» آرشیو اخبار » بهترین اپلیکیشن‌های معامله و ضرب NFT در سال 2022
اپلیکیشن‌های NFT

بهترین اپلیکیشن‌های معامله و ضرب NFT در سال 2022

23 مهر 1401 4

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، براساس گزارش‌های مختلف صنعتی، ارزش بازار NFT در سال 2021 به دلیل موفقیت باورنکردنی مجموعه‌هایی مانند Bored Ape Yacht Club (باشگاه قایق تفریحی میمون کسل) و CryptoPunks (کریپتوپانک‌ها) از رقم 40 میلیارد دلار فراتر رفت. هر چند بازار نسبت به سال گذشته که در اوج بود، افت زیادی کرده است؛ اما این ارزهای دیجیتال هنوز هم مزایای بیشماری دارند؛ در این میان اپلیکیشن‌های NFT جزء محبوب‌ترین راه‌ها برای خرید، فروش و معامله آنها هستند.

با توجه به این موضوع، ما در اینجا تصمیم گرفته‌ایم بهترین اپلیکیشن‌های NFT در سال 2022 را مورد بررسی قرار دهیم، امکانات و قابلیت‌های آنها را تجزیه و تحلیل کنیم و به این بپردازیم که هر کدام به چه دلایلی مورد علاقه سرمایه‌گذاران هستند. به علاوه قصد داریم ویژگی‌‌های متمایز برترین اپلیکیشن‌های NFT را مورد بررسی قرار دهیم. در انتهای این مطلب نیز به عواملی خواهیم پرداخت که در هنگام انتخاب یک اپلیکیشن برای سرمایه‌گذاری، باید به آنها توجه کنید.

رتبه‌بندی 8 مورد از بهترین اپلیکیشن‌های NFT

اپلیکیشن‌های NFT

تبلیغات جام جهانی قطر

سرمایه‌گذارانی که قصد خرید و سرمایه‌گذاری بر روی بهترین NFTها را دارند، باید قبل از هر اقدامی، بازارهای مختلف پیشنهادی را مورد بررسی قرار دهند. برخی از بازارها فقط از NFTهای ضرب شده (مینت شده) بر روی بلاکچین‌های خاصی پشتیبانی می‌کنند، در حالی که در برخی دیگر هیچ دسته‌بندی خاصی وجود ندارد. به همین دلیل تصمیم‌گیری در مورد خرید NFTها، به اندازه انتخاب آنها اهمیت دارد.

از این رو ما تصمیم گرفته‌ایم برای کمک به شما در انتخاب آسان‌تر، 8 مورد از بهترین اپلیکیشن‌های NFT قابل دسترس در سال 2022 را به شما معرفی کنیم. در ادامه هر کدام از این اپلیکیشن‌های NFT را به تفصیل مورد بررسی قرار می‌دهیم و اطلاعات مورد نیاز را برای یک انتخاب آگاهانه در اختیار شما می‌گذاریم.

  • اوپن‌سی (OpenSea): به طور کلی بهترین اپلیکیشن NFT در سال 2022
  • اوککس (OKX): یک اپلیکیشن جدید NFT با مجموعه‌ای از ویژگی‌های عالی و منحصر به فرد
  • لانچ‌پد (Launchpad): اپلیکیشن NFT Creator با قابلیت انتخاب مجموعه بزرگی از دارایی‌ها
  • بایننس (Binance): اپلیکیشن محبوب NFT با کارمزدهای پایین
  • کریپتو دات کام (com): اپلیکیشن کاربرپسند NFT با قابلیت پشتیبانی چند بلاکچینی (Multi-Chain)
  • راریبل (Rarible): اپلیکیشن برتر NFT با قابلیت پشتیبانی از کارت‌های اعتباری و دبیت کارت‌
  • مجیک ایدن (Magic Eden): بهترین اپلیکیشن NFT برای بلاکچین سولانا (Solana)
  • نیفتی گیت‌وی (Nifty Gateway): یکی از بهترین اپلیکیشن‌های NFT برای مجموعه‌های انحصاری

بررسی برترین اپلیکیشن‌های NFT

سرمایه‌گذاران می‌توانند با مشارکت در یکی از بازارهای NFT فوق‌الذکر،  علاوه بر بررسی مجموعه گسترده‌ای از دارایی‌ها،  آنچه را که مدنظر دارند را با کارمزد پایین خریداری کنند. در ضمن برخی از بازارها دارای قابلیت پشتیبانی چند بلاکچینی هستند که برای سازندگان و خریداران بسیار ایده‌آل می‌باشند.

پس بیایید بدون هیچ گونه مقدمه‌ای به بررسی بهترین اپلیکیشن‌های NFT بپردازیم که امکان دسترسی به بهترین پروژه‌های NFT در سال 2022 را برای ما فراهم می‌کنند.

1- اوپن‌سی (OpenSea): بهترین اپلیکیشن NFT در سال 2022

اپلیکیشن اوپن‌سی که در صدر لیست قرار می‌گیرد، یکی از بهترین اپلیکیشن‌های NFT است. اوپن‌سی بزرگترین بازار NFT است که میزبان بیش از 80 میلیون NFT است. اگر چه بیشتر ارزهای دیجیتال اوپن‌سی بر روی بلاکچین اتریوم (Ethereum) پشتیبانی می‌شوند، اما در اینجا NFTهای شبکه‌های پالی‌‎گان (Polygon)، کلایتن (Klaytn) و سولانا نیز ارائه می‌شوند.

