» بازارها » طلا، ارز، نفت » پیش‌بینی افزایش قیمت بنزین و بلیت هواپیما در آمریکا با تصمیم اوپک پلاس
بنزین

پیش‌بینی افزایش قیمت بنزین و بلیت هواپیما در آمریکا با تصمیم اوپک پلاس

16 مهر 1401 6

به گزارش گذارنیوز؛ شبکه تلویزیونی ABC آمریکا به نقل از کارشناسان آمریکایی اعلام کرد که به دنبال تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت، ممکن است قیمت بنزین و هزینه‌های گرمایش خانه در ایالات متحده دوباره افزایش یابد.

به نظر این کارشناسان، تصمیم مذکور ممکن است منجر به افزایش هزینه های حمل و نقل هوایی و قیمت بلیت هواپیما نیز شود و پیش بینی می‌شود که این رشد، بیشترین تأثیر را بر مناطق جنوبی و شمال شرق آمریکا بگذارد.

پاتریک دی هان، رئیس تجزیه و تحلیل بازار نفت و گاز در شرکت GasBuddy، گفت: به احتمال زیاد، این بدان معناست که قیمت‌ها در پمپ بنزین ها بین ۱۰ تا ۳۰ سنت در هر گالن (۳.۸ لیتر) افزایش می یابد. قیمت بنزین در ایالات متحده در حال حاضر به دلیل تقاضای زیاد شروع به افزایش کرده، به طوری که میانگین ملی هر گالن ۳.۸۳ دلار است، اگرچه هفته گذشته این قیمت پنج سنت کمتر بود.

تبلیغات جام جهانی قطر

او افزود: علاوه بر این، امسال ممکن است یکی از گران‌ترین فصل‌ها برای سفر در تعطیلات سال نو میلادی باشد. مثلاً میانگین قیمت بلیت هواپیمای رفت و برگشت در روز شکرگزاری ۲۸۱ دلار است که ۲۵ درصد بیشتر از سال گذشته است. پروازها در کریسمس حتی گرانتر هستند. میانگین قیمت آنها به ۴۳۵ دلار می رسد، که ۵۵ درصد بیشتر از قیمت های سال گذشته است.

اوپک پلاس چهارشنبه گذشته موافقت کرد که تولید نفت خود را به میزان دو میلیون بشکه در روز، از نوامبر، کاهش دهد و سطح تولید توافق شده برای اوت را به عنوان نقطه مرجع در نظر خواهد گرفت.

این اتحادیه نفتی تصمیم خود را با ابهامات پیرامون اقتصاد جهانی و پیش‌بینی‌ها برای وضعیت بازار نفت توضیح داد. کاخ سفید گزارش داد که جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، از آنچه تصمیم کوته بینانه اوپک خواند، دلسرد شده و قصد دارد با وارد کردن کالاهای بیشتر با استفاده از ذخایر استراتژیک از بازار حمایت کند.

منبع: فارس

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×