» آرشیو اخبار » باهاما همچنان با بحران FTX دست‌وپنجه نرم می‌کند
بحران در باهاما

باهاما همچنان با بحران FTX دست‌وپنجه نرم می‌کند

5 آذر 1401 3

فروپاشی ناگهانی اِف‌تی‌ایکس (FTX) ردپایی عمیق از بیکاری را در باهاما، این جزیره کوچک 80 مایل مربعی، به‌جا گذاشته است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از فروپاشی صرافی رمزارزی اِف‌تی‌ایکس (FTX)، که دفتر مرکزی آن در کشور جزیره‌ای باهاما قرار داشت، مردم این کشور در میان موجی از سردرگمی‌ها، همچنان تلاش می‌کنند تا بفهمند به یک‌باره چه اتفاقی افتاد؟. بر اساس گزارش وال استریت ژورنال، این کشور جزیره‌ای، که همواره شرکت‌های فعال در حوزه ارزهای دیجیتال را تشویق می‌کرد تا آنرا همچون مامنی امن برای خود انتخاب کنند، اکنون به شدت تحت تأثیر ورشکستگی اِف‌تی‌ایکس قرار گرفته است.

باهاما

در سال 2019 طوفان دوریان (Hurricane Dorian) باهاما را شدیداً تحت تاثیر قرار داد؛ اندکی پس از آن، یعنی آغاز سال 2020، با همه‌گیری کرونا این تنش‌ها چند برابر شد. به همین سبب، این کشور تلاش داشت راه‌هایی برای تقویت اقتصاد خود بیابد. گفتنی است که بخش عمده‌ای از تولید ناخالص داخلی باهاما به صنعت گردشگری و بانکداری فراساحلی آن متکی است. ظاهراً فیلیپ دیویس (Philip Davis) نخست‌وزیر باهاما و دولت او، به این نتیجه رسیدند که رمزارزها می‌توانند نقش مهمی در بهبود اقتصادی جزیره ایفا کنند.

تبلیغات جام جهانی قطر

دستاوردهای FTX در باهاما

فروپاشی ناگهانی اِف‌تی‌ایکس (FTX) ردپایی عمیق از بیکاری را در این جزیره کوچک 80 مایل مربعی به‌جا گذاشته است. زمانی که اِف‌تی‌ایکس (FTX) با ظرفیت کامل خود مشغول کار بود، با اشتغال‌زایی برای افراد محلی به کاهش نرخ بیکاری کمک شایانی کرده و بیش از 100 هزار دلار در هفته برای پذیرایی میهمانان هزینه می‌کرد. به‌علاوه اینکه، یک سرویس شاتل خصوصی (ترنی کوچک با مسیر رفت و برگشت مشخص) برای حمل و نقل کارگران در سراسر جزیره راه‌اندازی کرد. به گفته وال‌استریت ژورنال، اِف‌تی‌ایکس (FTX) تعدادی از مردم محلی باهاما را نیز در زمینه‌هایی مانند تدارکات، برنامه‌ریزی رویدادها و اجرای قوانین استخدام کرده بود.

با فروپاشی این صرافی، بسیاری از افراد خارجی که برای این شرکت کار کرده و زمانی اقتصاد محلی را تقویت می‌کردند، از این جزیره گریختند و نگهبانی امنیتی از «ساختمان‌های تقریباً خالی» آن را بر دوش مردم انداختند. در همین حال، برخی از اعضای جامعه گفته‌اند که نسبت به تأثیرات مخرب فروپاشی اِف‌تی‌ایکس در این جزیره کوچک احساس همدردی نمی‌کنند.

مثلاً یکی از کاربران هکر نیوز (با نام Matkoniecz) اظهار داشته است: “با توجه به اینکه باهاما به افراد و شرکت‌های ثروتمند کمک می‌کند تا از مالیات فرار کنند، نمی‌توانم نسبت به شرایط فعلی با آن همدردی کنم”.

یک کاربر دیگر نیز با اشاره به قوانین جزیره که انگیزه‌ای برای فعالیت‌های بانکی خارج از کشور هستند، گفته است: «هیچ اشکالی ندارد که از کلاهبرداران دعوت کنید تا در جزایر شما کلاهبرداری کنند».

ناگفته نماند که روز 18 اکتبر (26 مهر)، رگولاتور اوراق بهادار باهاما دستور انتقال دارایی‌های دیجیتال اِف‌تی‌ایکس (FTX) به کیف پول متعلق به این کمیسیون را با هدف «حفظ امنیت» دارایی‌ها، صادر کرد. به‌علاوه، بر اساس بیانیه نیروی پلیس سلطنتی باهاما که در تاریخ 13 نوامبر (22 آبان) برای رویترز ارسال شد، تحقیقات در مورد سوء رفتار جنایی احتمالی در پرونده ورشکستگی اِف‌تی‌ایکس توسط بازرسان مالی و تنظیم‌کننده‌های اوراق بهادار باهاما در حال انجام است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×