» آرشیو اخبار » انتشار نسخه جدید گوگل کروم با قابلیت جدید

انتشار نسخه جدید گوگل کروم با قابلیت جدید

21 آذر 1401 8

مرورگر محبوب و پر طرفدار گوگل کروم به تازگی از نسخه به روز رسانی شده جدید خود برای هر سه سیستم عامل اندروید، مک و ویندوز ۱۱ خبر داده که از قابلیت پشتیبانی از کلید عبور (Passkey) برخوردار است.

به گزارش گذارنیوز؛ مرورگر محبوب و پر طرفدار گوگل کروم به تازگی از نسخه به روز رسانی شده جدید خود برای هر سه سیستم عامل اندروید، مک و ویندوز ۱۱ خبر داده که از قابلیت پشتیبانی از کلید عبور (Passkey) برخوردار است.

البته پشتیبانی از این قابلیت از ماه اکتبر و از نسخه ۱۰۸ به این سو در مرورگر کروم قعال شده و چندان هم قابلیت جدید نیست. اما گوگل ظاهرا استفاده از این قابلیت را در دستور کار خود قرار داده و به یکی از ویزگی های دائمی کروم تبدیل کرده است.

امکانات گوگل کروم — راهنمایی از صفر تا صد – فرادرس - مجله‌

تبلیغات جام جهانی قطر

بهتر است بدانیم قابلیت کلید عبور در حقیقت به جای قابلیت های قدیمی مانند رمز عبور و یا احراز هویت دو فاکتوری به کروم اضافه شده که با استفاده از آن، کاربران می توانند با باز نمودن قفل گوشی، به صورت همزمان تمامی پسوردهای ذخیره شده در وب سایت های مورد رجوع خود را فعال نموده و دیگر نیازی به وارد کردن هر باره نام کاربری و پسورد برای سایت های مختلف وجود ندارد. گوگل همچنین مدعی شده که استفاده از این قابلیت بسیار امن تر از روش های سنتی پیشین مانند استفاده از پسورد است.

۱۱ قابلیت مرورگر کروم که آرزو می‌کردید کاش زودتر می‌دانستید - الو رایانه

همانطور که گفته شد، تمامی نسخه های گوگل کروم به این قابلیت مجهز شده اند که می توان آن را با برنامه مدیریت پسورد گوگل (Google Password Manager) در سیستم عامل اندروید و همچنین iCloud Keychain برای سیستم عامل مک نیز همگام نمود.

منبع: گوگل کروم

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×