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های اوپن‌سی، ارائه مجموعه گسترده‌ای از دسته‌های NFT است. برخی از دسته‌بندی‌هایی که در اینجا ارائه می‌شوند، عبارتند از: هنر دیجیتال، کلکسیون‌ها، کارت‌های تریدینگ، عکاسی و غیره.

با توجه به شهرت درخشان اوپن‌سی، NFTهای جدید مرتباً به این دسته‌بندی‌ها اضافه می‌شوند؛ از این رو در اینجا از دارایی‌های ارزان قیمت گرفته تا کلکسیون‌های برتر مانند BAYC، دامنه انتخاب بسیار گسترده است.

سازندگان و سرمایه‌گذارانی که به دنبال کسب درآمد از NFTها هستند، می‌توانند ارزهای دیجیتال را در پلتفرم اوپن‌سی خرید و فروش و معامله کرده یا ضرب کنند. در اینجا هیچ کارمزدی برای نگهداری یا راه‌اندازی حساب از فرد اخذ نمی‌شود، اوپن‌سی تنها 2.5 درصد کارمزد را از تراکنش‌های فروش دریافت می‌کند.

این پلتفرم بیشتر برای سازندگان NFT مناسب است، زیرا در اینجا هزینه خدمات ضرب کردن NFT بسیار پایین است. این گونه افراد در اینجا با کمک ابزار OpenSea Collection Manager، می‌توانند NFTها را بدون پرداخت گس فی (GAS fee) ضرب کنند، زیرا در اوپن‌سی تا زمانی که NFT فروخته نشود، هیچ گونه تراکنش درون زنجیره‌ای تسهیل نمی‌شود.

اپلیکیشن‌های NFT

قسمت اعظم NFTهای برتری که در آینده عرضه می‌شوند، به دلیل کاربرپسندی و قابلیت پشتیبانی چند بلاکچینی، در اوپن‌سی میزبانی می‌شوند. این بدان معنی است که سرمایه‌گذاران در اینجا می‌توانند این NFTها را با استفاده از رمزارزهای اتریوم (ETH)، رپد اتریوم (wETH)، سولانا (SOL)، یو‌اس‌دی کوین (USDC) و دای (DAI) معامله کنند. مجموعه Ultra Rare از تامادوج (Tamadoge) یکی از برجسته‌ترین مجموعه‌های NFT است که اخیراً به اوپن‌سی اضافه شده است.

این مجموعه شامل 100 عدد NFT با مضمون تامادوج است که هر کدام به صورت کارت‌های تریدینگ دوبعدی به تصویر کشیده شده‌اند. اگر چه این کارت‌ها از نظر ظاهری بسیار جذاب هستند، اما در اصل به این دلیل ارزش دارند که دارندگان آنها می‌توانند از این کارت‌ها برای مبارزه با دیگران در اکوسیستم آتی بازی برای کسب درآمد (P2E) تامادوج، استفاده کنند. از آنجایی که این NFTهای فوق‌العاده نادر از ویژگی‌های برتری چون سرعت، چابکی و آگاهی بهره می‌برند، دارندگان آنها شانس بیشتری برای برنده شده در نبردها و کسب ارز تامادوج (TAMA) دارند.

از آنجایی که تنها 100 مورد از این NFT وجود دارد، احتمال می‌رود به دلیل سر و صدای زیاد در مورد پروژه تامادوج، سریعاً به فروش بروند. کسانی که به دنبال کسب اطلاعات بیشتر درباره تامادوج هستند، می‌توانند یا به گروه رسمی این پروژه در تلگرام بپیوندند و یا وایت‌پیپر این پروژه را مطالعه کنند. پس این اپلیکیشن را فراموش نکنید چون یکی از بهترین اپلیکیشن‌های NFT است.

تعداد تقریبی NFTها 80,000,000+
انواع NFTهای عرضه شده هنر، کلکسیون‌ها، نام دامنه‌ها، موسیقی، عکاسی، ورزش‌ها، کارت‌های تریدینگ، ابزارهای مفید، دنیاهای مجازی.
رمزارزهای پشتیبانی شده اتریوم (ETH)، رپد اتریوم (wETH)، سولانا (SOL)، یو‌اس‌دی کوین (USDC) و دای (DAI).

 

2- اوککس (OKX): یک اپلیکیشن جدید NFT با مجموعه‌ای از ویژگی‌های عالی و منحصر به فرد

اوککس یکی دیگر از برترین اپلیکیشن‌های NFT است که باید حتماً گوشه چشمی به آن داشته باشید. اوککس یکی از پیشروترین صرافی‌های رمزارزی است که خدمات معاملاتی را به کاربران خود در سراسر جهان ارائه میدهد. این پلتفرم در 18 ماه گذشته توانسته به لطف کارمزدهای معاملاتی پایین که از 0.10 درصد هر معامله شروع می‌شود، در دنیای رمزارزها نامی برای خود دست و پا کند.

اوککس نیز مانند بسیاری دیگر از صرافی‌های رمزارزی، به دنبال این است تا با راه‌اندازی بازار خود، در شور و هیجان پیرامون NFTها سهیم شود. بازار NFT اوککس کاملاً غیرمتمرکز است، این بدان معنی است که در اینجا فروشندگان و خریداران کاملاً بر دارایی‌های خود کنترل دارند. در ضمن اوککس از دو شبکه اتریوم و OKC پشتیبانی می‌کند، بنابراین خریداران می‌توانند از روش‌های مختلفی برای پرداخت استفاده کنند.

