» آرشیو اخبار » اگر الگوراند (ALGO) به این نقطه نرسد، خواهد مُرد!
الگوراند

اگر الگوراند (ALGO) به این نقطه نرسد، خواهد مُرد!

7 آذر 1401 5

الگوراند اخیرا در منطقه قرمز معامله شده و قیمت آن رو به کاهش بوده است. اگر این دارایی دیجیتال نتواند منطقه 28 سنت را پس بگیرد، یک رمزارز مرده به حساب خواهد آمد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، کارشناسان غالباً بر این باور بوده‌اند که الگوراند (Algorand) رمزارزی است که همیشه ارزش سرمایه‌گذاری داشته است. ولی عملکرد اخیر این دارایی دیجیتال، بازار را تاحدودی ناامید کرده است.

الگوراند (ALGO) یک ارز دیجیتال و یک پلتفرم بلاکچین است که با هدف پردازش چندین تراکنش با سرعت زیاد همانند پردازشگرهای معروفی چون مسترکارت و ویزا عرضه شد. به علاوه، این بلاکچین میزبان ارزهای دیجیتال جایگزین و محصولات متنوع مبتنی بر بلاکچین نیز هست که آنرا به رقیبی برای اتریوم تبدیل می‌کند. رمزارز بومی این پلتفرم (ALGO) نیز برای ایمن‌سازی بلاکچین و پرداخت کارمزد تراکنش‌های انجام شده بر بستر الگوراند عرضه شد.

این شبکه، یک بلاکچین با فایل متنی ASCII است، به این معنی که هر کسی قادر به خواندن کد پلتفرم و مشارکت در آن خواهد بود. به علاوه، این بلاکچین از پروتکل عملیاتی اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند که اعتبارسنجی شبکه را از مجموعه‌ای از کاربران تامین می‌کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

چرا الگوراند در آستانه سقوط قرار دارد؟

الگوراند با جلب توجه شرکت‌های بزرگ بین‌المللی موفق شده است به محبوبیت زیادی در جامعه رمزارزها دست پیدا کند. برای مثال، کشور السالوادور اعلام کرده است که زیرساخت بلاکچین خود را با کمک این پلتفرم توسعه خواهد داد. بانک مرکزی جزایر مارشال از پلتفرم الگوراند به عنوان مبنایی برای ارز دیجیتال ملی خود (با نام SOV) استفاده می‌کند. این بانک مرکزی از طریق شرکت سرمایه‌گذاری بوردِرلس کپیتال (Borderless Capital) بودجه 500 میلیون دلاری برای سرمایه‌گذاری در این برنامه دریافت کرده است.

با تمام این پیشرفت‌ها، الگوراند اخیرا به طور پیوسته در منطقه قرمز معامله شده است و قیمت آن به شدت رو به کاهش است. در زمان نگارش این مطلب، رمزارز ALGO با افت 6.02 درصدی در تایم فریم روزانه، با قیمت 0.23 دلار معامله می‌شود و ارزش بازار آن به رقمی در حدود 1 میلیارد و 648 میلیون دلار می‌رسد. به عقیده برخی از تحلیلگران، اگر الگوراند نتواند منطقه 28 سنت را پس بگیرد، یک رمزارز مرده به حساب خواهد آمد.

گفتنی است که در اواسط سال 2019، الگوراند با رسیدن به مرز 2 دلار و 16 سنت، بالاترین رکورد تاریخی خود را به ثبت رساند ولی طی دو هفته، قیمت آن تا حدود 50 سنت کاهش یافت و از آن به بعد بهبود اندکی را تجربه کرد.

در بازه زمانی ماه‌های آوریل تا مه 2021 (اواسط فروردین تا اواسط اردیبهشت 1400) که بازار رمزارزها رو به رشد بوده و ارزهای دیجیتال با رونق فراوان دست‌به‌دست می‌شدند، تنها رمزارزی که حتی در آن زمان هم نتوانست وضعیت خود را بهبود ببخشد، ALGO بود. ارزش این دارایی در آن زمان فقط تا حدود 1 دلار و 70 سنت افزایش یافت. در سپتامبر همان سال (شهریور و مهر 1400)، قیمت آن به 2 دلار هم رسید، اما در ژانویه 2022 (دی 1400) به زیر 1 دلار سقوط کرد و از آن زمان تاکنون، هرگز نتوانسته است از مرز 1 دلار عبور کند.

نمودار الگوراند

اگر بخواهیم به جنبه مثبت این روند نگاه کنیم، می‌توانیم بگوییم که الگوراند رمزارزی است که می‌توان بدون نگرانی درباره ریسک‌های زیاد و نوسانات شدید، روی آن سرمایه‌گذاری کرد. هرچند، اگر الگوراند به این رویه ادامه دهد، هیچ گونه سودی برای سرمایه‌گذاران خود به همراه نخواهد داشت. احتمال افزایش فشار فروش و تداوم ریزش قیمت همیشه یک نگرانی بزرگ برای پلتفرم‌های سرمایه‌گذاری محسوب ‌شده است. چنین اتفاقی بدون شک الگوراند را در سراشیبی سقوط خواهد انداخت.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×