» آرشیو اخبار » با افت «بیت کوین» بازار ممکن است شاهد یک آخر هفته پرنوسان باشد

با افت «بیت کوین» بازار ممکن است شاهد یک آخر هفته پرنوسان باشد

6 تیر 1401 4

تحلیلگران هشدار داده‌اند که خریداران بیت کوین هنوز با خطر حجم پایین معاملات در آخر هفته مواجه هستند، در حالی که آلت‌کوین‌ها سودهای چند هفته اخیر خود را حفظ کرده‌اند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بیت کوین (BTC) در میانه هشدارها مبنی بر اینکه نوسانات بازار همچنان می‌تواند منجر به ریزش آن قبل از روز دوشنبه شود، روی قیمت 21 هزار دلار در پایان هفته متمرکز شد.

 

تبلیغات جام جهانی قطر

نمودار یک ساعته بیت‌ کوین در صرافی بیت استمپ. منبع: TradingView

S&P 500 دومین هفته پرسود خود در سال 2022 را شاهد بود

داده‌های Cointelegraph Markets Pro و TradingView نشان می‌دهد که جفت ارز BTC/USD به بالای دامنه معاملاتی اخیر خود افزایش یافته و همگام با بازار بورس آمریکا در آخر هفته رشد کرده است.

همان‌طور که تحلیلگر بازار، هولگر اشپیتز (Holger Zschaepitz) اشاره کرد، شاخص S&P 500 دومین هفته برتر خود در سال 2022 را پشت سر گذاشت که این بیانگر افزایش اندک دارایی‌های پرریسک است.

بیت کوین در مسیر ثبت اولین کندل سبز هفتگی (هرچند کوچک) خود از ماه می است. با این حال، بنا به گفته پلتفرم تحلیلی متریال اندیکاتورز (Material Indicators) قبل از آن هر چیزی ممکن است اتفاق بیفتد.

متریال اندیکاتورز با اشاره به سابقه تاریخی قیمت بیت کوین در آخر هفته‌ها، به دنبال کنندگان توییتر خود توصیه کرد که به علت حجم پایین معاملات آخر هفته، محتاط باشند.

در بخشی از پست توییتری این شرکت آمده: «اگر BTC بتواند میانگین متحرک 200 هفته‌ای (WMA200) را بشکند، جا برای صعود قیمت وجود دارد.»

«آخر هفته‌ها بسیار پرنوسان است، پس کمربندهای خود را ببندید. سقوط بیت کوین به کف‌های قیمتی خود می‌تواند به سرعت رسیدن قیمت به 24 هزار دلار اتفاق بیفتد.»

نمودار داده‌های دفتر سفارش بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان یعنی بایننس، برنامه‌های خرید و فروش معامله‌گران را نشان می‌دهد. در زیر قیمت بازار نقدی (اسپات) تا 19 هزار دلار حجم معاملات کم است، در حالی که برعکس، حجم معاملات در بالای قیمت 22هزار دلار سنگین است.

 

نمودار داده‌های دفتر سفارشات BTC/USD صرافی بایننس. منبع: متریال اندیکاتورز/ توییتر

 

این سطح (22 هزار دلار) روی میانگین متحرک 200 هفته‌ای (WMA200) بیت کوین قرار دارد، سطحی که برای فروشندگان از اهمیت زیادی برخوردار است، چرا که می‌تواند روند قیمت را تغییر دهد.

 

آلت‌کوین‌ها برای ثبت اولین هفته سبز از ماه مارس آماده شده‌اند

آلت‌کوین‌ها نیز روز آرامی را سپری کردند، اما در عین حال به سودهای چشمگیر خود در این بازار نزولی چشم دوخته‌اند.

در بین ده ارز دیجیتال برتر بازار از لحاظ ارزش بازار، چندین توکن حدود سی درصد بالاتر از قیمت هفت روز قبل خود قرار دارند.در بین آنها اتر (ETH) 28 درصد افزایش پیدا کرده و اکنون حوالی یک هزار و دویست دلار در حال معامله است.متریال اندیکاتورز در یک پست اختصاصی، خاطرنشان کرد که ETH/USD ریتست 200WMA را نیز انجام داده است، اما این سطح ممکن است همچنان به عنوان مقاومت مشکل ساز باشد.

در طرف دیگر، شیبا اینو (SHIB) نسبت به یک هفته گذشته 50 درصد رشد داشت، در حالی که پالیگان (MATIC) یک سود هفتگی 70 درصدی را به نمایش گذاشت.

 

نمودار یک روزه MATIC/USD منبع: TradingView

 

از نظر مایکل ون ده پاپه (Michaël van de Poppe)، تحلیلگر کوین تلگراف، هنوز دلایل زیادی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد.

او به دنبال‌کنندگان صفحه توییتر خود گفت: «اکنون زمانی عالی برای خرید آلتکوین‌هایی است که می‌خواهید داشته باشید.»

«در سال 2021، همه رویای خرید آلت‌کوین‌ها در قیمت‌های پایین را در سر داشتند. اکنون این فرصت ایجاد شده ولی مردم جرات تصمیم‌گیری ندارند. چیز عادی است.»

گفتنی است، ارزش بازار آلت کوین‌ها در طول این هفته 37 میلیارد دلار افزایش یافت و اکنون آماده ثبت اولین کندل هفتگی سبز خود از ماه مارس است.

 

نمودار هفتگی ارزش بازار آلت‌کوین‌ها. منبع: TradingView.

مترجم: شهریار قلی پور

منبع: کوین تلگراف

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×