» آرشیو اخبار » اقدامات روسیه جهت خارج کردن ایرباس و بوئینگ
ایرباس

اقدامات روسیه جهت خارج کردن ایرباس و بوئینگ

6 مهر 1401 6

شرکت مهندسی دولتی روستک روسیه اعلام کرد که این کشور می‌خواهد طی چند سال آینده هواپیماهای بوئینگ و ایرباس را به طور کامل از ناوگان خود کنار بگذارد

به گزارش گذارنیوز؛ شرکت مهندسی دولتی روستک روسیه اعلام کرد که این کشور تصمیم دارد تا به طور کامل، وابستگی خود به غرب در صنعت هوانوردی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از بین ببرد.

این شرکت گفته است که با استفاده از قطعات تولید داخل در این کشور تا سال 2030، هزار فروند هواپیما تولید خواهد کرد و به وابستگی خود به بوئینگ و ایرباس خاتمه می‌دهد.

این موضع‌گیری روستک، که یک شرکت بسیار بزرگ است و از سوی یکی از افراد نزدیک به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اداره می‌شود، یکی از قوی‌ترین نشانه‌های این مسئله است که روسیه به این نتیجه رسیده که تقابل با غرب یک مسئله همیشگی خواهد بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

در حال حاضر 95 درصد از ناوگان هواپیماهای مسافربری در روسیه،‌ بوئینگ و ایرباس هستند اما تحریم‌های اعمال شده به روس‌ها نشان داده است که دیگر امکان تامین قطعات یدکی برای این هواپیماها وجود ندارد و هیچ چشم‌اندازی هم برای حل این مشکل به چشم نمی‌خورد.

رویترز در ماه آگوست گزارش کرده بود که شرکت‌های هواپیماهایی روسیه از جمله ایرفلوت، از آنجا که امکان تامین قطعات یدکی ندارند، در حال زمین‌گیر کردن برخی هواپیماها و استفاده از قطعات آنها برای فعال نگه داشتن دیگر ناوگان خود هستند.

سرگئی چمزوف، مدیرعامل روستک، اما به شرایط پیش‌آمده به عنوان یک فرصت برای ایجاد یک صنعت هواپیماسازی خوداتکا و قوی نگاه می‌کند.

شرکت روستک، درباره برنامه‌ها و اوضاع صنعت هوانوردی روسیه اعلام کرده که هواپیماهای خارجی از ناوگان حمل و نقل روسیه کنار گذاشته خواهند شد.

در این بیانیه آمده است که ما معتقدیم که اوضاع قابل بازگشت نیست و دیگر شاهد تحویل هواپیماهای بوئینگ و ایرباس به روسیه نخواهیم بود.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×