» آرشیو اخبار » اقدام مثبت بانک مرکزی برای توسعه ابزار‌های مالی
اقدام مثبت بانک مرکزی برای توسعه ابزار‌های مالی

اقدام مثبت بانک مرکزی برای توسعه ابزار‌های مالی

2 آذر 1401 4

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس معتقد است که عرضه اوراق سکه بانک مرکزی در بورس بر ثبات بازار حقیقی می‌افزاید.

به گزارش گذارنیوز, «مهدی طغیانی» درباره اثرات و مزایای عرضه اوراق گواهی سکه بانک مرکزی در بورس گفت: توسعه بازار‌های مالی کشور بر پایه دارایی‌های حقیقی بسیار مثبت است. این اتفاق درهمه جای دنیا روی داده و کشور ما هم در صورتیکه به این سمت گام بردارد، با اعتماد مردم همراه خواهد شد.

سخنگو کمیسیون اقتصادی درباره جلب اعتماد مردم در این رابطه گفت: خرید سکه به همراه خود مشکلاتی مانند سرقت دارد، بنابراین افرادی که قصد خرید دارند، چنانچه اطمینان حاصل کنند با اوراق می‌توانند بدون نگرانی از سرقت و دیگر نگرانی‌ها خرید خود را انجام دهند قطعا از آن استقبال خواهند کرد.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی در ادامه یادآور شد: به طور کلی ریسک‌هایی که ممکن است در اثر نگهداشتن کالا وجود داشته باشد، با تهیه اوراق از بین می‌رود.

تبلیغات جام جهانی قطر

نماینده مردم اصفهان و ورزنه در این رابطه اظهار داشت: اوراق سکه این اطمینان را برای خریداران به وجود می‌آورد که هر زمان مایل باشند کالا مورد خریداری شده خود را به فروش برسانند، این امکان با شرایط بهتری فراهم می‌شود و این توانایی به وجود خواهد آمد که با همان نرخ یا حتی تسهیل‌های بهتر در توسعه بازار مالی به بازار حقیقی کمک شود.

طغیانی دراین خصوص اضافه کرد: اوراق گواهی سکه بانک مرکزی در کنار تمام این مسائل هزینه خرید و فروش را هم کاهش می‌دهد و هزینه نگهداری را نیز از بین می‌برد. خدشه‌هایی که ممکن است بر عیار سکه به دلیل شرایط نگهداری وارد آید را دیگر شاهد نخواهیم بود.

وی در ادامه یادآور شد: موارد اشاره شده درباره عرضه اوراق گواهی سکه بانک مرکزی در بورس به این معنا است که بر ثبات بازار حقیقی از این طریق افزوده می‌شود. برهمین اساس اقدام بسیار مثبتی است و باید این نوع کار‌ها در توسعه بازار مالی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×