اوککس نیز مانند اوپن‌سی، پلتفرمی را برای ضرب NFTها در اختیار سازندگان قرار می‌دهد و با ارائه یک بازار ثانویه، به آنها امکان می‌دهد تا به صورت دائمی به معامله این NFTها بپردازند. فرآیند ضرب کردن NFT در اینجا بسیار ساده است و کل فرآیند در عرض چند دقیقه به پایان می‌رسد، در ضمن اوککس تنها یک بار هزینه گس فی را در زمان پذیرش و درج NFT ضرب شده در فهرست NFT‌های خود، دریافت می‌کند.

اپلیکیشن‌های NFT

صدها مجموعه برتر در بازار NFT اوککس پذیرش و درج شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به BAYC، MAYC، کریپتوپانک‌ها و دی‌گادز (DeGods) اشاره کرد. در ضمن این بازار دارای یک فیلتر «رتبه‌بندی» است که به کاربران امکان می‌دهد تا مجموعه‌های با بالاترین حجم معاملاتی و بیشترین تعداد مالک را پیدا کنند. در نهایت می‌توان گفت که اوککس برای اکثریت قریب به اتفاق تریدرها جذاب است، زیرا این پلتفرم به جز هزینه گس فی، هیچ کارمزد دیگری دریافت نمی‌کند.

تعداد تقریبی NFTها 18,000,000+
انواع NFTهای عرضه شده هنر، ورزش‌ها، موسیقی، نام دامنه‌ها، دنیاهای مجازی، کارت‌های تریدینگ، کلکسیون‌ها، ابزارهای مفید.
رمزارزهای پشتیبانی شده اتریوم (ETH)، سولانا (SOL)، آواکس (AVAX) و بایننس کوین (BNB).

 

3- لانچ‌پد (Launchpad): اپلیکیشن NFT Creator با قابلیت انتخاب مجموعه بزرگی از دارایی‌ها

لانچ‌پد یکی از جدیدترین اپلیکیشن‌های NFT لیست ما است که هدف آن تبدیل شدن به «خانه Web3» است. اگر چه لانچ‌پد در فوریه 2022 (بهمن و اسفند 1400) راه‌اندازی شده است، اما توانسته سریعاً به یک بازار دائمی NFT براس سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال میزبانی شده در پالی‌گان و بی‌ان‌‎بی چین (BNB Chain) تبدیل شود.

یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی‌های لانچ‌پد، امکان انتخاب مجموعه بسیار بزرگی از دارایی‌ها است، زیرا از آنجایی که لانچ‌پد از مجموعه گسترده‌ای از انواع NFTها (از جمله هنر، کلکسیون‌ها، بازی‌ها، موسیقی و کارت‌های تریدینگ) پشتیبانی می‌کند، سرمایه‌گذاران می‌توانند از بین هزاران نوع NFT به انتخاب بپردازند. دو مورد از NFTهای برجسته‌ای که در لانچ‌پد میزبانی می‌شوند عبارتند از: Lucky Block Platinum Rollers Club و حتی انواع کریپتوپانک‌ها.

‌کسانی که به دنبال خرید توکن‌های لاکی بلاک (Lucky Block) یا هر مجموعه دیگری هستند، می‌توانند با استفاده از wBNB که به راحتی می‌توان آن را از اکثر صرافی‌های بزرگ تهیه نمود، خریداری کنند. در ضمن با توجه به اینکه لانچ‌پد از چندین فرمت NFT پشتیبانی کرده و کارمزد زیادی دریافت نمی‌کند، روند ضرب NFT در اینجا بسیار ساده است.

رابط کاربری لانچ‌پد یکی دیگر از ویژگی‌های برجسته آن است، زیرا این اپلیکیشن به راحتی قابل پیمایش است و کاربران می‌توانند مجموعه‌های پرطرفدار را در آن به راحتی پیدا کنند. در ضمن می‌توان در صفحه فهرست‌بندی هر NFT اطلاعات لازم در مورد آن، از جمله تاریخچه قیمت، آدرس قرارداد و نام مالک فعلی آن را مشاهده کرد. ضمناً لانچ‌پد دارای یک فرم تماس است. کسانی که به دنبال دریافت پشتیبانی شخصی هستند، می‌توانند از طریق این فرم تماس اقدام کنند.

تعداد تقریبی NFTها 10,000+
انواع NFTهای عرضه شده هنر، کلکسیون‌ها، میم‌ها (memes)، بازی‌ها، موسیقی، مسابقات NFT، عکاسی، کارت‌های تریدینگ، فیلم‌ها و موارد دیگر.
رمزارزهای پشتیبانی شده رپد توکن (wBNB)

 

4- بایننس (Binance): اپلیکیشن محبوب NFT با کارمزدهای پایین

به گفته کوین مارکت‌کپ (CoinMarketCap) نام بایننس برای اکثر افراد آشنا است، زیرا بایننس یکی از بزرگترین صرافی‌های رمزارزی جهان است. از این رو بایننس تصمیم گرفت بازار NFT خود را در ژوئن 2021 (خرداد و تیر 1400) راه‌اندازی کند، بلافاصله این بازار به یکی از پرکاربردترین پلتفرم‌ها برای سرمایه‌گذاران و سازندگان NFT تبدیل شد.

