» آرشیو اخبار » افزایش قیمت سهام آسیا_اقیانوسه در معاملات امروز

افزایش قیمت سهام آسیا_اقیانوسه در معاملات امروز

4 شهریور 1401 6

به گزارش واحد ترجمهگذار‌نیوز؛در حالی که معامله گران و سرمایه گذاران مشتاقانه منتظر سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو بودند که می تواند سرنخ هایی را در مورد مسیر افزایش نرخ بهره بانک مرکزی ایالات متحده ارائه دهد و دلار نیز اندکی تقویت شد، سهام آسیایی نیز به آرامی در روز جمعه افزایش یافت
این خوش بینی ها احتمالاً به معاملات اروپا نیز کشیده می شود. معاملات آتی یورو Stoxx 50 در سراسر منطقه 0.4٪، آتی DAX آلمان 0.41٪ افزایش یافتند.
گسترده ترین شاخص سهام آسیا-اقیانوسیه ام اس سی آی در خارج از ژاپن (.MIAPJ0000PUS) در روز 0.5 درصد افزایش یافت. سهام استرالیا با منابع سنگین (.AXJO) 0.9% افزایش یافت در حالی که Nikkei ژاپن 0.6% رشد کرد.
افزایش سهام فناوری چینی فهرست شده در هنگ کنگ (.HSTECH) که به دلیل امید به توافق حسابرسی بین ایالات متحده و چین تقویت شده بود، به پایان رسید، اما 0.4٪ افزایش یافت، در حالی که سهام چین (.CSI300)، تحت کنترل داخلی بود. نگرانی های اقتصادی و افزایش نرخ بهره فدرال رزرو، متزلزل شد.
روزنامه وال استریت ژورنال روز پنجشنبه گزارش داد که واشنگتن و پکن در حال نزدیک شدن به توافقی هستند که به تنظیم کنندگان حسابداری آمریکایی اجازه می دهد تا به هنگ کنگ سفر کنند تا سوابق حسابرسی شرکت های چینی موجود در فهرست ایالات متحده را بررسی کنند.
یک شبه در وال استریت، سهام افزایش یافت در حالی که بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده کاهش یافت، زیرا سرمایه‌گذاران نظرات مقامات فدرال رزرو را هضم کردند که همچنان به این نکته توجه می‌کردند که نرخ‌ها را بالا می‌برند و آن‌ها را تا زمانی که تورم از اقتصاد تحت فشار قرار نگیرد، حفظ می‌کنند.
رابرت کارنل، رئیس منطقه ای تحقیقات آسیا-اقیانوسیه در ING، گفت: بنابراین شرط منصفانه ای است که سخنرانی پاول امروز نیز به همین شکل باشد. اگر چنین باشد، محتمل‌ترین واکنش بازار افزایش بازدهی در جلو و پشت منحنی بازده، فروش سهام و قدرت دلار خواهد بود زیرا به نظر می‌رسد بازارها خود را برای مجموعه‌ای از نظرات حمایت‌کننده‌تر قرار داده‌اند. ”
سرمایه‌گذاران انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو می‌تواند با سرعت کمتری برای افزایش نرخ بهره برود را خنثی کرده‌اند، زیرا تورم ایالات متحده در سطح سالانه 8.5 درصد باقی می‌ماند که بسیار بالاتر از هدف 2 درصدی فدرال رزرو است. اما سخنرانی پاول در روز جمعه (1400 به وقت گرینویچ) برای هرگونه نشانه ای مبنی بر اینکه رکود اقتصادی ممکن است استراتژی فدرال رزرو را تغییر دهد مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
معاملات آتی نرخ بهره اکنون حاکی از احتمال 60 درصد افزایش 75 واحد پایه (bps) فدرال رزرو در شهریور است. آلن راسکین، استراتژیست کلان در دویچه بانک، گفت: “تجربه جکسون هول 2021، رئیس فدرال رزرو را در انجام یک خطا دو بار محتاط خواهد کرد. این خود مخالف پیام های اوست که خیلی به جلو نگاه می کند، یا اینکه در سمت نادرست اشتباه می کند.”
با این حال، بازارها تا حد زیادی این موضوع را مورد توجه قرار داده اند، که خطر افزایش کوتاه و کوتاه مدت «شایعه را بخر، واقعیت را بفروش»، افزایش قیمت اوراق قرضه فنی، فروش دلار آمریکا و تجارت سهام را به همراه دارد.
در بازارهای ارز، دلار در برابر سبدی از ارزهای اصلی با اندکی 0.1 درصد افزایش یافت. استرالیایی که در معرض کالا قرار گرفته است در برابر دلار آمریکا 0.4 درصد کاهش یافت در حالی که دلار نیوزیلند 0.5 درصد کاهش یافت، برخی از رشدهای قوی در روز گذشته را کنار گذاشت. بازدهی خزانه داری آمریکا در روز جمعه ثابت ماند. بازدهی اوراق بهادار 10 ساله در 3.3763% بود، 11 واحد پایه برای هفته افزایش یافت، در حالی که بازده دو ساله 3.3763% نیز 11 واحد در ثانیه افزایش یافت.
قیمت نفت در روز جمعه پس از کاهش حدود 2 دلاری در هر بشکه در جلسه قبل به دلیل بازگشت احتمالی صادرات نفت تحریم شده ایران و نگرانی در مورد تأثیر افزایش نرخ بهره آمریکا بر تقاضای سوخت، بهبود یافت.
نفت خام برنت با 0.6 درصد افزایش به 99.98 دلار در هر بشکه و نفت خام آمریکا با 0.7 درصد افزایش به 93.15 دلار در هر بشکه رسید. طلا کمی پایین تر بود. هر اونس طلا به قیمت 1755.64 دلار معامله شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×