» ارز دیجیتال » بانک مرکزی هند، روپیه دیجیتال خرده فروشی را در ماه دسامبر راه‌اندازی می‌کند
هند

بانک مرکزی هند، روپیه دیجیتال خرده فروشی را در ماه دسامبر راه‌اندازی می‌کند

1 آذر 1401 6

بانک مرکزی هند (RBI) پس از آزمایش استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) به صورت عمده، در حال آماده شدن برای اجرای آزمایشی "روپیه دیجیتال خرده فروشی" است که این طرح باید ظرف یک ماه راه اندازی شود.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بانک مرکزی هند (RBI) پس از آزمایش استفاده از ارز دیجیتال بانک مرکزی خود (CBDC) به صورت عمده، در حال آماده شدن برای اجرای آزمایشی “روپیه دیجیتال خرده فروشی” است که این طرح باید ظرف یک ماه راه اندازی شود.

به گزارش اکونومیک تایمز هند، RBI در مرحله نهایی آماده سازی عرضه آزمایشی روپیه دیجیتال خرده فروشی است. از میان شرکت کنندگان می‌توان به بانک دولتی هند، بانک بارودا (Baroda)، بانک ICICI، بانک اتحادیه هند، بانک HDFC، بانک کوتاک ماهیندرا (Kotak Mahindra)، یس بانک (Yes Bank) و آی دی اف سی فرست بانک (IDFC First Bank) اشاره کرد. بنا به گزارش‌ها، قرار است در مقطعی، پایلوت یا طرح شامل تمامی بانک‌های تجاری کشور شود.

هند

تبلیغات جام جهانی قطر

هر بانک شرکت کننده در آزمایش، CBDC را بین 10000 تا 50000 کاربر آزمایش خواهد کرد. برای ادغام گزینه پرداخت جدید، بانک‌ها با پلتفرم های پی‌نیربای (PayNearby) و بنکیت (Bankit) همکاری خواهند کرد. زیرساخت CBDC توسط شرکت ملی پرداخت هند (NPCI) نگهداری خواهد شد. همانطور که منبع ناشناس به خبرنگاران هندی تصریح کرد:

«روپیه الکترونیکی در یک کیف پول ذخیره می‌شود، اسکناس‌ها طبق درخواست مشتری درست مانند درخواست پول نقد از دستگاه خودپرداز در دسترس خواهند بود و بانک‌ها این بخش را فقط در شهرهای منتخب راه‌اندازی می‌کنند.»

هم مشتریان و هم بازرگانان باید کیف پول‌های ویژه CBDC را دانلود کنند؛ اگرچه بعداً RBI قصد دارد آن را به طور کامل با خدمات بانکداری دیجیتالِ موجود ادغام کند. طبق گزارش‌ها، روپیه دیجیتال به عنوان مکمل سیستم پرداخت فعلی و نه جایگزین آن در نظر گرفته شده است.

آزمایش بخش عمده برای روپیه دیجیتال توسط RBI در 1 نوامبر (10 آبان) راه اندازی شد. مورد اصلی آن تسویه معاملات بازار ثانویه در اوراق بهادار دولتی بوده است. با این حال، هیچ اطلاعاتی در مورد پایان موفقیت آمیز طرح عمده در زمان نگارش این مقاله در دسترس نیست.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×