» آرشیو اخبار » افزایش قیمت تخم مرغ با بیشتر شدن تقاضا

افزایش قیمت تخم مرغ با بیشتر شدن تقاضا

21 شهریور 1401 5

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با اشاره به دلایل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار گفت: هنوز قیمت این کالا به نرخ منطقی و واقعی خود نرسیده است.

به گزارش گذار‌نیوز،رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار با اشاره به دلایل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار گفت: هنوز قیمت این کالا به نرخ منطقی و واقعی خود نرسیده است.

ناصر نبی پور در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ به شانه‌ای ۸۰ تا ۹۰ هزار تومان گفت: این قیمت‌ها طبیعی است و گران نیست چرا که خود دولت قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را در خرده فروشی ۳۹ هزار و ۸۰۰ تومان اعلام کرده که با این حساب قیمت هر شانه دو کیلویی تخم مرغ ۸۰ هزار تومان می‌شود.

وی توضیح داد که علاوه بر هزینه بار، شکستگی و موارد دیگر نیز وجود دارد ضمن اینکه باید خرده فروش مقداری هم سود کند.

تبلیغات جام جهانی قطر

وی افزود هوا به تدریج رو به خنکی است و به همین دلیل با افزایش تقاضا برای تخم مرغ مواجه هستیم،

وی گفت: از طرفی قیمت مرغ نیز به ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان افزایش یافته و هر زمان که قیمت مرغ و گوشت افزایش می‌یابد، فشار روی تخم مرغ بالا می‌رود.

نبی پور میانگین قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ را درب مرغداری ۳۵ هزار تومان اعلام و اضافه کرد: هنوز قیمت تخم مرغ با نرخی که دولت برای آن اعلام کرده (۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان) ۵۰۰ تومان فاصله دارد.

به گفته وی، قرار است دولت در تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ برای تخم مرغ قیمت جدید تعیین کند.

نبی پور ادامه داد: در واقع مسئولان در تیرماه از تولیدکنندگان خواستند که دو ماه صبر کنند و بعد از آن درباره قیمت تخم مرغ تصمیم گیری شود چرا که مرغداران در زیان شدید بودند و دولت قول داده این زیان را هم جبران کند.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده تولید هر کیلوگرم تخم مرغ هم اکنون بالای ۴۸ هزار تومان است، افزود: قیمت نهاده‌های دامی ۶۰۰ درصد افزایش یافته و ۷۵ تا ۸۰ درصد هزینه تمام شده تولید دام، طیور و آبزیان مربوط به هزینه خوراک آنهاست.

منبع:مهر

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×