بایننس این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کند تا با کمترین کارمزد، بر روی NFT بازی‌ها و آثار هنری دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. اگر چه سرمایه‌گذاران برای استفاده از خدمات بازار NFT بایننس به یک حساب بایننس نیاز دارند، اما کارمزدها در اینجا تنها یک درصد قیمت تراکنش (به استثنای هزینه‌های گس فی) است. در ضمن بایننس برای کسانی که سرمایه محدودی دارند بسیار مناسب است، زیرا بسیاری از NFTهای این بازار زیر 10 دلار قیمت دارند.

بازار NFT بایننس مانند صرافی رمزارزی بایننس، برای تریدرهای مبتدی بسیار مناسب است. این بازار دارای یک ویژگی جذاب به نام «جعبه اسرارآمیز (Mystery Box)» است که می‌توان آن را با یک قیمت ثابت خریداری کرد؛ در این جعبه تصادفاً یک NFT قرار دارد که ممکن است معمولی یا بسیار نادر باشد.

اپلیکیشن‌های NFT

پذیرش و درج یک NFT در بازار بایننس رایگان است، در ضمن سازنده اصلی هر NFT از هر فروش در بازار ثانویه یک درصد هزینه حق امتیاز دریافت می‌کند. در اینجا کاربران می‌توانند NFTها را با استفاده از رمزارزهای بایننس کوین (BNB)، استیبل کوین BUSD و اتریوم (ETH) خریداری کنند. ضمناً از آنجایی که این بازار به صرافی بایننس متصل است، کاربران می‌توانند ارزهای رایج را در صرافی بایننس سپرده‌گذاری کنند و هر یک از این سه رمزارز پشتیبانی شده را در عرض چند دقیقه خریداری کنند.

تعداد تقریبی NFTها 10,000+
انواع NFTهای عرضه شده هنر، ورزش‌ها، سرگرمی بازی‌ها، کلکسیون‌ها، ورزش‌های الکترونیکی
رمزارزهای پشتیبانی شده بایننس کوین (BNB)، استیبل کوین BUSD و اتریوم (ETH)

 

5- کریپتو دات کام (Crypto.com): اپلیکیشن کاربرپسند NFT با پشتیبانی چند بلاکچینی (Multi-Chain)

اپلیکیشن NFT کریپتو دات کام به دلیل رویکرد کاربرپسند و کارمزدهای پایین معاملاتی، به یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های NFT در این بخش تبدیل شده است. بازار NFT کریپتو دات کام در سال 2021 راه‌اندازی شد، این بازار این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند تا در بهترین پروژه‌های NFT متاورس در کنار بازی‌ها، ورزش‌ها، هنر و مجموعه‌های موسیقی سرمایه‌گذاری کنند.

پلتفرم NFT کریپتو دات کام در حال حاضر از  زنجیره‌های کریپتو دات کام، کرونوس (Cronos)، اتریوم، پالی‌گان و سولانا پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌‎های جذاب این پلتفرم این است که کاربران در اینجا می‌توانند NFTها را با استفاده از کارت‌های اعتباری یا دبیت کارت‌ها خریداری کنند. در ضمن کریپتو دات کام از 20 ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذارانی که استفاده از این نوع دارایی‌ها را ترجیح می‌دهند، نیز پشتیبانی می‌کند.

خریداران و فروشندگان باید قبل از استفاده از امکانات  اپلکیشن NFT کریپتو دات کام در آن حساب باز کنند، اما در صورتی که کاربر بخواهد NFTهای اتریوم (ETH) را با استفاده از کیف پول کریپتو دات کام خریداری کند، می‌تواند از امکان خرید گس فی استفاده کند. به علاوه کریپتو دات کام دارای ویژگی « Drops» است؛ این قابلیت مجموعه‌های مختلفی که در آینده به این پلتفرم خواهند پیوست را معرفی کرده و سرمایه‌گذاران را در هنگام عملیاتی شدن آنها، مطلع می‌کند.

تعداد تقریبی NFTها 10,000+
انواع NFTهای عرضه شده هنر، سلبریتی‌ها، بازی، ورزش، موسیقی، تصویر نمایه (PFP)
رمزارزهای پشتیبانی شده 20+ رمزارز پشتیبانی شده به همراه پشتیبانی از ارزهای رایج

 

6- رریبل (Rarible): اپلیکیشن برتر NFT با قابلیت پشتیبانی از کارت‌های اعتباری و دبیت کارت‌ها

رریبل یکی از پیشروترین اپلیکیشن‌های NFT در جهان است که امکان خرید، فروش و ضرب NFTها را به راحتی برای کاربران فراهم می‌کند. قسمت اعظم جذابیت رریبل به دلیل ماهیت کاربرپسند آن است، در ضمن از کیف پول‌های مختلف رمزارزی مانند متامسک (MetaMask)، کیف پول کوین‌بیس (Coinbase Wallet) و کیف پول رینبو (Rainbow Wallet) نیز پشتیبانی می‌کند.

