» آرشیو اخبار » بازار سهام آمریکا در یک روز 1.25 تریلیون از دست داد
بازار سهام آمریکا در یک روز 1.25 تریلیون از دست داد

بازار سهام آمریکا در یک روز 1.25 تریلیون از دست داد

6 شهریور 1401 1 7

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، در پی سخنان تند جروم پاول (Jerome Powell)، ریس فدرال رزرو، درباره سیاست‌های تورمی و مالی در بازار سهام آمریکا، دارایی‌های موزون به ریسک با کاهش شدید مواجه شده‌اند.

در تاریخ 26 اوت (4 شهریور) پس از این که بانک فدرال رزرو ایالات متحده دربارهٔ سیاست اقتصادی بورس آمریکا نظرات تندی ارائه داد، بهای بیت کوین و آلت کوین به شدت کاهش یافت.

در این اثنا، بازار سهام آمریکا با کاهش شدید مواجه شد و در یک روز حدود 1.25 تریلیون ریزش کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

به نظر پاول در بازار سهام آمریکا به استراتژی فرود نرم نیاز نیست

از آنجایی که سخنان ریس فدرال، جروم پاول، نشان می‌داد که هنوز باید شاهد تورم بیشتری باشیم، سرمایه گذارها برای کاهش ضررهای خود، سرمایه های خود را از بازار خارج کردند.

پاول در نشست سالانه جکسون هول (Jackson Hole) گفت: «برای دستیابی به ثبات قیمت‌ها باید طی یک بازهٔ زمانی خاصی سیاست محدودکننده اعمال کنیم. اگر به سال‌های گذشته نگاهی بیندازیم خوب می‌فهمیم که اصلاً نباید به سیاست‌های زودهنگام و هیجانی دست بزنیم.» تا پایان روز S&P 500 معادل 3.4% کاهش یافت و به کمترین میزان خود از اواخر جولای رسید.

شاخص بورس نزدک (Nasdaq Composite) هم همین رویه را تکرار کرد و با ضررهای سنگین 4% ریزش کرد.

به طور کلی ضررهای بازار سهام آمریکا بیش از مجموع ضررهای بازار بیت کوین و آل کوین ‌ها بود.

براساس اطلاعات به دست آمده از پلتفرم‌های پرومارکتِ کوین تلگراف (Cointelegraph Markets Pro) و تریدینگ ویو (TradingView) درباره بازار سهام آمریکا شاهد آن هستیم که بازار ارز دیجیتال یک شبه از 1.029 تریلیون دلار به 936.87 میلیارد رسید و یک کاهش 8.95 میلیارد دلاری را تجربه نمود.

بازار سهام آمریکا در یک روز 1.25 تریلیون از دست داد

در حالی که عده‌ای معتقد بودتد حرف‌های پاول آنقدر جدی نبود که در سیاست‌های آینده فدرال رزرو تأثیر بگذارد،هولگر اشپیتز (Holger Zschaepitz)، منتقد معروف بازار، از رسانه آلمانی دیه وِلت (Die Welt)، معتقد بود این سخنرانی «فقط سیاست های تهاجمی» را در بر گرفته بود، در حالی که نکات مهم ردر آن فراموش شده بود.

او در پست توییتری اضافه کرد: «یکی از مواضع تهاجمی او اشاره به هزینه‌ای است که برای کاهش تورم باید متحمل شویم و دیگر نباید شاهد کاهش سرعت افزایش نرخ بهره باشیم، این موضوع نشان می‌دهد که باید نرخ‌ها را حسابی جدی بگیریم».

پاول همچنین اضافه کرد که میزان افزایش نرخ بهره در سپتامبر «به مجموع داده‌های ورودی و چشم انداز کلی بستگی دارد.»

مطالعه‌ اخیر  FedWatch از CME Group نشان داد بیشتر افراد انتظار دارند در ماه سپتامبر هم همچون جولای یک افزایش 75 صدم درصدی در نرخ بهره صورت بگیرد.

حتی هودلرها (hodler) هم دیگر نمی‌توانند وضعیت آشفته بازار سهام آمریکا را پنهان کنند

بازار سهام آمریکا در یک روز 1.25 تریلیون از دست داد

سرمایه گذاران ارز دیجیتال نتوانستند از تأثیر فوری بازار بورس بر بازار رمزارزها فرار کنند.

بیت کوین و دلار آمریکا به یک باره 8.8% کاهش داشتند و برای اولین بار از 14 جولای به نقطه‌ی 20 هزار دلار رسیدند، آن هم پیش از این که حداقل بتوانند به نقطه‌ی ثبات برسند.

وضع آلت کوین ها بهتر از این نبود. اتر، بزرگ‌ترین آلت کوین جهان هم حدود 14% ضرر داشت. در حال حاضر اتر با رسیدن به نقطه‌ی یک هزار و 500 دلاری کل سود این ماه خود را از دست داد.

تحلیلگری به نام Crypto Ed که منتظر ریزش احتمالی دیگری است در این باره اخطار داد. در قسمتی از توییت او نوشته: «پیش از رسیدن به نقطه اتکا ممکن است به یک هزار و 200 تا یک هزار و 300 دلار ریزش کند.»

مترجم: خاطره باقری

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×