» آرشیو اخبار » بازگشت طلا به کانال 1750
طلا

بازگشت طلا به کانال 1750

29 آبان 1401 2

با افزایش بازدهی اوراق قرضه، طلا به کانال 1750 برگشت. قیمت طلا در نیمه دوم روز جمعه تحت فشار نزولی قرار گرفت و به زیر 1750 دلار رسید. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به محدوده مثبت نزدیک به 3.8 درصد رسید.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، با افزایش بازدهی اوراق قرضه، طلا به کانال 1750 برگشت. قیمت طلا در نیمه دوم روز جمعه تحت فشار نزولی قرار گرفت و به زیر 1750 دلار رسید. بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده به محدوده مثبت نزدیک به 3.8 درصد رسید.

قیمت طلا در بازه زمانی چهار ساعته از میانگین متحرک ساده 21 روزه (SMA21) در 1771 دلار پایین تر  رفته است. اکنون فروشندگان به یک شکست پایدار به زیر سطح هفتگی 1755 دلار نیاز دارند تا مانع روانی 1750 دلار را به چالش بکشند. هدف نزولی بعدی در محدوده 1740 دلاری دیده می شود.

نمودار طلا

تبلیغات جام جهانی قطر

در روند صعودی، خریداران باید کانال بالاتر از میانگین متحرک ساده 21 روزه را هدف قرار دهند تا روند صعودی را احیا کنند. افزایش مقاومت گوه با قیمت 1794 دلار در کانون توجه خریداران قرار خواهد گرفت.

بررسی فاندامنتال طلا

قیمت طلا از روز جمعه تاکنون، نسبتاً ثابت معامله می شود، زیرا خرس ها پس از دو روز متوالی کاهش اصلاحی از بالاترین سطح سه ماهه به 1787 دلار، نفسی می کشند. با وجود معاملات نزدیک به بهترین سطوح از ماه اوت، قیمت طلا قرار است هفته را قرمز به پایان برساند.

دلار آمریکا علیرغم اظهارات فدرال رزرو کاهش می یابد

قیمت طلا در حال تثبیت ضررهای اخیر است، زیرا دلار آمریکا در این جمعه دوباره در آسیا رشد کرده است. سرمایه گذاران نسبت به بازگشایی چشم اندازهای چین خوشبین تر می شوند، به ویژه پس از اینکه گلدمن ساکس روز پنجشنبه اعلام کرد که رشد تولید ناخالص داخلی چین (GDP) احتمالاً در نیمه دوم سال 2023 و در سال 2024 پس از غلبه بر اثرات منفی اولیه خروج از کووید صفر آن افزایش خواهد یافت.
علاوه بر این، پس از اینکه شاخص قیمت مصرف کننده ژاپن به بالاترین حد خود در 40 سال گذشته رسید و انتظارات چرخش بانک ژاپن (BoJ) را تقویت کرد. دلار آمریکا نیز بار عمده فروش USDJPY را متحمل می شود. عقب‌نشینی بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده نیز با چرخش دلار آمریکا همراه شد و در عین حال از قیمت طلا حمایت کرد.

روز پنجشنبه، پس از اظهارات تند سیاستگذار فدرال رزرو ایالات متحده (فدرال رزرو)، دلار آمریکا همزمان با بازده اوراق قرضه خزانه داری ایالات متحده یک بازگشت قوی را تجربه کرد. جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس، گفت که نرخ بهره معیار ممکن است تا 7 درصد افزایش یابد و فشار نزولی بر تورم وارد شود. وی افزود: «برای رسیدن به یک سطح محدودکننده، نرخ بهره باید بیشتر افزایش یابد.» بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه داری ایالات متحده از پایین ترین سطح شش هفته اخیر نزدیک به 3.70 درصد افزایش یافت.

پس از ملایم‌تر شدن داده‌های شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) و شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) ایالات متحده، انتظارات افزایش 50 واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در دسامبر را افزایش داد. نشانه دیگری از سرد شدن بازار مسکن ایالات متحده می تواند سقوط دلار آمریکا باشد. روز پنجشنبه، تعداد مجوزهای ساختمانی در ایالات متحده با 2.4 درصد کاهش به 1.526 میلیون رسید که کمترین میزان آن از ژوئن 2020 است که با 4.2 درصد کاهش به 1.425 میلیون رسیده بود.

روز جمعه شاهد کاهش فروش خانه های موجود در ایالات متحده در ساعت 15:00 به وقت گرینویچ بودیم. این میزان با کاهش اندکی در حدود 4.38 میلیون در اکتبر در مقایسه با قبلی 4.71 میلیون اعلام شده است. در صورتی که آمارهای ایالات متحده با اختلاف زیادی منتشر شود، می تواند انتظارات مربوط به کاهش رشد نرخ بهره فدرال رزرو را در سرعت انقباض تقویت کند.

کاهش ارزش دلار آمریکا می تواند روند صعودی قیمت طلا را احیا کند. با این حال، جریان‌های پایان هفته می‌توانند نقش مهمی داشته باشند و با توجه به صورت‌جلسه هفته آینده فدرال رزرو، گاوهای طلا را در حاشیه نگه دارند.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: fxstreet

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×