» آرشیو اخبار » اگر از پرواز جا ماندیم چه کار کنیم؟
اگر از پرواز جا ماندیم چه کار کنیم؟

اگر از پرواز جا ماندیم چه کار کنیم؟

18 آبان 1401 6

در ادامه قصد داریم توضیح دهیم که در صورت از دست دادن پرواز چه کاری می‌توانید انجام دهید.

به گزارش گذارنیوز، سفرکردن شگفت‌انگیز و پر ماجرا است، اما قبل از آغاز سرگرمی‌های سفر ابتدا باید به مقصد خود برسید. هر چقدر هم که تلاش می‌کنیم، گاهی اوقات وقایع دست به دست هم می‌دهند تا شما به موقع به پرواز خود نرسید. بنابراین، شما برایتان سوال باشد که هنگام از دست دادن سفر با بلیط هواپیما، چه اقداماتی باید انجام دهید تا آسیب را به حداقل برسانید؟ جواب این سوال تا حد زیادی بستگی به این دارد که چه چیزی باعث این اتفاق می‌شود؟ وقتی پروازی را از دست می‌دهید، یا تقصیر شماست یا شرکت هواپیمایی. نحوه برخورد شما با این وضعیت تا حد زیادی به مقصر این موضوع بستگی دارد. در این مقاله از سفرمارکت قصد داریم به شما توضیح دهیم که در صورت از دست دادن پرواز چه کاری می‌توانید انجام دهید.

قانون پنچری چیست؟

اکثر خطوط هوایی یک قانون نانوشته دارند که اگر مسافران پرواز خود را از دست دادند یا دیر رسیدند، پرواز بعدی را آسان‌تر رزرو کنند. به این قانون، قانون پنچری می‌گویند. شرط این کار این است که قبل از پرواز با شرکت هواپیمایی تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید. این به آن‌ها اجازه می‌دهد تا سریعاً با خرید بلیط هواپیما یک پرواز دیگر را برای شما رزرو کنند. همچنین مسافرانی را که منتظر صندلی خالی هستند، سوار شوند که در غیر این صورت نمی‌توانستند پرواز کنند. قانون پنچری بسته به انواع خطوط هوایی متفاوت است.

رزرو مجدد در یک شرکت هواپیمایی ارزان قیمت

اگرچه اولین پرواز خود را از دست داده‌اید، نباید اجازه دهید که این موضوع تعطیلات شما را خراب کند. اگر ایرلاین نمی‌تواند شما را پذیرا باشد، برای رسیدن به مقصد، یک بلیط ارزان از ایرلاینی دیگر تهیه کنید. ممکن است این پرواز تجربه خوبی نباشد، اما دیگر تعطیلات خود را از دست نخواهید داد. همچنین در فرودگاه به این امید که رزرو پرواز آماده به کار به یک بلیط تأیید شده تبدیل شود، معطل نمی‌شوید.

تبلیغات جام جهانی قطر

برای زمان دیگری بلیط رزرو کنید

بدترین حالت، این است که می‌توانید پرواز خود را برای زمان دیگری رزرو کنید. بلیط هواپیما سیستمی امکان کنسلی با پرداخت میزانی از جریمه را بسته به میزان زمان مانده به پرواز دارند. بنابراین اگر مطمئنید پرواز را انجام نمی‌دهید، قبل از ساعت پرواز آن را لغو کنید تا بخشی از پول بلیط خود را زنده کنید. از طرف دیگر، سعی کنید پرواز خود را برای روز بعد یا هر زمان که پرواز بعدی در دسترس است رزرو کنید.

بلافاصله با شرکت هواپیمایی صحبت کنید

در اولین نشانه مشکل در پرواز با کارشناس شرکت هواپیمایی صحبت کنید. منتظر تأیید تأخیر یا لغو پروازتان نباشید. کارشناس می‌تواند وضعیت پرواز مورد نظر شما را به شما اطلاع دهد. آنها به شما کمک می‌کنند تا دوباره بلیط ارزان رزرو کنید تا تعطیلات خود را از دست ندهید.

اگر می‌توانید بیشتر منتظر بمانید به سرعت خود را به صف مسافران دیگر در موقعیت مشابه خود برسانید. ممکن است تعداد کمی صندلی در پرواز بعدی وجود داشته باشد. افرادی که نفرات اول صف باشند، آنها را دریافت می‌کنند. در حالی که افراد دیگر منتظر پرواز آماده به کار یا پرواز بعدی می‌شوند.

سعی کنید پرواز خود را به صورت آنلاین تغییر دهید

ممکن است یک پرواز لغوشده یا تأخیر خورده باعث از دست دادن برنامه‌ریزی شما شود. در این صورت شاید بتوانید پرواز خود را به صورت آنلاین تغییر دهید. هنگامی که پرواز شما لغو شد یا تأخیر داشت فوراً این گزینه را در نظر بگیرید. زیرا می‌تواند در وقت و انرژی شما در فرودگاه صرفه‌جویی کند.

به دیگران اطلاع دهید

هنگامی که پرواز خود را از دست می‌دهید، ممکن است در برنامه‌های سفر شما اختلالاتی رخ دهد. مثلاً اگر رزرو هتل آنلاین انجام داده اید باید فوراً با هتل خارجی خود تماس بگیرید و به آنها اطلاع دهید که دیر می‌رسید. اگر خوش شانس باشید، حتی اگر یک روز دیرتر وارد مقصد شوید، از هزینه کنسلی صرف نظر می‌کنند. اگر ماشین کرایه‌ای یا تورهایی را رزرو کرده‌اید که قرار بود در روز ورودتان انجام شود، می‌توانید با آنها دوباره هماهنگ شوید. پروازهای از دست رفته بیشتر از آنچه تصور می‌کنید اتفاق می‌افتد، اما بهتر است در این صورت به تور و هتل اطلاع‌رسانی کنید. آنها فقط نمی‌خواهند زمانی که شما از دیر آمدن یا نیامدن خود خبر نمی‌دهید منتظر بمانند.

سعی کنید آرامش داشته باشید و به خود سخت نگیرید

می‌دانیم که از دست دادن پروازتان استرس‌زا است. در این صورت نمی‌توانید کار زیادی در مورد آن انجام دهید. نکات بالا را دنبال کنید و در نهایت به مقصد نهایی خود خواهید رسید. به یاد داشته باشید، نگرش شما می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. اگر با کارکنان مؤدب باشید، به احتمال زیاد به شما کمک خواهند کرد و از شما هزینه زیادی دریافت نمی‌کنند. اگر پرواز شما برای اواخر روز یا صبح روز بعد برنامه‌ریزی شده است، می‌توانید از امکانات فرودگاه لذت ببرید. می‌توانید یک وعده غذایی خوب میل کنید. شما پرواز خود را از دست داده‌اید، اما این بدان معنا نیست که تعطیلات شما خراب شده است.

کلام آخر

از دست دادن یک پرواز و تور لحظه آخری می‌تواند ناراحت‌کننده باشد، اما شما گزینه‌هایی برای نجات از این موقعیت دارید. مسیری که باید طی کنید بستگی به این دارد که آیا از دست دادن پرواز تقصیر شما بوده است یا خطوط هوایی. در هر صورت، باید سریعاً برای از دست ندادن سفر خود و قطعی کردن صندلی، پرواز بعدی را رزرو کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

منبع: مهر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×