» ارز دیجیتال » افزایش 43 درصدی لایت کوین؛ رالی قبل از هاوینگ
توئیت

افزایش 43 درصدی لایت کوین؛ رالی قبل از هاوینگ

2 آذر 1401 3

«لایت کوین» با افزایش 43 درصدی به بالاترین سطح 6 ماهه رسید. این رمزارز در میان آشفتگی های ناشی از فروپاشی صرافی FTX، عملکرد خوبی را از خود نشان داده است.

به گزارش واحد ترجمه گذارنیوز، «لایت کوین» (LTC) با افزایش 43 درصدی به بالاترین سطح 6 ماهه رسید. این رمزارز در میان آشفتگی های ناشی از فروپاشی صرافی FTX که اکثر جامعه کریپتو را با خود درگیر کرده، عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. بهبود عملکرد این رمزارز احتمالا از یک تغییر مثبت غیرمنتظره در نحوه عرضه آن ناشی می شود.

داده‌های وبسایت کوین دسک نشان می‌ دهد که لایت کوین در این ماه بیش از 43 درصد رشد کرده و از 55 دلار به 79 دلار افزایش یافته است. همچنین طبق داده های موجود، این رمزارز فقط در 24 ساعت گذشته (تا ساعت 14:09 دقیقه به وقت ایران) 27.18 درصد افزایش یافته  است و در زمان یاد شده با قیمت 79.02 دلار معامله می شود. این در حالی است که رهبران بازار کریپتو یعنی بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) در این ماه به ترتیب 19 و 26 درصد کاهش داشته اند.

چرخش صعودی لایت کوین هشت ماه قبل از «هاوینگ» یا نصف شدن پاداش استخراج لایت‌ کوین رخ می ‌دهد؛ اقدامی برنامه ‌ریزی ‌شده‌ که لایت کوین پرداختی به استخراج‌ کنندگان برای ثبت تراکنش‌ ها در بلاکچین لایت‌ کوین را از 12.5 لایت کوین به 6.25 لایت کوین در هر بلاک کاهش می‌ دهد.

تبلیغات جام جهانی قطر

برای معامله گران بومی، صعود کنونی لایت کوین احتمالا یادآور تغییر روند نزولی به صعودی در دوره های گذشته خواهد بود. رشدی که در ماه های منتهی به نصف شدن های قبلی در تاریخ های 26 آگوست 2015 و 5 آگوست 2019 مشاهده شد. در این دوره ها نیز لایت کوین روند صعودی را آغاز کرد و از روندهای نزولی طولانی مدت خود خارج شد؛ موضوعی که بیت کوین را در آستانه هاوینگ 2015 و 2019 رشد داد. معامله گران در بازارهای رمزارز و سنتی، معمولا تمایل دارند که آینده نگری داشته باشند و طبق پیش بینی ها، در دوره های صعودی یا نزولی سرمایه گذاری کنند.

نمودار لایت کوین

با وجود اینکه لایت کوین به بالاترین حد خود از ماه می رسیده است، اما هنوز موفق نشده از خط روند نشانگر بازار نزولی که در آوریل 2021 آغاز شد، عبور کند.

نمودار دوم

 

البته این تنها دلیل رشد ارزش لایت کوین نیست و برخی دیگر از تحلیلگران عوامل دیگری را در این روند دخیل می دانند. داده‌های پلتفرم تحلیلی سانتیمنت (Santiment) درباره عامل احتمالی افزایش حدود 28 درصدی لایت کوین در 24 ساعت گذشته نشان می‌ دهد که چنین افزایشی در قیمت این رمزارز، آخرین بار در ماه می دیده شده بود. در ۱۴ روز گذشته، چند کیف ‌پول‌ بزرگ مقدار زیادی لایت‌ کوین به ارزش ۴۲.۴ میلیون دلار خریداری کرده ‌اند. کیف پول های یاد شده حاوی 1000 تا 100 هزار لایت کوین هستند. این برای اولین بار از ماه می است که قیمت لایت کوین به طرز شگفت انگیزی از سطح 80 دلار  گذشت. البته در حال حاضر قیمت این کوین مجددا کاهش یافته و در حدود 78.92 دلار (در ساعت 15:17 دقیقه به وقت ایران) معامله می شود.

در آغاز سال جاری که برای رمزارزها سال پر رونقی بود، لایت کوین با رسیدن به سطح 150 دلار به رشد خود ادامه داده و به تدریج در حال اثبات خود به بازار بود، اما با سقوط بازار همه این دستاوردها از دست رفت و از آن زمان تاکنون حدود 50 درصد از ارزش خود را از دست داده است.

 

یکی دیگر از دلایل رشد لایت کوین را می توان ناشی از پذیرش این رمزارز در «مانی گرام» در اوایل نوامبر دانست. شایان ذکر است که مانی گرام یک شرکت انتقال وجه آمریکایی است. سانتیمنت همچنین توییت کرد که لایت کوین یک روند خوب را طی می کند. این دو موضوع باعث شد که این رمزارز نزدیک به 8 درصد جهش کرده و از بقیه بازار کریپتو جدا شود. به گفته کارشناسان این شرکت، پس از اعلام این اخبار، کیف پول هایی که بیش از 1000 لایت کوین دارند، افزایش یافت و به این ترتیب لایت کوین نیز افزایش قیمت را شاهد بود.

همانطور که اشاره شد، «مانی گرام» شریک سابق ریپل، با راه ‌اندازی سرویسی که مشتریان را قادر می‌ سازد لایت‌ کوین، بیت‌ کوین و اتریوم را نگهداری، معامله و انتقال دهند، به لایت ‌کوین رونق بخشید.

 

سلب مسئولیت: تلاش گذارنیوز مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم- تحلیلگر: سیده مریم سیدان

ویراستار: تارا هدایتی

منابع: coindesk و u.today

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×