» آرشیو اخبار » بازگشت سرمایه به جیب پنبه کاران

بازگشت سرمایه به جیب پنبه کاران

27 آذر 1401 9

با ورود تعاون روستایی برای خرید پنبه از پنبه کاران دشت مغان، علاوه بر روان شدن خرید پنبه، سود ۹۰۰ میلیارد تومانی دلالان به جیب کشاورزان رفته است.

به گزارش گذارنیوز، با پیگیری مطالبات پنبه کاران سرانجام سود از جیب دلالان به حسابِ پنبه کاران دشت مغانی برگشت. تا پیش از این پنبه کاران دشت مغان از پایین بودن قیمت وش سفید گلایه داشتند و می‌گفتند این دلالان هستند که قیمت پنبه را تعیین می‌کنند و با قیمت ۱۷ هزارتومان به ازای هر کیلو پنبه باعث شدند که آن‌ها نه تنها هزینه‌های تولید خود را به دست بیاورند بلکه دچار ضرر نیز بشوند.

این وضعیت سبب شده بود که حتی پنبه کاران کشت پنبه را دیگر به صلاح ندانند و به همین دلیل بارها گلایه پنبه کاران دشت مغان در رسانه ملی پیگیری بطوریکه در یکی از این پیگیری‌ها با حضور معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی و نائب رئیس کمیسیون کشاروزی مجلس مشکلات پنبه کاران بررسی و نتیجه پیگیری‌ها به ورود سازمان تعاون روستایی کشور برای خرید پنبه منجر شد.

معتمد معاون فنی و بازرگانی تعاون روستایی کشور برای حل مشکل پنبه کاران پس از ورود به این موضوع اعلام کرد که به ازای هر کیلو پنبه ۲۷ هزار و ۵۰۰ تومن با ۲۰ درصد افت مجاز تعیین شد.

تبلیغات جام جهانی قطر

اکنون کشاورزان پنبه کار دشت مغان می‌گویند اگر پیگیری‌های صدا و سیما نبود واسطه‌ها هر کیلو پنبه را ۱۷ هزار تومان می‌خریدند و این قیمت شاید به کمتر از ۱۰ هزار تومان هم سقوط می‌کرد.

اما اکنون یک چالش در خصوص برداشت پنبه حل نشده و آن اینکه برداشت با غوزه و خس وخاشاک آینده صنعت پنبه را با چالش روبرو خواهد کرد و یکی از راهکارها برای حل این چالش برداشت با ماشین‌های مکانیزه پنبه چین است.

منبع: بازار

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×