صفحه اصلی اپلیکیشن رریبل، جمعی از پرطرفدارترین مجموعه‌ها را به نمایش می‌گذارد؛ در ضمن کاربران می‌توانند کل بازار را جستجو کرده و با استفاده از فیلترها، بلاکچین‌های مدنظر خود را پیدا کنند. رریبل در زمان نگارش این مطلب از NFTهای میزبانی شده در اتریوم، سولانا، تزوس (Tezos)، Immutable X و فلو (Flow) پشتیبانی می‌کند. رریبل 2.5 درصد کارمزد تراکنش‌ها را هم از خریداران و هم از فروشندگان دریافت می‌کند، سازندگان NFTها نیز می‌توانند نهایتاً تا 10 درصد قیمت NFT، هزینه حق امتیاز تعیین کنند.

کسانی که به دنبال خرید آثار هنری دیجیتال یا پروژه‌های کاربردی NFT هستند، می‌توانند از کارت‌های اعتباری یا دبیت کارت‌ها برای پرداخت هزینه آنها استفاده کنند. در این صورت کارمزدها کمی بالاتر است و حداکثر به 4 درصد در هر تراکنش می‌رسد. در ضمن رریبل دارای قابلیتی به نام «lazy minting» است؛ در صورت استفاده از این قابلیت، تا زمانی که NFT به فروش نرود، هزینه گس فی دریافت نمی‌شود.

تعداد تقریبی NFTها 300,000+
انواع NFTهای عرضه شده هنر، بازی، متاورس
رمزارزهای پشتیبانی شده اتریوم (ETH)، پالی‌گان (MATIC)، تزوس (XTZ)، فلو (FLOW)

 

7- مجیک ایدن (Magic Eden): یکی از بهترین اپلیکیشن‌های NFT برای بلاکچین سولانا (Solana)

اپلیکیشن مجیک ایدن برای کسانی مناسب است که به دنبال بهترین اپلیکیشن‌های NFT برای دارایی‌های مبتنی بر سولانا هستند. مجیک ایدن یک بازار غیرمتمرکز است که در ابتدا فقط بر NFTهای میزبانی شده در بلاکچین سولانا تمرکز داشت، اما اخیراً از NFTهای مبتنی بر اتریوم نیز پشتیبانی می‌کند. این بازار میزبان مجموعه‌های برجسته مختلفی از جمله دی‌گادز (DeGods)، پسر جهنمی (HellBoy) و خرس‌های اکی (Okay Bears) است.

اپلیکیشن NFT مجیک ایدن به راحتی قابل پیمایش است، در ضمن دارای یک بخش کاربردی به نام (Launchpad) است که برخی از برترین پروژه‌های آتی را معرفی می‌کند. مجیک ایدن کارمزد ثابت 2 درصد را به ازای هر تراکنش دریافت می‌کند؛ به همین دلیل از این جهت یکی از بهترین‌های لیست اپلیکیشن‌های NFT است. در ضمن در اینجا سازندگان NFT می‌توانند خودشان درصد حق امتیاز را تعیین کنند و حق امتیاز بلافاصله پس از فروش NFT به آنها پرداخت می‌شود.

مجیک ایدن به کاربران خود این امکان را می‌دهد که در هنگام خرید NFT از رمزارزهای اتریوم (ETH) یا سولانا (SOL) استفاده کنند. در ضمن به دلیل همکاری با پلتفرم Moonpay در هنگام خرید از کارت‌های اعتباری و دبیت کارت‌‎ها نیز پشتیبانی می‌کند. اگر چه این کار با کارمزدهای اضافی همراه است، اما چون کاربران از قبل نیازی به خرید رمزارزها ندارند، فرآیند سرمایه‌گذاری را برای آنها آسان‌تر می‌کند.

تعداد تقریبی NFTها 100,000+
انواع NFTهای عرضه شده هنر، بازی
رمزارزهای پشتیبانی شده اتریوم (ETH)، سولانا (SOL) و ارزهای رایج از طریق کارت‌‎های اعتباری و دبیت کارت‌ها

 

8- نیفتی گیت‌وی (Nifty Gateway): یکی از بهترین اپلیکیشن‌های NFT برای مجموعه‌های انحصاری

در انتهای این لیست اپلیکیشن‌های NFT، به اپلیکیشن NFT نیفتی گیت‌وی می‌پردازیم. نیفتی گیت‌وی یکی از معروف‌ترین بازارهای NFT است که شهرت زیاد خود را مدیون ارائه مجموعه‌های برتر افراد مشهور است، زیرا نیفتی گیت‌وی مجموعه‌های خاص و منحصر به فرد را عرضه می‌کند که از جمله آنها می‌توان به NFTهای سلبریتی‌های مشهور اشاره کرد.

برخی از سلبریتی‌هایی که مجموعه‌های خود را در نیفتی گیت‌وی میزبانی کرده‌اند عبارتند از: امینم (رپر)، کالوین هریس (دی‌جی) و امیل ناوا (کارگردان موزیک ویدئو). بیشتر NFTهای عرضه شده در نیفتی گیت‌وی از طریق مزایده فروخته می‌شوند، این بدان معنی است که سرمایه‌گذاران زمان محدودی برای کسب آنها در اختیار دارند. نیفتی گیت‌وی یک کارمزد ثابت 2.5 درصدی را برای تراکنش‌ها دریافت می‌کند، در اینجا هیچ گونه هزینه گس فی در هنگام خرید یا ضرب یک NFT دریافت نمی‌شود.

