» ارز دیجیتال » بایننس و 6 اصل و الزام قانونی برای فعالیت صرافی متمرکز
بایننس

بایننس و 6 اصل و الزام قانونی برای فعالیت صرافی متمرکز

25 آبان 1401 2

بایننس اصول خود را در مورد چگونگی جلوگیری از تکرار رخدادی که در چند روز اخیر جامعه کریپتو را در وضعیت آشفته ای قرار داد، به اشتراک گذاشته است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از سقوط FTX  به عنوان دومین صرافی بزرگ جهان، فعالیت صرافی ‌های متمرکز رمزارز در کانون توجه قرار گرفته ‌اند. صرافی بایننس به عنوان شرکتی که رهبری این صنعت را بر عهده دارد، اصول خود را در مورد چگونگی جلوگیری از شکست و تکرار رخدادی که در چند روز اخیر جامعه کریپتو را در وضعیت آشفته ای قرار داد، به اشتراک گذاشته است.

«چانگ پنگ ژائو»، مدیر عامل بایننس، در 15 نوامبر با انتشار توئیتی مهمترین الزاماتی را که او و هر صرافی متمرکز دیگری باید برای اطمینان از اعتماد کاربران اتخاذ کند، را اعلام کرد.

او همچنین گفت که به صورت همه جانبه با شرکای خود در صنعت کریپتو برای ایجاد یک صندوق بازیابی همکاری خواهد کرد. وی افزود که این اقدام تلاش برای حمایت از مشاغل سالمی است که به صورت غیرمنصفانه تحت تأثیر کلاهبرداری آشکار FTX قرار گرفته اند».

تبلیغات جام جهانی قطر

همانطور که می دانید، بایننس درگیر ماجرایی بود که هفته گذشته منجر به نابودی امپراتوری سم بنکمن- فرید یا همان صرافی FTX شد.  این شرکت شروع به بیرون کشیدن توکن های مبادله ای FTX (FTT) کرد و سپس با وجود پیشنهاد کمک به FTX، به دلیل مشکلات نقدینگی این شرکت، از پیگیری پیشنهاد خود منصرف شد.

او در توئیتی که در 15 نوامبر (24 آبان) منتشر کرد، نوشت: با توجه به اتفاقات هفته گذشته، من احساس کردم که مجبور شدم 6 اقدام مهمی را که بایننس و هر صرافی متمرکز دیگری باید برای اطمینان از اعتماد کاربران خود انجام دهند، تعریف کنم.

مدیرعامل بایننس

 

شش اصل بایننس چه بود؟

اولین مورد از شش اقدام اشتباهی که بایننس به آنها اشاره کرد، ریسک گریزی با سرمایه های کاربران بود؛ اشتباه بزرگی که FTX مرتکب آن شد و از وجوه کاربران به عنوان وثیقه در جاهای دیگر استفاده کرد.

این امر خود اصل دوم را ایجاد کرد و آن اینکه در مبادلات هرگز نباید از توکن بومی خود به عنوان وثیقه استفاده کنند. توکن‌‌های بومی، پایه‌های اکوسیستم بلاکچین صرافی را فراهم می‌کنند، بنابراین نباید در جای دیگری مستقر شوند. اقدامی که صرافی FTX انجام داد و توکن FTT سقوط صرافی مذکور را تسهیل کرد.

افشای اثبات دارایی ها یا اثبات ذخیره آن هم به صورت زنده ، سومین الزام بایننس بود. این شرکت اعلام کرد که در حال کار بر روی درخت مرکل قابل حسابرسی و اثبات ذخایر (POF) است که در چند هفته آینده با جامعه کریپتو به اشتراک خواهیم گذاشت. در 10 نوامبر، بایننس ذخایر رمزارزهای خود را به اشتراک گذاشت، با این حال، بیشترین تمرکز آنان روی استیبل کوین های خود یعنی دلار بایننس و توکن بومی این پلتفرم یعنی بایننس کوین بود.

حفظ ذخایر قوی نیز برای محافظت از دارایی کاربران بسیار مهم است و بایننس با موجودی 1 میلیارد دلاری صندوق دارایی ایمن (SAFU) خود در این صنعت پیشرو است. شایان ذکر است که صندوق دارایی ایمن (SAFU) برای کاربران، یک صندوق بیمه اضطراری است که در ژوئیه ۲۰۱۸ توسط بایننس برای حفاظت از سرمایه کاربران تاسیس شد.

صرافی

اصل پنجم اجتناب از اهرم بیش از حد بود. این امر منجر به سقوط بسیاری از پلتفرم‌ های وام ‌دهی کریپتو در سال جاری شده است.

در نهایت، چانگ پنگ ژائو گفت که تقویت و اجرای پروتکل های امنیتی کلید شفافیت است. او گفت: «همه صرافی‌ ها باید اقدامات سختگیرانه در رابطه با احزاز هویت مشتری (KYC) را اعمال کنند.

چشم انداز قیمت بایننس

این احتمال وجود دارد که توکن‌ های بایننس تحت تاثیر سرکوب های نظارتی قرار گیرند، زیرا به احتمال زیاد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آنها را به عنوان اوراق بهادار طبقه‌بندی کند.

بایننس کوین امسال به خوبی توانست طوفانی که ارزهای دیجیتال را تخریب کرد، پشت سر بگذارد و تنها 59 درصد از بالاترین رکورد خود کاهش یافته است. بنابراین عملکرد بهتری از بیت کوین و اتریوم داشته است. بر اساس گزارش کوین گکو، بایننس کوین در تاریخ 15 نوامبر با کاهش 1.1 درصدی به 278 دلار رسید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

 

 

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×