» ارز دیجیتال » اندونزی صرافی ملی رمزارزی خود را راه‌اندازی می‌کند

اندونزی صرافی ملی رمزارزی خود را راه‌اندازی می‌کند

14 دی 1401 7

اندونزی به عنوان بخشی از اصلاح مقررات کریپتو در سال 2023 یک صرافی ارز دیجیتال ایجاد خواهد کرد.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، اندونزی به عنوان بخشی از اصلاح مقررات کریپتو در سال 2023 یک صرافی ارز دیجیتال ایجاد خواهد کرد. این پلتفرم قرار است قبل از تغییر قدرت نظارتی از کالاها به مرجع اوراق بهادار راه اندازی شود.

در 4 ژانویه (14 دی)، رئیس آژانس تنظیم مقررات معاملات آتی کالا در اندونزی باپبتی (Bappebti)، دیدید نوردیاتموکو (Didid Noordiatmoko)، اظهار داشت که یک صرافی ارز دیجیتال باید در سال جاری راه اندازی شود. این اقدام به عنوان بخشی از اصلاحات مالی گسترده‌تر است که در دسامبر 2022 (آذر) آغاز شد.

اندونزی

تبلیغات جام جهانی قطر

مطابق با اصلاحات، در دو سال آینده، نظارت بر کریپتو از باپبتی، یک آژانس متمرکز بر کالا، توسط اداره خدمات مالی (FSA) گرفته خواهد شد.

لایحه توسعه و تقویت بخش مالی (P2SK) در 15 دسامبر (24 آذر) توسط مجلس نمایندگان اندونزی تصویب شد تا به مرجع قانونی اولیه در بخش خدمات مالی تبدیل شود. سامینتو ساستروسویتو (SumintoSastrosuwito)، رئیس بخش مالی و مدیریت ریسک وزارت دارایی ملی، در توضیح تغییر اختیارات از باپبتی به FSA، که توسط این لایحه تثبیت شده است، ادعا کرد:

«در واقع، دارایی‌های کریپتو به ابزارهای سرمایه‌گذاری و مالی تبدیل شده‌اند، بنابراین باید بر مبنایی برابر با سایر ابزارهای مالی و سرمایه‌گذاری تنظیم و قانونگذاری شوند.»

اندونزی از سال 2017 (1396) یک ممنوعیت کلی برای پرداخت‌های رمزارزی اعمال کرد، در حالی که تجارت و معامله دارایی‌های دیجیتال تا حد زیادی در این کشور قانونی باقی مانده است. در اولین روزهای ژانویه (دی)، نوردیاتموکو (Noordiatmoko) فاش کرد که ارزش تراکنش‌های رمزارزی در این کشور در سال 2022 به نصف کاهش یافت(از 859.4 تریلیون روپیه اندونزی (55 میلیون دلار) به 296.66 تریلیون (19 میلیون دلار)).

در ماه دسامبر (آذر)، رئیس بانک اندونزی، پری وارجیو (Perry Warjiyo)، انتشار طرح مفهومی روپیه دیجیتال – ارزی معادل فیات این کشور – را اعلام کرد که برای عموم در دسترس خواهد بود.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×