اپلیکیشن‌های NFT

در ضمن نیفتی گیت‌وی از کارت‌های اعتباری و دبیت کارت‌ها نیز پشتیبانی می‌کند، به همین دلیل برای افراد مبتدی و تازه‌کار بسیار مناسب است. ضمناً این پلتفرم دارای یک کیف پول داخلی است، هر چند کاربران می‌توانند از کیف پول خارجی خود نیز استفاده کنند. نیفتی گیت‌وی تنها از NFTهای مبتنی بر اتریوم پشتیبانی می‌کند، با این وجود مجموعه گسترده‌ای از دارایی‌ها را در حوزه‌های هنر، کلکسیون‌ها و بازی‌ها پشتیبانی می‌کند.

تعداد تقریبی NFTها 12,000+
انواع NFTهای عرضه شده هنر، کلکسیون‌ها، بازی، اجتماعی، سبک
رمزارزهای پشتیبانی شده اتریوم (ETH) + ارزهای رایج (از طریق کارت‌های اعتباری و دبیت کارت‌ها)

 

با یک اپلیکیشن NFT چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

حال که بهترین اپلیکیشن‌های NFT موجود در بازار را به شما معرفی کردیم، بیایید به کاربردها و قابلیت‌های این نوع برنامه‌ها بپردازیم. چهار مورد از خدمات اصلی که این اپلیکیشن‌ها ارائه می‌دهند، عبارتند از:

خرید NFTها

طبیعتاً یکی از اصلی‌ترین خدماتی که اپلیکیشن‌های NFT ارائه می دهند، امکان خرید NFTها است. NFTها نیز مانند پروژه‌های رمزارزی بلند مدت که معمولاً ارزش آنها در طول زمان افزایش می‌یابد، نوعی از دارایی‌ها هستند که مستعد رشد می‌باشند. به همین دلیل امروزه هزاران سرمایه‌گذار از اپلیکیشن‌های NFT برای خرید این دارایی‌ها به منظور کسب سود، استفاده می‌کنند.

اکثر این اپلیکیشن‌های NFT به سرمایه‌گذاران اجازه می‌دهند که با اتصال به یک کیف پول رمزارزی خارجی، NFTهای مدنظر خود را خریداری کنند؛ این بدان معنی است که سرمایه‌گذاران باید از قبل دارای دارایی‌های رمزارزی باشند. اما برخی از اپلیکیشن‌های NFT از ارزهای رایج نیز پشتیبانی می‌کنند. در این صورت می‌توان برای خرید NFT ها از کارت‌های اعتباری و دبیت‌ کارت‌ها استفاده کرد و دیگر نیازی به رمزارزها برای تامین مالی خرید نیست.

فروش NFTها

اپلیکیشن‌های NFT برای فروش NFTها نیز بسیار مناسب هستند. در اینجا فروش NFT از دو طریق امکان‌پذیر است: فروش اولیه NFT توسط سازنده آن و فروش آن در بازار ثانویه توسط اشخاص دیگر. در ضمن سازندگان می‌توانند NFTهای خود را به گونه‌ای ساختاربندی کنند که از هر بار فروش آنها در بازار ثانویه، حق امتیاز دریافت کنند.

درصد حق امتیاز بسته به اپلیکیشن‌های NFT متفاوت است و بین 2 تا 10 درصد متغییر می‌باشد. در ضمن باید توجه داشته باشید که اکثر اپلیکیشن‌های NFT، کارمزد تراکنش را به جای خریدار از فروشنده دریافت می کنند. به عنوان مثال اگر یک اپلیکیشن 5 درصد کارمزد تراکنش داشته باشد و سازنده NFT خود را به قیمت 100 دلار به فروش برساند، باید 5 دلار از این 100دلار را به بازار بپردازد.

ضرب کردن (مینتینگ) NFTها

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم اپلیکیشن‌های NFT این است که به سازندگان اجازه می‌دهد تا NFTهای خود را ضرب کنند. ضرب کردن (مینتینگ) توسط بایننس به صورت زیر تعریف شده است: مینتینگ فرآیند تبدیل یک دارایی دیجیتال (به عنوان مثال تصاویر، فیلم‌ها و صداها) به یک دارایی رمزارزی، به واسطه توکن‌سازی آن بر روی یک بلاکچین است. سازندگان با استفاده از این رویکرد، می‌توانند از طریق پذیرش و درج NFTهای خود در بازارهای NFT درآمد کسب کنند.

یکی از قابلیت‌های مهم اپلیکشین‌های NFT این است که همه برنامه نویسی‌ها و کدنویس‌های پیچیده را مدیریت می‌کنند، به همین دلیل امکان ضرب NFT در اینجا برای همه افراد مبتدی وجود دارد. بسیاری از اپلیکیشن‌های NFT از چندین بلاکچین پشتیبانی می‌کنند، از این رو گزینه‌های مختلفی برای میزبانی NFTها پیش روی سازندگان آنها قرار دارد.

فلیپینگ NFTها

در انتها می‌توان گفت که اپلیکیشن‌های NFT برای فلیپینگ بسیار مناسب هستند. فلیپینگ نوعی روش فروش NFT است. فلیپینگ به فرآیند خرید یک ارز دیجیتال با قیمت پایین و فروش مجدد آن در یک تایم فریم کوتاه اشاره دارد.

فلیپینگ جزء استراتژی‌های سرمایه‌گذاری پرخطر محسوب می‌شود، زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که قیمت NFT خریداری شده، در بازه کوتاه افزایش یابد. با این وجود برخی از سرمایه‌گذاران با تجربه گاهی اوقات به این روش معاملاتی متوسل می‌شوند، زیرا در صورتی که این استراتژی جواب بدهد، در کوتاه مدت سود بالایی را نصیب آنها می‌کند.

