» ارز دیجیتال » انتظارات فعالان بازار از نشست دسامبر فدرال رزرو
فدرال رزرو

انتظارات فعالان بازار از نشست دسامبر فدرال رزرو

17 آذر 1401 5

تصمیم درباره نرخ سود و اطلاعیه متعاقب آن در جلسه فدرال رزرو احتمالاً حاوی شگفتی های بزرگی نباشد، اما "پیش‌بینی های اقتصادی" نیز در آن جلسه منتشر خواهد شد که اهمیت فراوانی برای معامله‌گران دارد

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، بازارها انتظار دارند که فدرال رزرو آمریکا در نشست بعدی خود در روز چهارشنبه، 14 دسامبر، نرخ بهره را 0.5 درصد افزایش دهد. این یک گام پایین تر از افزایش های 0.75 درصدی در 4، 5 جلسه گذشته بود. فدرال رزرو همیشه بر تعهد خود برای مبارزه با تورم تأکید می کند، اما اکنون تارگت نرخ سود به عددی که مقامات می خواهند برسد، نزدیک تر شده است.

نرخ بهره

افزایش 0.5 درصدی با سخنرانی های اخیر مقامات فدرال رزرو، از جمله حضور اخیر جروم پاول در موسسه بروکینگز، مطابقت دارد. در حال حاضر بازارها کمی احتمال می دهند که فدرال رزرو تصمیم به افزایش 0.75 درصدی بگیرد. این امر  کمی غیر محتمل است چون فدرال رزرو قبلاً گفته بود که با نزدیک شدن به تارگت نرخ بهره، به منظور راهی برای مدیریت کردن خطاهای احتمالی در اجرای سیاست انقباض پولی بانک مرکزی آمریکا، افزایش های کمتری خواهد داشت.

 تصمیم فوریه 2023

سوال واقعی برای بازارها این است که فدرال رزرو در تصمیم بعدی خود در فوریه 2023 چه خواهد کرد. در اینجا به نظر می رسد بازار شانس تقریباً برابری برای هر دو حالت افزایش 0.5 درصدی و 0.25 درصدی می بیند. جزئیات اعلامیه دسامبر احتمالاً به روشن شدن این مسئله کمک خواهد کرد.

تبلیغات جام جهانی قطر

آیا نرخ بهره در سال 2023 از 5 درصد فراتر می رود؟

تصمیم درباره نرخ سود و اطلاعیه متعاقب آن احتمالاً حاوی شگفتی های بزرگی نباشد، اما “پیش‌بینی های اقتصادی” نیز در آن جلسه منتشر خواهد شد (فایل متنی حاوی آمار پیش بینی شده برای داده های کلان اقتصادی که در صفحه تقویم جلسات فدرال رزرو در اختیار مخاطبان قرار گرفته است). در این فایل، سیاست‌گذاران فدرال رزرو، فرضیات خود را برای نرخ های بهره، بیکاری، تورم و رشد اقتصادی شرح می دهند.

این “پیش‌بینی‌های اقتصادی” آخرین بار در سپتامبر منتشر شد و در آن مدرک با توجه به داده های اقتصادی آن زمان پیش بینی شده بود که در سال 2023 نرخ بهره زیر 5 درصد باقی بماند. حال که به گزارش بعدی نزدیک می شویم، جالب است ببینیم که با توجه به داده های جدید اقتصادی مانند نرخ‌های تورم مصرف کننده یا تولید کننده، آیا این عدد هنوز پابرجاست یا اینکه اکنون اعضا کمیته فدرال رزرو نرخ تارگت را کمی بیشتر از 5 درصد می بینند.

همچنین، برخی از اعضاء کمیته در پیش بینی های خود به وقوع رکود اقتصادی در سال 2023 اشاره کرده بودند، و ما در این بخش نیز شاهد به‌روزرسانی نظر قبلی اعضاء خواهیم بود. جروم پاول، رئیس فدرال رزرو نیز ممکن است در کنفرانس مطبوعاتی پس از اعلام نرخ بهره درباره این موضوع صحبت کند.

داده های آتی تورم

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) مربوط به ماه دسامبر یک روز قبل از اعلام نرخ بهره توسط فدرال رزرو منتشر خواهد شد. این گزارش بر تصمیم فدرال رزرو تاثیر زیادی خواهد داشت.

در حال حاضر، فدرال رزرو اشاره کرده است که اعداد رضایت‌بخش تورم که در ماه نوامبر منتشر شده بود، ممکن است فقط برای یکبار رخ داده باشد. داده های تورم باید بطور پیوسته و ماه به ماه کاهشی باشد، و به طور بالقوه کارهای بسیار زیادی برای بازگرداندن تورم به نرخ هدف 2 درصد باقیمانده است.

ارقام تورمی که در ماه جاری (ماه دسامبر) منتشر خواهد شد، به آگاهی از روند و جهت کلی تورم در آمریکا کمک شایانی می کند. اگر گزارش بعدی تورم نیز دلگرم‌کننده باشد، ممکن است فدرال رزرو در سال 2023 نرخ‌های خود را تا 5 درصد افزایش ندهد، اما اگر اعداد منتشر شده در نوامبر -که مربوط به تورم ماه اکتبر بود- فقط یک کاهش موقت باشد، ممکن است فدرال رزرو در اوایل سال 2023 با سرعت بیشتری حرکت کند.

چقدر بالا برای چه مدت؟

فدرال رزرو قبلاً به این مسئله اشاره کرده است که وقتی نرخ بهره به سطح هدف خود برسد، آن را برای مدتی در آنجا نگه خواهد داشت. با نزدیک شدن به سال 2023، بازار به دنبال سرنخ هایی خواهد بود که فدرال رزرو برای طول مدت پیک نرخ بهره چه برنامه هایی در ذهن دارد. بازارها در حال حاضر انتظار دارند که نرخ بهره فدرال رزرو برای اغلب ماه‌های سال 2023 در حدود 5 درصد باقی بماند.

فدرال رزرو تاکنون توانسته است نرخ بهره را به سرعت و شدت افزایش دهد، زیرا بازارِ کار ایالات متحده همچنان قوی است. باید دید که آیا چشم انداز رکود اقتصادی ایالات متحده در سال 2023 فدرال رزرو را تشویق می کند تا رویکرد خود در مورد نرخ بهره را نرم کند یا خیر. در حال حاضر، این یک بحث دانشگاهی است، زیرا داده های اقتصادی اخیر نشان داده است که وضعیت رکود قریب‌الوقوع نیست.

فدرال رزرو موضع کوتاه مدت خود را کاملاً واضح اعلام کرده است و تصمیم ماه دسامبر احتمالاً نباید غافلگیر کننده باشد. اطلاعات آتی در مورد بیکاری و تورم احتمالاً فقط به اندازه اظهارات فدرال رزرو در تعیین مسیر نرخ بهره در سال 2023 اطلاعات دراختیار ما بگذارند. ارقام بالای تورم و بازار کار قوی ممکن است فدرال رزرو را تشویق کند تا در سال 2023 نرخ ها را برای مدت طولانی تری کمی بیشتر افزایش دهد. برعکس، کاهش تورم و افزایش بیکاری ممکن است باعث شود که فدرال رزرو با ورود به سال 2023 رویکرد نرم‌تری نسبت به نرخ بهره اتخاذ کند. با این حال، جلسه دسامبر باید روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو را در انتهای سال 2022 با همان عدد گفته شده قبلی ادامه دهد.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: سید امیر موسوی بهبهانی

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Forbes

به این نوشته امتیاز بدهید!

امتیاز 4.33

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×