» آرشیو اخبار » با وجود شایعه عرضه توییتر کوین، DOGE هنوز امیدوار است!
توییتر

با وجود شایعه عرضه توییتر کوین، DOGE هنوز امیدوار است!

15 آذر 1401 6

با توجه به رابطه متقابل طولانی‌مدت ماسک با این میم کوین، برخی همچنان امیدوارند که توییتر کوین (Twitter Coin) فقط یک پوشش برای دوج کوین باشد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اخیراً کاربران رسانه‌های اجتماعی سرگرم شایعاتی شده‌اند مبنی بر اینکه توییتر برای انجام پرداخت‌ها یا پاداش در این پلتفرم، درصدد است دارایی بومی خود را با نام «توییتر کوین» عرضه کند. عده‌ای برای دامن زدن به این شایعه، به گزارش‌های اولیه‌ای استناد می‌کنند که توسط منابعی مانند نیما اوجی (Nima Owji) منتشر شد. او یک حساب کاربری درز اطلاعات برنامه محور در توییتر دارد.

روز 4 دسامبر (13 آذر)، نیما یک اسکرین شات از چیزی منتشر کرد که به نظر می‌رسید نمونه اولیه‌ای از رابط کاربری توییتر باشد که گزینه «کوین‌ها» را برای پاداش نشان می‌داد. علاوه بر آن، یک تصویر وِکتور نیز منتشر شد که عکس سکه‌ای بود که لوگوی این شبکه اجتماعی روی آن نقش بسته بود. روز قبل از آن، او در توییتی نوشت:

«توئیتر مشغول کار بر روی عرضه یک کوین است!»

تبلیغات جام جهانی قطر

از سوی دیگر، برخی از کاربران به توییت‌هایی اشاره می‌کنند که جِین منچون وُنگ (Jane Manchun Wong)، محقق فناوری در آنها ادعا می‌کرد از نسخه خاصی از برنامه تحت وب توییتر، کدی را استخراج کرده است تا به اطلاعاتی مشابه آنچه اوجی پخش کرده بود، دست یابد. هرچند این پست و البته حساب کاربری وُنگ از آن زمان به دلایل نامعلومی حذف شده‌اند.

توییت حذف شده ونگ در توییتر
توییت حذف شده جین مانچون ونگ؛ منبع: توییتر

در همین حال، انبوهی از پست‌ها با هشتگ TwitterCoin در حال انتشار است و بسیاری از مردم را هیجان‌زده کرده است. هرچند چندان هم تعجب‌آور نیست که اکنون که ایلان ماسک در رأس این شبکه اجتماعی قرار گرفته است، این پلتفرم بتواند روی یک گزینه پرداخت جدید و ادغام‌های سیستمی مختلف کار کند. یکی از کاربران نوشت:

«شایعه “توییتر کوین” سروصدای زیادی به پا کرده و این شایعه با سرعت زیادی در حال انتشار است. بدون شک، این رسانه با قدرت روی ادغام یک سیستم پرداخت مبتنی بر ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال کار می‌کند و بدون شک، برای رمزارزها، سیستم پرداخت پای (TwitterPiPayment#) مناسب‌ترین گزینه است. زمان نشان خواهد داد که چیزی بهتر از Pi وجود ندارد.»

واکنش جامعه دوج کوین به شایعه توییتر کوین

در همین حال، اعضای پرشور جامعه دوج کوین (DOGE) نیز در توییتر و رِدیت سعی کرده‌اند این نقاط را به هم متصل کنند. با توجه به رابطه متقابل طولانی‌مدت ماسک با این میم کوین، برخی همچنان امیدوارند که توییتر کوین (Twitter Coin) فقط یک پوشش برای دوج کوین باشد:

«توییتر کوین فقط یک کد برای نبردن نام دوج کوین است!»

گفتنی است که ایلان ماسک روز 4 دسامبر (13 آذر) با صحبت در مورد موضوعی مشابه در فضای توییتر، به 2.1 میلیون دنبال کننده خود گفت که همچنان علاقه‌مند به ادغام رمزارزها در این پلتفرم رسانه اجتماعی است.

او گفت: «شکی در آن نیست که توییتر پرداخت‌هایی، چه با ارزهای فیات و چه با رمزارزها خواهد داشت».

اکنون چند سالی است که توییتر ادغام گزینه‌های پرداخت خود را به تدریج گسترش داده است و در حال حاضر علاوه بر ارز فیات، از پاداش‌های بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) که در سپتامبر سال گذشته (شهریور 1400) در آن ادغام شدند، پشتیبانی می‌کند.

ناگفته نماند که از زمان انعقاد قرارداد ۴۴ میلیارد دلاری خرید توییتر در ماه اکتبر (مهر ماه)، ماسک مجموعه‌ای از تغییرات عمده به ویژه در رابطه با سیاست سانسور، افشای اطلاعات و فعالیت ربات‌ها را در آن اعمال کرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×