بهترین اپلیکیشن‌های NFT چگونه رتبه‌بندی شده‌اند؟

اپلیکیشن‌های NFT

همان طور که در ابتدای این مطلب گفتیم، همه اپلیکیشن‌های NFT با هم برابر نیستند. در اینجا نیز مانند زمانی که سرمایه‌گذاران سعی می‌کنند بهترین مکان مناسب را برای خرید رمزارز انتخاب کنند، انتخاب بهترین اپلیکیشن‌های NFT نیز به اندازه انتخاب دارایی مناسب، اهمیت دارد.

ما نیز در اینجا به توجه به اهمیت این موضوع، چند عامل مختلف را در هنگام انتخاب بهترین اپلیکیشن‌های NFT در نظر گرفته‌ایم. این عوامل از آن جهت برای ما مهم بوده‌اند که منافع خریداران و فروشندگان را در هنگام تصمیم‌گیری تضمین می‌کنند. این عوامل مهم عبارتند از:

کارمزدها

در هنگام رتبه‌بندی بهترین اپلیکیشن‌های NFT، کارمزدها یا به عبارتی هزینه‌های اپلیکیشن، از جمله مهمترین عواملی بودند که در نظر گرفتیم. اکثر اپلیکیشن‌های NFT در هنگام فروخته شدن NFTها، کارمزد تراکنش دریافت می‌کنند. این کارمزد معمولاً از فروشنده دریافت می‌شود، اگر چه در برخی اپلیکیشن‌ها، کارمزد تراکنش از هر دو طرف معامله دریافت می‌شود.

در این اپلیکیشن‌های NFT کارمزدهای دیگری نیز دریافت می‌شود، که هزینه گس فی مهمترینِ آنها است. گس فی به کارمزدهای شبکه اشاره دارد که در زمان انجام یک تراکنش، توسط بلاکچین مربوطه دریافت می‌شود. معمولاً این کارمزدها اجتناب‌ناپذیر هستند، اما برخی از اپلیکیشن‌ها (مانند اوپن‌سی) با ارائه قابلیت « lazy minting» این نوع از کارمزدها را حذف می‌کند.

قابلیت انتخاب دارایی

بهترین اپلیکیشن‌های NFT آنهایی هستند که مجموعه‌ای از بهترین بازی‌های متاورس را در کنار آثار هنری برتر دیجیتال ارائه می‌دهند. مجموعه NFTهای ارائه شده توسط این اپلیکیشن‌ها، علاوه بر تنوع، از نظر قیمتی نیز بسیار متنوع هستند و از گران‌ترین تا ارزان‌ترین NFTها را شامل می‌شوند.

در ضمن اپلیکیشن‌های NFT که دسته‌بندی‌های مختلف را ارائه می‌دهند، نیز در نوع خود جالب توجه هستند. در این گونه اپلیکیشن‌ها دسته‌بندی‌های مختلف از آثار هنری، موسیقی و کلکسیون‌ها گرفته تا کارت‌های تریدینگ و حتی نام دامنه‌ها نیز عرضه می‌شوند.

رمزارزهای پشتیبانی‌شده

قیمت همه NFTها برحسب رمزارزها اعلام می‌شود، این بدان معنی است که سرمایه‌گذاران احتمالی باید قبل از اقدام به خرید NFTها، رمزارز داشته باشند. رمزارزهای پشتیبانی‌شده به این بستگی دارد که اپلیکیشن NFT با کدام بلاکچین در ارتباط باشد، اگر چه اتریوم (ETH) پرکاربردترین گزینه پرداخت در میان این اپلیکیشن‌ها است.

جالب اینجاست که برخی از اپلیکیشن‌های NFT، امکان خرید NFT با استفاده از کارت‌های اعتباری و دبیت کارت‌ها را فراهم کرده‌اند. در این اپلیکیشن‌ها یک پردازشگر پرداخت (به عنوان مثال Moonpay) ارزهای رایج را با رمزارزها مبادله می‌کند؛ این کار باعث می‌شود که فرآیند خرید NFTها برای کسانی که از قبل مالک رمزارزها نیستند، آسان‌تر شود.

بلاکچین‌های پشتیبانی‌شده

مورد مهم بعدی که ما در هنگام تهیه این لیست در نظر گرفتیم، بلاکچین‌هایی است که یک اپلیکیشن NFT از آنها پشتیبانی می‌کند. هر چه یک اپلیکیشن از بلاکچین‌های بیشتری پشتیبانی کند، مجموعه جامع‌تری از دارایی‌های مختلف را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد؛ قابلیت انتخاب گسترده یکی از اصلی‌ترین عواملی است که باید سرمایه‌گذاران در هنگام انتخاب یک اپلیکیشن NFT به آن توجه کنند.

اکثر اپلیکیشن‌های NFT از بلاکچین اتریوم پشتیبانی می‌کنند، زیرا اکثریت قریب به اتفاق سازندگان NFT از این شبکه استفاده می‌کنند. با این وجود در حال حاضر اکثر اپلیکیشن‌ها سعی می‌کنند از NFTهای ضرب شده بر روی زنجیره‌های سولانا، تزوس و بایننس کوین نیز پشتیبانی کنند؛ در این صورت فرصت‌های بیشتری برای سرمایه‌گذاری در اختیار کاربران آنها قرار می‌گیرد.

