» آرشیو اخبار » بانک ژاپن ین دیجیتال را با سه بانک بزرگ آزمایش می‌کند
ژاپن

بانک ژاپن ین دیجیتال را با سه بانک بزرگ آزمایش می‌کند

2 آذر 1401 4

علیرغم عدم قطعیت ژاپن در مورد صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، بانک ژاپن (BoJ) به آزمایش‌های خود در خصوص ین دیجیتال ادامه می‌دهد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، علیرغم عدم قطعیت ژاپن در مورد صدور ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC)، بانک ژاپن (BoJ) به آزمایش‌های خود در خصوص ین دیجیتال ادامه می‌دهد.

خبرگزاری محلی نیکِی (Nikkei)، در 23 نوامبر(2 آذر)، گزارش داد که بانک مرکزی ژاپن همکاری خود را با سه بانک بزرگ و بانک‌های منطقه‌ای برای اجرای آزمایشی صدور CBDC آغاز کرده است.

هدف، آزمایش و بررسی‌ به صورت دمو برای انتشار ین دیجیتال از بهار 2023 است.

تبلیغات جام جهانی قطر

به عنوان بخشی از آزمایش، انتظار می‌رود که بانک ژاپن با بانک‌های خصوصی بزرگ و سایر سازمان‌ها برای شناسایی و حل مشکلات مربوط به سپرده‌گذاری و برداشت مشتریان از حساب‌های بانکی همکاری کند. بر اساس این گزارش، این آزمایش شامل تست عملکرد آفلاین ارز دیجیتال بانک مرکزی احتمالی ژاپن با هدف قرار دادن پرداخت‌های بدون اینترنت خواهد بود.

این گزارش خاطرنشان می‌کند که بانک مرکزی ژاپن قصد دارد تا حدود دو سال آزمایش ارز دیجیتال بانک مرکزی خود را ادامه دهد و در مورد انتشار این ارز دیجیتال تا سال 2026 (1405) تصمیم بگیرد.

این خبر در حالی منتشر می‌شود که کشورهای سراسر جهان به طور فزاینده‌ای طرح‌های تحقیق و توسعه ارز دیجیتال بانک مرکزی را راه اندازی کرده‌اند و کشورهایی مانند چین در رقابت جهانی در این موضوع پیشرو هستند.

ژاپن

همانطور که کوین تلگراف (Cointelegraph) در 22 نوامبر (1 آذر) گزارش داد، بانک مرکزی هند در حال آماده شدن برای شروع آزمایشی روپیه دیجیتال خرده فروشی با همکاری بانک‌های محلی بزرگ از جمله بانک دولتی هند در ماه دسامبر (اواسط آذر) است. در اواسط نوامبر (اواخر آبان)، مرکز نوآوری بانک فدرال رزرو نیویورک، راه اندازی یک آزمایش اثبات مفهومی ارز دیجیتال بانک مرکزی 12 هفته‌ای را با مشارکت غول‌های بانکی مانند اچ اس بی سی (HSBC)، سیتی (Citi)، بی ان وای ملون (BNY Mellon) و دیگران اعلام کرد.

در حالی که اکثر کشورهای جهان برای راه‌اندازی CBDC عجله دارند، برخی از کشورها مانند دانمارک از رقابت ارزهای دیجیتال خارج شده است. بانک‌های مرکزی در میان دلایل کنار گذاشتن پروژه‌های CBDC، مشکلات بالقوه برای بخش خصوصی، ارزش و مزایای نامعلوم و مسائل دیگر را ذکر کردند. با این حال، هیچ بانک مرکزی امکان راه اندازی CBDC را به طور کامل رد نکرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×