» آرشیو اخبار » افزایش درآمد ارزی کشور از راه تبدیل نفت به فرآورده
درآمد

افزایش درآمد ارزی کشور از راه تبدیل نفت به فرآورده

26 مهر 1401 4

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: تبدیل نفت به فرآورده از طریق صادرات خدمات فنی مهندسی ایرانی به پالایشگاه‌های فراسرزمینی موجب افزایش درآمدهای ارزی خواهد شد.

به گزارش گذارنیوز؛ «حمیدرضا حاجی بابایی» گفت: کشور نیاز به رشد و توسعه با محوریت شرکت ها و گروه های دانش بنیان دارد، بنابراین اقتصاد دانش بنیان باید اجرایی شود

به گفته‌ رئیس کمیسیون برنامه و بودحه مجلس یکی از راهکارهای اساسی برای خنثی سازی تحریم‌های نفتی تشکیل شرکت های دانش بنیان است طبق آمارهای ارائه شده ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه به صورت خام با نرخ هر بشکه ۵۰ تا ۱۰۰ میلیارد دلار صادر می شود و با تبدیل به فرآورده های نفتی درآمد قابل توجهی وارد کشور می شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه گفت: هر سیاستی که در زمینه مقابله با تحریم‌ها بتواند به ما کمک کند و ناقل تعهد بین المللی مقاومتی نباشد، در این‌مسیر قدم بر می داریم. کشورهای همسایه اولویت نخست است تا رابطه دو یا چند جانبه با محوریت نفت ایجاد شود.

تبلیغات جام جهانی قطر

حاجی بابایی گفت: در صورتی که تمامی شرکت های دانش بنیان و اقتصاد دانش بنیان رشد پیدا کند، ارزش افزوده چندبرابر درآمد نفت خام می شود؛ که این اقدام مستلزم رشد پتروشیمی، پالایشگاه و شرکت های وابسته توسط بخش خصوصی است.

او گفت: تبدیل ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه نفت به فرآورده های نفتی درآمد ارزی قابل توجهی به دنبال دارد.

او گفت: تعلل در رشد شرکت های جایز نیست، بنابراین در زمینه صادرات فرآورده های نفتی باید گام هایی برداشته شود تا به سهولت جایگزین فروش نفت خام شود.

او گفت: با توجه به سفر اخیر وزیر نفت در سازمان همکاری شانگهای و خبر افزایش فروش نفت به ازبکستان نظرما این است که در برابر تحریم بایستیم و به همان میزان که حق مردم است، در دنیا عرضه کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

به این نوشته امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×