» آرشیو اخبار » با اصلاح برنامه مالیات بریتانیا بهای پوند افزایش یافت
با اصلاح برنامه مالیات بریتانیا بهای پوند افزایش یافت

با اصلاح برنامه مالیات بریتانیا بهای پوند افزایش یافت

25 مهر 1401 7

صبح روز دوشنبه پس از آنکه جرمی هانت وزیر دارایی جدید بریتانیا اعلام کرد که بخش هایی از برنامه مالی میان مدت خود را در اواخر روز ارائه خواهد کرد؛ پوند تا ساعت 4:45 بعدازظهر به وقت لندن با 2.3 درصد افزایش به 1.1428 دلار رسید.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، صبح روز دوشنبه پس از آنکه جرمی هانت وزیر دارایی جدید بریتانیا اعلام کرد که بخش هایی از برنامه مالی میان مدت خود را در اواخر روز ارائه خواهد کرد؛ پوند تا ساعت 4:45 بعدازظهر به وقت لندن با 2.3 درصد افزایش به 1.1428 دلار رسید.

بازده اوراق قرضه دولتی با تاریخ بلندمدت بریتانیا، موسوم به گیلت، پس از فروش بی سابقه ای که بانک انگلستان را وادار به مداخله و تثبیت بازار در دوره دو هفته ای منتهی به 14 اکتبر کرد، کاهش یافته است.

بازده طلاهای 10 ساله 30 واحد کاهش یافت و تا ساعت 9 صبح به وقت لندن حدود 4.029 درصد معامله شد. بازدهی 5 ساله به 4.013% و طلایی 2 ساله به 3.663% کاهش یافت.

تبلیغات جام جهانی قطر

حرکات بازار به دنبال یک روز دراماتیک در سیاست بریتانیا در روز جمعه است، که شامل چرخش های مالی بزرگ از سوی نخست وزیر لیز تراس و برکناری وزیر دارایی کواسی کوارتنگ بود. هانت به سرعت جایگزین او شد و انتظار می‌رود که او در ساعت 11 صبح روز دوشنبه به وقت محلی بیانیه‌ای بدهد.

چرخش عمده شامل لغو کاهش کمترین نرخ مالیات بر درآمد از 20 درصد به 19 درصد و همچنین کاهش نرخ های مالیات بر سود سهام، معکوس کردن اصلاحات کاری خارج از حقوق، بازپرداخت مالیات بر ارزش افزوده برای گردشگران و توقف است.

اعلامیه های روز دوشنبه دو هفته زودتر از برنامه اعلام شد. با این حال، برنامه مالی میان‌مدت کامل همچنان قرار است در 31 اکتبر منتشر شود، پیش‌بینی دفتر مستقل مسئولیت بودجه _ چیزی که بودجه کوچک اولیه اعلام‌شده در 23 سپتامبر که بریتانیا را غمگین کرد فاقد آن بود _ نیز به این گزارش اضافه خواهدشد.

هانت در آخر هفته گفت که اولویت او به عنوان وزیر دارایی، بسیار شبیه به وزرای قبل، رشد اقتصادی است، اما او تاکید کرد که رشد اقتصادی “با ثبات خواهد بود”.انگیزه رشد اقتصاد درست است. به این معنی که افراد بیشتری می توانند مشاغل خوب پیدا کنند، مشاغل جدید می توانند شکوفا شوند و ما می توانیم خدمات عمومی در کلاس جهانی را تضمین کنیم.

در یک یادداشت تحقیقاتی صبح دوشنبه، کیت جوکز از Société Générale گفت پیامی که دولت بریتانیا اکنون می‌خواهد به بازارها ارسال کند این است: «اینجا چیزی برای دیدن نیست، لطفاً به تجارت عادی خود ادامه دهید».

من مطمئن نیستم که این کار به این سادگی باشد، اما بازده طلا باید کاهش یابد، نوسانات پوند باید از بین برود و تنها چیزی که برای ما باقی می‌ماند رکود، ریاضت اقتصادی، نرخ‌های بالاتر و این احساس ماندگار است که این بحران پوند، بیشتر نسبت به پیشینیان خود، قابل اجتناب بود.»

پس از آنکه در اواخر سپتامبر صندوق بین‌المللی پول برای اولین بار، در مورد کاهش‌های مالیاتی ناشی از بدهی‌ها، رأی صادر کرد، اوراق قرضه بریتانیا شاهد فروش شدیدی بود و پوند در روزهای پس از آن به پایین ترین سطح خود رسید.

صندوق بین‌المللی پول در بیانیه‌ای نادر گفت که برنامه‌های ارائه‌شده توسط بریتانیا «احتمالاً نابرابری را افزایش می‌دهد» و تأکید کرد که «بسته‌های مالی بزرگ و غیرهدف‌مند را در این مقطع توصیه نمی‌کند».

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، در آخر هفته اقتصاد بریتانیا را مورد ارزیابی قرار داد و طرح کاهش مالیات تراس را که اکنون رها شده است به عنوان یک “اشتباه” توصیف و ابراز نگرانی کرد که سیاست‌های پولی دیگر کشورها می‌تواند به ایالات متحده آسیب برساند.

بایدن گفت: «من تنها کسی نبودم که فکر می‌کردم این یک اشتباه است. من با این سیاست مخالفم، اما این به بریتانیای کبیر بستگی دارد.»

بایدن همچنین گفت که «قابل پیش بینی» است که تراس مجبور به عقب نشینی از برنامه ها شود. او روز شنبه در یک بستنی فروشی در اورگان با خبرنگاران صحبت کرد.

روز جمعه، تراس اعلام کرد که به اصطلاح بودجه کوچک خود را معکوس کرده است، از جمله لغو تعهد برای معکوس کردن افزایش مالیات شرکت. طبق برنامه ریزی اولیه دولت بوریس جانسون، مالیات شرکتی اکنون از 19 درصد به 25 درصد افزایش می یابد.

تراس در یک کنفرانس مطبوعاتی کوتاه و با عجله در روز جمعه گفت: واضح است که بخش هایی از بودجه کوچک ما فراتر و سریعتر از آنچه بازارها انتظار داشتند پیش رفت.

با این حال، بازارها از این حرکت مطمئن نشدند و پس از سخنرانی تراس، پوند در برابر دلار حدود 1.1 درصد کاهش یافت و در حدود 1.1205 دلار معامله شد. بسیاری از ناظران سیاسی بر عملکرد ضعیف او در روز جمعه تاکید کردند و فشار بیشتری را بر تراس وارد نمودند. حتی برخی از قانون‌گذاران از جمله اعضای حزب خودش و رهبر حزب مخالف خواستار کناره‌گیری او شدند.

منبع: سی ان بی سی

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×