» ارز دیجیتال » درخواست قانون‌گذاران ایالات متحده در خصوص افشای روابط سیلورگیت و FTX
FTX

درخواست قانون‌گذاران ایالات متحده در خصوص افشای روابط سیلورگیت و FTX

15 آذر 1401 1

سه عضو سنای ایالات متحده نامه‌ای به بانک سیلورگیت (Silvergate) ارسال کرده‌اند و در آن اطلاعاتی در مورد هرگونه رابطه با FTX و نهادهای تجاری تحت مدیریت سابق سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried)، درخواست کرده‌اند.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، سه عضو سنای ایالات متحده نامه‌ای به بانک سیلورگیت (Silvergate) ارسال کرده‌اند و در آن اطلاعاتی در مورد هرگونه رابطه با FTX و نهادهای تجاری تحت مدیریت سابق سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried)، درخواست کرده‌اند.

بر اساس گزارش 6 دسامبر (15 آذر) از NBC News، سناتور الیزابت وارن (Elizabeth Warren)، جان کندی (John Kennedy) و راجر مارشال (Roger Marshall) نامه‌ای به آلن لین (Alan Lane)، مدیرعامل سیلورگیت ارسال کردند. طبق گزارش‌ها، قانون‌گذاران از بانک خواسته‌اند تا در پاسخ به «اظهارات جدید و نگران‌کننده» در مورد شیوه‌های تجاری جزئیاتی در مورد رابطه خود با نهادهای FTX ارائه دهد.

طبق گزارش‌ها، قانون‌گذاران گفتند: «مشارکت بانک شما در انتقال وجوه مشتریان FTX به آلامدا (Alameda) نشان می‌دهد که به نظر می‌رسد یک شکست در مسئولیت بانک شما در نظارت و گزارش فعالیت‌های مالیِ مشکوکِ انجام شده توسط مشتریانش باشد».
همچنین آن‌ها بیان نمودند: “ما در مورد نقش سیلورگیت در این فعالیت‌ها نگران هستیم، زیرا گزارش‌ها حاکی از آن است که سیلورگیت انتقال وجوه مشتریان FTX به آلامدا را تسهیل کرده است.”

تبلیغات جام جهانی قطر

FTX
این نامه تا 19 دسامبر (28 آذر) به سیلورگیت برای ارسال پاسخ فرصت داد. طبق گزارش‌ها، وارن گفته است که سیلورگیت می‌تواند «در مرکز انتقال نادرست میلیاردها وجوه مشتریان FTX قرار گیرد» و خواستار پاسخ‌گویی برای مسئولین آن است. این بازتاب درخواست سناتور از وزارت دادگستری در ماه نوامبر (آبان) برای محاکمه احتمالی افرادی بود که در ورشکستگی FTX دست داشتند.

لین در 5 دسامبر (14 آذر) نامه‌ای عمومی منتشر کرد که در آن از “فروشندگان و سایر فرصت طلبان که تلاش می‌کنند از عدم اطمینان بازار سرمایه گذاری کنند” با گمانه زنی و اطلاعات نادرست انتقاد کرد. مدیر عامل گفت که سیلورگیت به عنوان بخشی از فرآیند اجرایی و فراتر از آن، “سنجش قابل توجهی را در مورد FTX و نهادهای مرتبط با آن از جمله آلامدا” انجام داده است. به گزارش NBC News، لین گفت این بانک قربانی سوء استفاده آشکار FTX و آلامدا بوده است.

اعضای کنگره جلسات تحقیقاتی را برای بررسی سقوط بنکمن فرید و اینکه در صورت وجود راه حل‌های قانونی یا نظارتی ممکن است برای جلوگیری از وقوع مورد مشابه در آینده در دسترس باشد، برنامه ریزی کرده‌اند. رهبری کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان از بنکمن فرید خواسته است تا در جلسه استماع 13 دسامبر (22 آذر) از راه دور یا حضوری شهادت دهد، اما مدیر عامل FTX پیشنهاد کرد که تا پایان بررسی صبر کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×