» آرشیو اخبار » بازارهای نفت خام پس از انتشار گزارش EIA صعودی شدند
نفت خام

بازارهای نفت خام پس از انتشار گزارش EIA صعودی شدند

22 دی 1401 2

پس از انتشار گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) در مورد اینکه سطح ذخایر استراتژیک نفت خام ایالات متحده به پایین‌ترین حد خود رسیده است، بازارهای نفت خام صعودی شدند و این بازار پر فراز و نشیب از حمایت قابل توجهی برخوردار شد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، پس از انتشار گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) در مورد اینکه سطح ذخایر استراتژیک نفت خام ایالات متحده به پایین‌ترین حد خود رسیده است، بازارهای نفت خام صعودی شدند و این بازار پر فراز و نشیب از حمایت قابل توجهی برخوردار شد.

گاز طبیعی به دلیل پایین بودن میزان تقاضا همچنان در قیمت‌های پایین معامله می‌شود. نفت برنت افزایش یافت، زیرا روسیه ممکن است تولید نفت خام خود را کاهش دهد تا روند نزولی نرخ نفت اورال (ural) خود را متوقف نماید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز در میان گمانه‌زنی‌های معامله‌گران در رابطه با ذخایر نفت خام این کشور، صعودی شد.

تحلیل روند گاز طبیعی

نمودار گاز طبیعی

تبلیغات جام جهانی قطر

به دلیل کاهش میزان تقاضا، گاز طبیعی نزدیک به پایین‌ترین حد چند ماهه معامله می‌شود. گرچه پیش‌بینی‌های هواشناسی و مدل‌های آب‌وهوا به روند سردتری برای پایان ماه جاری (ژانویه 2023) اشاره می‌کنند. اما آنچه مسلم است، بازارهای گاز طبیعی به کاتالیزورهای بیشتری برای بازگشت از سطح فعلی قیمت‌های نزولی نیاز دارند.

همه این‌ها در حالی است که بازارهای گاز طبیعی در طول جلسه روز چهارشنبه اندکی رونق گرفتند، زیرا همچنان شاهد یک بازار با فشار فروش بالا هستیم که معامله‌گران کوتاه مدت را دچار تردید می‌سازد. به هر حال، ما دیر یا زود به یک جهش عظیم خواهیم رسید، شاید به دلیل یک سرمای کوتاه مدت. وقتی این اتفاق افتاد، من پیش‌بینی می‌کنم که اگر به اندازه کافی صبور باشید، می‌توانید فرصت فروش خوبی پیدا کنید.

به هر حال، بازار به طور قطع منفی است، اما اگر نوعی رالی کوتاه داشته باشیم، می تواند بسیار غافلگیرکننده باشد. در جهت صعودی، پیش‌بینی می‌شود که سطح 5.00 دلار باید مهم باشد، زیرا این رقم بزرگ، گرد و از نظر روانی مهم بوده و در گذشته سروصداهایی ایجاد کرده است.

بازار تا این اواخر کاملاً سقوط کرده و نزولی بوده است. اگر به زیر سطح 3.50 دلار سقوط کنیم، احتمالاً همچنان شاهد فشار فروش در این بازار خواهیم بود، اما این وضعیت در بهترین حالت ضعیف به نظر می‌رسد، بنابراین فکر می‌کنم تنها چیزی که منتظر آن هستیم نوعی سرما برای بازگشت رونق به بازار گاز طبیعی است.

تحلیل روند نفت خام وست تگزاس اینترمدیت

نمودار نفت وست تگزاس

نفت وست تگزاس اینترمدیت پس از انتشار گزارش سازمان اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) افزایش یافت. ذخایر نفت خام نسبت به هفته قبل 19 میلیون بشکه افزایش یافته، در حالی که تولید نفت 200 هزار بشکه در روز افزایش یافت.

هر دو آمار باید برای بازارهای نفت یک روند نزولی ایجاد کنند، اما معامله‌گران بر میزان کلی ذخایر استراتژیک ایالات متحده تمرکز کردند که به پایین‌ترین حد خود از سال 1983 رسیده است. ایالات متحده در نهایت باید نفت بخرد تا ذخایر خود را پر کند، و این امر از بازارهای نفت حمایت کرده و باعث صعودی شدن قیمت‌ها شد.

از سوی دیگر، بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در جریان معاملات روز چهارشنبه کمی افزایش یافته است. با این حال، به خاطر داشته باشید که پنج شنبه (12 ژانویه) شاخص قیمت مصرف کننده منتشر می‎‌شود، که تأثیر عمده‌ای بر نحوه درک معامله‌گران از آنچه فدرال رزرو قرار است در آینده انجام دهد خواهد داشت.

شاخص میانگین متحرک 50 روزه (EMA 50) در سطح 79 دلار قرار دارد که درست زیر سطح 80 دلار است. به عبارت دیگر، اگر از اینجا رالی انجام دهیم، فکر می‌کنم قبل از اینکه صعودی ناگهانی داشته باشیم، با نوسانات زیادی روبه‌رو خواهیم بود. از جنبه نزولی، با اندکی ریزش، سطح 70 دلار در زیر می‌تواند هدف باشد؛ اما در این مرحله به نظر می‌رسد که این احتمال وجود دارد، ما همچنان شاهد علاقه زیادی به این ارقام گرد بزرگ از نظر روان‌شناختی باشیم.

تحلیل روند نفت خام برنت

نفت خام برنت

نفت خام برنت نیز با شتاب صعودی قوی، بالاتر از سطح 82 دلار قرار گرفت. روسیه قصد دارد اقداماتی را برای کاهش و حتی توقف روند نزولی قیمت نفت اورال (ural) خود انجام دهد. گزینه‌های روسیه در کوتاه مدت محدود است، بنابراین این کشور ممکن است آماده کاهش تولید نفت باشد، که در نهایت برای قیمت نفت صعودی خواهد بود.

بازارهای برنت نیز مانند بازار نفت خام WTI، اندکی در جریان معاملات روز چهارشنبه افزایش یافتند. با این حال، همان‌طور که مشاهده می‌شود، «میانگین متحرک نمایی 50 روزه» (EMA 50) را نیز در بالا داریم که مانع اندکی را ایجاد کرده است، بنابراین دیدن روند بازار جالب خواهد بود.

اگر همه چیز به همین شکل پیش برود، می‌توان گفت که در حال محود یک رالی هستیم؛ اگر چه هنوز نشانه‌ای از الگوی خستگی (exhaustion) دیده نمی‌شود. با هر صعودی، نزولی نیز وجود دارد. هر چند که باید اذعان داشت خریداران بسیار انعطاف‌پذیر بوده‌اند.

برای مشاهده و دریافت آخرین اخبار مربوط به بازار طلا، ارز و نفت کلیک نمایید.

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع : fxempire  ، fxempire

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×