» آرشیو اخبار » بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما در آینده نزدیک

بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما در آینده نزدیک

18 مهر 1401 5

با توجه به درخواست شرکت‌های هواپیمایی افزایش قیمت بلیت هواپیما در دست بررسی است.

به گزارش گذارنیوز، رئیس سازمان هواپیمایی ضمن اشاره به بررسی افزایش قیمت بلیت هواپیما در آینده نزدیک، گفت: آسمان ایران با تایید تمامی مسئولان بخش هوایی به عنوان امن‌ترین منطقه مطرح شده است.

»محمدی بخش» رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: روزانه هزار پرواز آسمان ایران  انجام می شود و افزایش پروازهای اروپایی و ایجاد مسیرهای جدید را در دستور کار خود قرار داده ایم و ستاد کل هم طبق اطلاع رسانی های انجام داده فضای ایران را در حوزه هوایی امن اعلام کرده است.

او گفت: افزایش تعداد پروازها به  مقصد اروپایی  و تاییده ایکائو هم نشان دهنده این موضوع است.

تبلیغات جام جهانی قطر

تغییر قیمت بلیت هواپیما

محمدی بخش درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما هم گفت: آخرین تغییر قیمت بلیت هواپیما در آذرماه سال گذشته بود که میانگین ۱۵ درصد کاهش داشته بنابراین بررسی ها و کارشناسی ها صورت گرفته و در جلسه شورای عالی هواپیمایی بررسی خواهد شد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: آیین نامه حقوق مسافر تکميل شده و برای نهایی شدن باید به چند بخش  ارائه و پاسخ آنها داده می شود و ظرف چند روز آینده ابلاغ خواهد شد.

 از نقص فنی تا تیراندازی در بخش های هواپیمایی!

او درباره به سوال میزان تاخیرات به دلیل نقص فنی هم گفت: تاخیرات تنها به دلیل نقص فنی نیست بلکه آب هوا و سایر مسائل هم تاثیر دارد این در حالی است که ایران در حوزه تعمیرات قطعات و تعمير موتور هم با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان به خودکفایی رسیده ایم و از همه مهم تر هم در تهیه‌ی روغن موتور هواپیما و شیشه هواپیما هم اخیرا دیگر وابسته به کشورهای خارجی نیستیم.

معاون وزیر راه وشهرسازی می گوید: ۹۸ هواپیما در کشور داشتیم و هم اکنون تعداد هواپیمایی دست دوم ، کارگو و بیزنس ۱۷۵ فروند است که فعال در بخش هوایی است و نیاز فعلی ناوگان در کشور ۵۵۰ فروند است.
او گفت: سه هواپیما باری ۷۴۵ را کشور آمریکا ظرف مدت سه ماه تحریم کرد اما ایران با استفاده از توان شرکت های دانش بنیان توانسته موتور و قطعات هواپیماهای روسی و غربی را تعمیر کرده است.

او گفت‌: در خصوص تیراندازی در بخش های هواپیمایی هیچ گزارشی تاییده شده ندارم و به عنوان مسئول کمیته صنعت هوایی هیچ یک از این موضوعات را تایید نمیکنم.

او گفت: تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیما تولید داخل در کشور به بهره برداری می رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×