب تورم ناشی از ضعیف شدن ین در بحبوحه بهبود اندک دستمزدها، چشم انداز را مختل کرده و به این ترتیب نمی توان با قطعیت گفت که سمت و سوی جفت دلار آمریکا به ین ژاپن به چه شکل خواهد بود.

بهبود شرایط اقتصاد باعث می شود بانک ژاپن سیاست خود را تغییر ندهد

کویا میامائه (Koya Miyamae)، اقتصاددان ارشد گفت، هزینه مصرف‌کننده احتمالاً در سال جاری با پیشرفت عادی‌سازی فعالیت‌های اجتماعی و اقتصادی ثابت خواهد ماند، اگرچه قیمت‌های بالاتر بر هزینه‌ها تأثیر می‌گذارد.

وی افزود، انتظار داریم دستمزدها در سال آینده تا حدودی افزایش یابد، اما پیش‌بینی می‌شود که تورم مصرف‌کننده در حدود 2 درصد باقی بماند. در صورتی که تورم بالاتر از افزایش دستمزدها باشد، این موضوع بر هزینه کرد خانوارها اثر خواهد داشت.

به این ترتیب با برگشت تورم به میزان هدف، و به‌روزرسانی دستمزدها و…، بانک ژاپن احتمالاً سیاست فوق العاده سست خود را حفظ خواهد کرد. هر چند که این سیاست باعث شود نسبت جفت ارز دلار آمریکا به ین مرتباً در نوسان قرار گیرد.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×