» آرشیو اخبار » جو بایدن خواستار وضع قوانین سختگیرانه‌تر در حوزه رمزارزها شد
جو بایدن

جو بایدن خواستار وضع قوانین سختگیرانه‌تر در حوزه رمزارزها شد

30 آبان 1401 8

در جریان اجلاس سران گروه 20 در اندونزی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، خواستار وضع قوانین و مقررات سختگیرانه‌تر بین‌المللی در حوزه رمزارزها شد

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در جریان اجلاس سران گروه 20 در اندونزی، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا با صدور بیانیه‌ای در خصوص شکست صرافی معروف اِف‌تی‌ایکس (FTX)، خواستار وضع قوانین و مقررات سختگیرانه‌تر بین‌المللی در حوزه رمزارزها شد؛ قوانینی که بتواند صرافی‌های رمزارزی را وادار کند تا از مقرراتی مشابه با آنچه در حوزه امور مالی سنتی شاهد هستیم، پیروی کنند. گفتنی است که رهبران کشورهای گروه 20 حمایت خود را از این ایده ابراز کردند.

نشست سران کشورهای 20 و وضع قوانین سختگیرانه تر

قوانینی مشابه با امور مالی سنتی

پس از آخرین نشست کشورهای بزرگ صنعتی تحت عنوان گروه 20 (G20) در اندونزی، رئیس جمهور آمریکا اذعان داشت که برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه با آنچه بر اِف‌تی‌ایکس (FTX) گذشت و محافظت هرچه بیشتر از سرمایه‌گذاران و سایر نهادهای فعال در این حوزه، وجود کنترل‌های نظارتی سخت‌گیرانه‌تر ضرورت دارد.

تبلیغات جام جهانی قطر

«ایجاد آگاهی عمومی پیرامون خطرات بالقوه، تشدید پیامدهای نظارتی و حمایت از برقراری شرایط برابر برای همه، در عین بهره‌مندی از مزایای نوآورانه این صنعت، از اهمیت بسیاری برخوردار است.»

افزون بر این، در این نشست، رهبران گروه 20 به بحث و گفتگو پیرامون توصیه‌های هیئت ثبات مالی (FSB) نیز پرداختند که در واقع یک آژانس ناظر و تنظیم کننده استاندارد برای سیستم مالی جهانی می‌باشد. این آژانس در بیانیه‌ای که ماه گذشته منتشر کرد، از مقامات سراسر جهان خواست قوانینی وضع کنند که صرافی‌های ارزهای دیجیتال را مشمول همان مقرراتی کند که بر فضای امور مالی سنتی حاکم است.

«ما از رویکرد پیشنهادی هیئت بین‌المللی اف‌اس‌بی (FSB) مبنی بر ایجاد یک چارچوب بین‌المللی جامع برای تنظیم فعالیت‌ها در صنعت دارایی‌های دیجیتال بر مبنای اصل فعالیت، ریسک و مقررات مشابه، استقبال می‌کنیم. باید اطمینان حاصل کرد که اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال، از جمله استیبل کوین‌ها، برای کاهش خطرات مالی احتمالی، تحت نظارت دقیق و مستمر قرار دارد.»

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: crypto.news

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 4.00

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×