» آرشیو اخبار » افزایش مجدد تورم مواد غذایی در انگلیس با رشد زیاد قیمت شیر و شکر
افزایش مجدد تورم مواد غذایی در انگلیس با رشد زیاد قیمت شیر و شکر

افزایش مجدد تورم مواد غذایی در انگلیس با رشد زیاد قیمت شیر و شکر

12 آبان 1401 4

تورم مواد غذایی در انگلیس در ماه اکتبر به حدود 12 درصد رسید زیرا مواد اولیه‌ای نظیر چای، شیر و شکر در این کشور گران تر شده‌ است و تورم مواد غذایی تازه به بالاترین رقم در 17 سال گذشته رسیده است.

به گزارش گذارنیوز، بر اساس جدیدترین آمار کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا، تورم مواد غذایی در انگلیس در ماه اکتبر به رکورد 11.6 درصد رسید زیرا مواد اولیه‌ای نظیر چای، شیر و شکر، گران‌تر شده است.

آمار کنسرسیوم خرده فروشی بریتانیا نشان داد، رشد قیمت مواد غذایی بسیار بالاتر 10.6 درصد ماه سپتامبر(ماه پیش از اکتبر) و 9.7 درصد متوسط قیمت در سه ماه گذشته است.

قیمت مواد غذایی تازه در مغازه‌ای انگلیس در ماه در مقایسه با سال گذشته 13.3 درصد افزایش یافته است و از 12.1 درصد افزایش ماه سپتامبر که خود رقمی بی سابقه بود، بالاتر است. این رقم بیشترین رقم افزایش سالانه از سال 2005 به شمار می‌رود.

تبلیغات جام جهانی قطر

هلن دیکینسون، مدیر ارشد اجرایی این موسسه گفت: «قیمت‌‌ها به علت فشارهای قابل ‌توجهی که خرده ‌فروشان در اثر هزینه‌ های ناشی از افزایش قیمت کالاها و انرژی و کمبود نیروی کار با آن مواجه بودند، افزایش یافته است.»

وی افزود، برای خرده فروشان دشوار است که قیمت‌ها را دوباره در آستانه کریسمس افزایش ندهند.

بر اساس این گزارش، مواد ضروری، نظیر چای کیسه‌ای، شیر و شکر با بیشترین افزایش قیمت مواجه بودند. تورم غیرموادغذایی در سوپرمارکت‌ها در ماه اکتبر 4.1 درصد رشد داشته که از 3.3 درصد در ماه گذشته بیشتر است.

روی هم رفته، قیمت در فروشگاه‌ها در حال حاضر، 6.6 درصد بیشتر از مدت مشابه سال گذشته است.

چندی پیش، نتیج یک نظرسنجی نشان داد، انگلیسی‌ها در مدت اخیر که کشورشان با بالاترین نرخ تورم در دهه‌ های اخیر روبرو بوده و به دلیل قیمت‌ های بالا با بحران معیشتی مواجه هستند، برخی از آنها وعده‌ های غذایی روزانه خود را حذف کنند

این نظرسنجی از سه هزار نفر گرفته شده و نشان داد، نیمی از خانواده‌‌های انگلیسی تعداد وعده‌ های غذایی روزانه را کاهش می ‌دهند، در حالی که درصد مشابهی تأیید می ‌کنند که در خوردن غذاهای سالم در مقایسه با قبل از بحران با مشکل مواجه هستند و به منظور کاهش مصرف گاز یا برق، وعده ‌های غذایی آماده را انتخاب می‌کنند.

دفتر آمار ملی انگلیس اخیرا نیز گزارش داد، تقریبا نیمی ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز مردم این کشور د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر پرداخت قبوض برق و گاز خود با مشکل جدی مواجه هستند.

این موسسه گزارش داده که 45 درصد ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز افرادی که د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر یک نظرسنجی شرکت کرده ‌اند، اعلام کرده اند ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ز نظر مالی پرداخت این قبوض برایشان بسیار سخت یا تا حدودی سخت است.

30 درصد افرادی که اجاره‌نشین هستند یا قسط وام مسکن پرداخت می ‌کنند اعلام کرده‌اند که د‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر پرداخت قبوض خود با مشکل مالی مواجه هستند.

ماه گذشته بود که رویترز گزارش داد، در حال حاضر انگلیس، بیشترین نرخ افزایش قیمت مواد غذایی در 42 سال گذشته را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تجربه می‌ کند و همین امر موجب شد تا طی ماه گذشته تورم این کشور دو رقمی شود.

تورم انگلیس اخیرا به بالاترین میزان در 40 سال گذشته رسیده و این مسئله شرایط را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای خانوارهای انگلیسی که درگیر بحران افزایش هزینه‌ های زندگی هستند سخت تر کرده است.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×