غیرمتمرکز یا متمرکز بودن

بسیاری از اپلیکیشن‌های NFT مانند پروژه‌های رمزارزی دائو (DAO) «غیرمتمرکز» هستند. برای خریداران و فروشندگان NFTها، این بدان معنی است که اپلیکیشن در هر زمانی بر ارز دیجیتال کنترل و نظارت ندارد. یکی از بهترین مزیت‌های این رویکرد افزایش امنیت است، زیرا در اینجا هیچ نهاد متمرکزی وجود ندارد تا در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر باشد.

از طرف دیگر، برخی از اپلیکیشن‌های NFT «متمرکز» هستند. اینها دقیقاً در نقطه مقابل اپلیکیشن‌های NFT غیرمتمرکز قرار می‌گیرند، در اینجا خود پلتفرم اختیار نظارت و کنترل بر NFT را تا زمانی که مالک NFT آن را به یک کیف پول رمزارزی خارجی انتقال دهد، دارد. اگر چه همه پلتفرم‌های متمرکز از جهاتی ممکن است آسیب‌پذیر باشند، اما استفاده از این گونه اپلیکیشن‌ها معمولاً آسان‌‎تر است؛ به همین دلیل برای افراد مبتدی مناسب هستند.

کیف پول‌های پشتیبانی‌شده

آخرین موردی که باید در اینجا به آن توجه شود، تعداد کیف پول‌های رمزارزی است که توسط هر اپلیکیشن NFT پشتیبانی می‌شود. اگر یک اپلیکیشن NFT از انواع کیف پول‌های معروف در این زمینه پشتیبانی کند، روند سرمایه‌گذاری در آن برای کاربران بسیار آسان‌تر می‌شود؛ زیرا دیگر خریداران مجبور نیستند به سراغ ارائه‌دهنده دیگری بروند و مجددا کیف پول تهیه کنند.

کیف پول‌هایی که یک اپلیکیشن NFT از آنها پشتیبانی می‌کند، مستقیماً با بلاکچین‌های پشتیبانی‌شده در آن اپلیکیشن ارتباط دارند. به عنوان مثال اگر یک اپلیکیشن NFT میزبان ارزهای دیجیتالی باشد که بر روی بلاکچین اتریوم ضرب شده‌اند، در این صورت به احتمال زیاد از کیف پول‌های رمزارزی سازگار با اتریوم مانند متامسک (MetaMask) و تراست ولت (Trust Wallet) پشتیبانی می‌کند.

نتیجه‌گیری در مورد بهترین اپلیکیشن‌های NFT

اپلیکیشن‌های NFT

قطعاً اگر این مقاله را تا انتها خوانده باشید، از این به بعد به گونه‌ای دیگر به بهترین اپلیکیشن‌های NFT موجود در بازار نگاه خواهید کرد. حال چه شما در جایگاه فروشنده باشید و چه در جایگاه خریدار، به خوبی می‌دانید که در هنگام انتخاب یک اپلیکیشن NFT باید به چه مواردی توجه کنید.

اپلیکیشن NFT اوپن‌سی در صدر لیست اپلیکیشن‌های NFT قرار گرفت، زیرا براساس حجم معاملات، بزرگترین بازار NFT در جهان است. اوپن‌سی میزبان بیش از 80 میلیون ارز دیجیتال است و از آنجایی که امکان ضرب NFT  بدون هزینه گس فی را فراهم می‌کند، یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای همه فعالان بازار است.

Tamadoge Ultra-Rare یکی از جذاب‌ترین مجموعه‌های NFT ارائه شده در اوپن‌سی در هنگام نگارش این مقاله است. تنها 100 مورد از این NFTها در اینجا عرضه شده است، زیرا شانس دارندگان آنها برای قرار گرفتن در سه رده برتر جدول امتیازات تامادوج تا 90 درصد افزایش می‌یابد که این به معنای افزایش احتمال کسب جوایز توکن TAMA توسط این افراد است.

سوالات متداول

اپلیکیشن خرید NFT چیست؟

اکثر اپلیکیشن‌های NFT مبتنی بر وب هستند، این بدان معنی است که خریداران و فروشندگان NFTها می‌توانند به راحتی از طریق مرورگرهای وب به این برنامه‌ها دسترسی پیدا کنند. همه اپلیکیشن‌های NFT معرفی شده در این مقاله مانند اوپن‌سی، اوککس، لانچ‌پد و بایننس، امکان خرید NFTها را با روشی ساده و با کارمزد معاملاتی پایین فراهم می‌کنند.

کدام اپلیکیشن برای ساخت NFTهای هنری مناسب است؟

کسانی که به دنبال ساخت NFTهای هنری هستند، بهتر است از یک اپلیکیشن NFT استفاده کنند که امکان ضرب NFTها را با کارمزد پایین یا بدون کارمزد فراهم می‌کند، در ضمن بهتر است چنین اپلیکیشنی از حق امتیاز NFT در هنگام فروش آن در بازار ثانویه پشتیبانی کند. اوپن‌سی یکی از اپلیکیشن‌های NFT است که تمام این معیارها را دارد، زیرا هم امکان ضرب NFT بدون پرداخت هزینه گس فی را فراهم می‌کند و هم به سازندگان امکان می دهد تا از فروش‌ NFTهای خود در آینده تا 10 درصد درآمد کسب کنند.

مترجم: خاطره باقری
منبع: cryptonews

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×